حــــِـــذر

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ ... ای کسانی که ایمان آورده اید [در برابر دشمن] اسلحه خود را برگیرید - آیه 71 سوره نساء

حـــِـــذر

حــــِـــذر

«سیاست» ؛
مأمور ساواک به امام گفت که
آقا سیاست عبارت از دروغگویی است ،
عبارت از خدعه است ، عبارت از فریب است ، عبارت از پدر سوختگی است ،
این را بگذارید برای ما.
امام فرمود : این سیاست مال شماست...
این سیاست هیچ ربطی به سیاست اسلامی ندارد ، این سیاست شیطانی است.
و اما سیاست به معنای این است که جامعه را راه ببرد و هدایت کند به آنجایی که صلاح جامعه و صلاح افراد هست...
پیغمبر اکرم مبعوث شد که سیاست امت را متکفل باشد.

.: وبلاگ حــــِــــذر | HEZR.ir :.

نویسنده
اینستاگرام
مطالب پیشنهادی
نظرات شما
پیوندها

«جریان انحرافی» ؛ 100% اورجینال!

دوشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۹:۱۰ ب.ظ

....................................................................................................................................


 

سایت جناب هاشمی ، چند روز پیش ، قسمتی از مصاحبه نوروزی ایشان با شرق را با تیترِ "جریان انحرافی، یادگاری من شد" منتشر کرد که موجب مرور خاطرات تلخی از گذشته شد که برای عبرت گرفتن هایمان برای حال و آینده ، پرداختن به آنها خالی از لطف نیست.

این روزها حضرت آیت الله! مدام از «جریان انحرافی» می گویند و از اینکه این نام گذاری بر احمدی نژاد و دولتش ، ابتکار ایشان بوده بسی فخر می فروشند.

در مصاحبه با شرق می گویند:

"شرایطی راکه 8 سال پیش وجود داشت؛ قبول نداشتم و تمام این هشت سال را مسیر انحرافی می دانستم که یادگاری من مانده است. اینها هنوز هم در جلسات خصوصی شان می گویند که فلانی این لقب را به ما داده است."

پیش از این نیز در مصاحبه نوروزی شان با «اعتماد» گفته بودند:

"من از اول این جریان را صالح نمیدانستم.کلمه «انحرافی» که بعدها گفتند ، از اول بود که من آنها را یک «جریان انحرافی» از مسیر انقلاب می دیدم."

و در کل این برچسب زنیِ «جریان انحرافی» را بعنوان یک سند افتخار و برگی زرین در پرونده مجاهدت های انقلابی خود بر می شمرند.

قصد نبش قبر کردنِ اتفاقات و احوالات یکی دو سال آخر دولت قبل را ندارم.اما از آنجایی که این برچسب زنی ها امروز هم در حال رخ دادن است ، بررسی این یادگاری حضرت آیت الله! ، یعنی برچسب جریان انحرافی ، می تواند برای امروز و فردا هم راهگشا باشد.

از میدان به در کردن های مخالفان از سوی حضرت آیت الله! با شیوه ای  همراه با پررویی تمام و خنده دار صورت می پذیرد.

کسی که مواضعش بعضاً نه دارای ذره ای انحراف ، که در تقابل مطلق با مواضع امام و انقلاب و رهبری است ، کسی که از دشمنی نداشتن با اسرائیل سخن می گوید و مرگ بر آمریکا را به نیابت از امام زیر سوال می برد ، کسی که در فتنه ی هشتاد و هشت نه با ذره ای انحراف ، که روبروی نظام و رهبری می ایستد ، کسی که زندگی خانوادگی و خانواده اش نه با ذره ای انحراف ، که به شکلی کاملاً غریبه با آنچه انقلاب میخواسته و میخواهد ، شکل گرفته ، و خلاصه کلام اینکه کسی که نه یک درجه و چند درجه که تا حد برگشت از بسیاری از مبانی انقلاب و پشت کردن به بسیاری از آرمان های آن پیش رفته و در این مسیر انحرافی خود فرسنگ ها طی طریق کرده و جماعتی را هم با خود تا ناکجاآباد کشانده است ، حال خط کش انقلاب بدست گرفته و انحراف می سنجد و منحرف مشخص می کند.

انحراف یاب که خود منحرف بود ، نتیجه جز این نمی شود که کسی که به قول رهبر انقلاب "قطار انقلاب را به ریل اصلی خود بازگرداند" ، «منحرف» شناخته می شود.

قطاری که به ریل اصلی "بازگشت".مگر از ریل اصلی خارج شده بود؟ نکند از ریل اصلی "منحرف" شده بود؟ اینجاست که معنی انحراف و جریانش مشخص می شود.قطاری که از مسیر اصلی خود منحرف شد و دوباره بازگشت.و این بازگشت به ریل اصلی و نه آن خروج اولیه ، «انحراف» خوانده می شود.انحراف نه از مسیر اولیه بلکه انحراف از انحراف!

احمدی نژاد و دولتش جریانی انحرافی از مسیر انحرافی هاشمی و اعوانش بود.مسیری شانزده ساله که احمدی نژاد از آن منحرف شد و با این انحراف ، قطار انقلاب را به ریل خود بازگرداند.و این چنین بود که منفی در منفی، شد مثبت...

اصل ماجرای انحراف و جریان انحرافی و کذا و کذا این بود.برچسب زنیِ یک منحرف به رقیب خود.منحرفی که با پررویی تمام رقیب خود را که در دو انتخابات با رأی مردم از وی شکست خورده ، «منحرف» قلمداد می کند و با این برچسب به دنبال حذف وی است!

اصل ماجرا همین بود و ما بقی همه حاشیه و تاکتیک های این پروژه ی حذف بوده اند.اطرافیان احمدی نژاد و قصه ها و افسانه های رنگارنگ شان همه و همه دام هایی بودند که هم برای طرفداران احمدی نژاد و هم برای خود احمدی نژاد پهن شد!

حساسیت ایجاد کردن های عجیب و غریب بر روی اشخاصِ نزدیک به احمدی نژاد و از آن طرف افتادنِ طرفداران و حامیان احمدی نژاد در دام تمرکز بر روی این افراد و حساسیت به خرج دادن های بیش از حد و اولویت دادن به مسائل دست دومی و پررنگ کردن نقطه های کم اهمیت در این ماجرا و همچنین افتادنِ احمدی نژاد در دامِ حمایت های عجیب و غریب از این افراد و در نتیجه دامن زدنِ بیشتر به این حساسیت ها و در نتیجه زیادتر شدن حساسیت های انحراف یاب ها و در نتیجه زیادتر شدن حمایت های احمدی نژاد و افتادن در یک «مارپیچ انحرافی» که از اساس اشتباه بوده و از ابتدا توسط یک منحرف بزرگ طراحی و در میدان نهاده شده و دیگران در آن به بازی گرفته شده اند و چند سال از عمر و وقت و سرمایه ی کشور را ، آن هم در شرایط حساس و سخت جنگ تمام عیار اقتصادی تلف کردند.

و این چنین بود که وقتی که از یک طرف «انحرافِ بزرگِ فتنه» فراموش شد و انحراف جعلی احمدی نژاد ، ساخته شده توسط منحرفان اصلی ، مسئله اول کشور شد و از طرف دیگر در جنگ تمام عیار اقتصادی ، کانون ثروت نه در کمک به دولت که در ضربه زدن به آن اقدام کرد و نهایتاً احمدی نژاد و دولتش را عامل مشکلات اقتصادی معرفی کرد ، منحرفان و عاملِان مشکلات مردم ، انحراف یاب و مشکل یاب شده و خود را ناجی معرفی کرده و انتخابات را می برند و احمدی نژاد را حذف می کنند.البته در ظاهر...

 

باید انحراف اساسی را شناخت و علیه اش موضع گرفت و الّا باز هم منحرفان اصلی و جریان انحرافیِ 100 % اورجینال ، این بار با برچسبی دیگر به صحنه ی حذف مخالفان خود می آیند.

برچسبی دیگر.مثلاً «افراط»...

 

 

..................................................................................................................................

لینک های مرتبط :

* مطالب دارای کلمه کلیدی «هاشمی»

* مطالب دارای کلمه کلیدی «احمدی نژاد»

 

* مخترع «جریان انحرافی» چه کسی بود؟ + مستندات

..................................................................................................................................

پ.ن 1 :

از طیف موسوم به «احمدی نژادی ها» نیستم.در نتیجه انتظار نداشته باشید در جوابِ کامنت هایِ ایراداتِ به اطرافیان احمدی نژاد ، از آنها دفاع کنم!

احمدی نژاد و اطرافیانش را انسان های معمولی میدانم که برچسب خوردند و دفاعیات و حملات غیر عادی در مواجهه ی با آنها باعث شد از آنها غول ساخته شود.رمّال و جن گیر و مرتاض خواندن ها از یک سو و عابد و زاهد و یار بهاری امام زمان و رجعتی دیگر و... هم از سویی دیگر ، همه و همه اشتباهاتی بود که در زمین بازیِ حذف احمدی نژاد رخ داد.زمین بازی ای که کس دیگری از بیرون آنرا چیده بود!

 

پ.ن 2 :

معتقدم بسیاری از روی خیرخواهی در این زمین طراحی شده بازی کردند و با نیت قربةً الی الله در بُلد کردنِ لفظ «جریان انحرافی» کوشیدند!حیف...

 

 

نظرات (۲۰)

عالی بود."جریان انحرافی" اسم رمز عبور از احمدی نژاد بود.هاشمی استارت زد مصباح و سایر رفقای پایداری اجرا کردند
سلام...
با فرض قبول حرفتون که همه حرفا و مشکلاتی که واسه احمدی نژاد پیش اومد تقصیر هاشمی بوده، تهش نمیشه انکار کرد که احمدی نژاد بی گناهه!! میشه؟؟؟
چه از روی غفلت افتاده باشه توی دام هاشمی چه از روی عمد(بعیده البته)، ولی افتاده...نتیجه ش مهمه..این که چی شده تا این نتیجه به دست بیاد مهم نیس(قبول دارم که باید واسه آینده حواسمون باشه و تجربه بشه)..
مهم اینه که سه سال آخر واسه ما که طرفدارش بودیم خیییلی سخت گذشت.....
و البته به اشتباه ، خیلی ها توی انتخابات92 دکتر جلیلی رو ادامه دهنده "جریان انحرافی احمدی نژاد" میدونسن..
پس نمیشه احمدی نژاد رو تبرئه کرد صرفا به خاطر اینکه کس دیگه ای واسش دام انداخته!!!
میشه بفرمایید حضرت آقا چه سالی این جمله رو فرمودند؟؟!!
"قطار انقلاب را به ریل اصلی خود بازگرداند"
..یکی از اقوام میگفتن از اول انقلاب تا حالا میشه گفت رئیس جمهور انقلابی راس کار نداشتیم..شما چه قدر با این حرف موافقید؟؟
.
.
سه تا نقد نگارشی:
1)بعضی جمله هاتون خیلی بلنده ، ینی وقتی به وسط جمله میرسیم اولش فراموش شده...درست مثه نثر دکتر شریعتی..!!
2)توی پ.ن.1، به جای غ در "غیر"، ع تایپ شده..اوایل متنم "روبرو" اشتباه تایپ شده..
اگه امکانش بود، صحیحش کنید..
3) فارسی رو هم پاس بداریم!! کامنت..اورجینال..:)
.
.
خیلی قشنگه که توی متناتون از قوانین ریاضی استفاده میکنین..منفی در منفی مثبت..یا متن قبلی...لذت میبرم موقع خوندن...با اجازتون"مشکل غرب این است" رو سر کلاس با همون بیان و البته عمیق تر(از نظر جبری)توضیح دادم..و البته بسیار بحث برانگیز بود(سر درد گرفتم)!!
.
.
یا علی

پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
دنبال مقصر نبودم.منظور این بود که این ماجرای "جریان انحرافی" از کجا پا گرفت و با چه هدفی!
گفتم که احمدی نژادم کلی اشتباه کرد و با حمایت های خاصش از بعضی افراد به نتیجه دادنِ این برچسب کمک کرد!

اون جمله آقا مال دولت نهمه فک کنم
ولی بیانات ایشون رو توی آخرین جلسه با هیئت دولت دهم رو بخونید.مثلاً:
"یک نکتهى دیگر هم که در مورد این دولت در طول این هشت سال مورد نظرم بود و بارها هم به آن اشاره کردم، این است که این دولت بحمدالله توانست شعارهاى انقلاب را سر دست بگیرد و به آنها افتخار کند و آنها را در جامعه مطرح کند...(بعد در مورد اینکه دشمن سعی میکنه کاری کنه که شعار های انقلاب و امام و.. از بین بره صحبت میکنن و دوباره میگن)این دولت این شعارها را مطرح کرد، برجسته کرد، سر دست گرفت، به آنها افتخار کرد؛ در مجامع جهانى، احساس شرم از انگیزههاى انقلابى و از اهداف انقلابى و از شیوههاى انقلابى نکرد؛ این خیلى کار بزرگى بود."

رئیس جمهور انقلابی داشتیم. امام خامنه ای ، شهید رجایی ، احمدی نژاد...

ممنون از نقدهای نگارشی. 1 عمدیه :) ، 2 و 3 بجا بود و حق با شما...


ان الله یدافع عن الذین آمنوا ان الله لا یحب کل خوان کفور

ان الذین کفروا ینفقون اموالهم لیصدوا عن سبیل الله فسینفقونها ثم تکون علیهم حسره ثم یغلبون و الذین کفروا الی جهنم یحشرون

نام اسفندیار رحیم مشایی را همه کفر و همه نفاق و همه تحجّر انکار کردند و با انحراف مترادف کردند، اما خداوند آن را از زیر خروارها تهمت بیرون کشید.
سلام علیکم.از زمان انتخابات چند تا از مطلباتونو یادم میاد که با پایداری مشکل داشتید.مشکل تون چیه دقیقا؟
توی این متن هم اگرچه در ظاهر چیزی نگفتید ولی هدفتون تخریب پایداری و علامه مصباح بود.حیفه که شما با این مطالب و فعالیت های خوب و موثر یک همچین اشتباهی رو در مورد پایداری بکنید.
اجرکم عندالله.یاعلی مدد
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
اگرچه در ظاهر چیزی نگفتم ولی مشکل دارم ؟!!!
مشکل داشتن یا نداشتنِ من به کنار ، شما از کجا فهمیدید که من مشکل دارم و بدتر از اون از کجا نتیجه گرفتید که دارم اشتباه میکنم؟!!!
۰۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۱:۳۲ پایگاه جوان انقلابی
سلام
مطلب شما بعنوان تیتیر یک در جوان انقلابی منتشر شد
http://javanenghelabi.ir/?p=16403
ممنونیم
یاعلی
مسئله واژه ها نیست. مهم نیست چه کسی اول از همه واژه جریان انحرافی را ابداع کرد و با چه نیتی.
مسئله ی مهم اینه که جریان فکری احمدی نژاد از اسلام ناب شیعی انحراف داشت ، هر چقدر هم که خوشبین باشیم نمی توانیم تصور کنیم احمدی نژادی که چاوز را جزو یاران امام زمان (عج) میداند که با ایشان رجعت می کند ، با مادر چاوز مصافحه می کند ، در رسانه ملی به متهمانی که دادگاه اسلامی گناه آنها را ثابت نکرده تهمت می زند ، برای برادران لاریجانی پرونده سازی می کند ، برای کشور بحران سازی می کند و . . .  انحرافی ندارد و فقط مورد سوظن مردم واقع شده است.
البته خیلی از حرف ها و صحبت ها قشنگ نوشته می شوند ، ولی می دانیم که هر نوشته زیبایی حقیقت ندارد.
خوش بحال هاشمی که اولین نفری بود که نام جریان انحرافی را ابداع کرد!!!
حالا روز قیامت هم بابت این ابداع خوب اجری بهش میدن!!!
جناب گودرزی شما اونطور که باید دکتر احمدی نژاد رو نشناختید اونقدر حرف واسه گفتن دارم که میتونم قانعتون کنم که اون اشتباهات فراوانی که میگید دکتر کردند واقعیت نداشت.
ما احمدی نژادیها هم دکتر و اطرافیانشو انسانهای معمولی میدانیم. اما انسانهایی که در طول 8 سال اوج تخریبها و تهمتها و دروغها از آنها انسانهایی به مراتب تکامل یافته تر ساخت. صبری که دکتر و اطرافیان ایشان، خصوصا مهندس مشایی بر اینهمه فشار نشان دادند روح آنها را و دل آنها را پاکتر و زلالتر ساخت. بیاییم قبول کنیم این حقیقت را که تحمل 8 سال ناجوانمردی کار هر کسی نبود. بارها و بارها گفتم که هیچوقت نخواستیم بگوییم دکتر احمدی نژاد معصوم بودند، نخیر ایشان هم اشتباه و خطا دارند اما این خطاها و اشتباهات آنهایی نبود که برخی گفتند و در بوق و کرنا کردند..
خدا میدونه که اونقدر به دکتر ایمان دارم که حاضرم جونمو فداشون کنم. ایکاش شما هم دکتر رو بهتر بشناسید..
پاسخ میلاد گودرزی:
تحمل 8 سال ناجوانمردی کار هر کسی نبود...

قبول دارم اینو...
به اینکه این برچسب رو چه کسی درست کرد کاری ندارم ولی این را میدانم که احمدی نژاد و مشایی انحراف جدی داشتند از راهی که مقام ولایت مشخص می کردند و خیلی از همون نکاتی که در مورد آقای هاشمی گفتید در مورد ایشون هم صادق است
پایداریها با استفاده از نام دکتر احمدی نژاد٬ خودشان را به سکو رساندند و از پشت به دکتر خنجر زدند.

کسیکه سر نهادن مادر پیر داغدار برشانه نزدیکترین دوست پسرش را «مصافحه» میخواند٬ دچار طاعون و وبای روحی است.

میگویند مرد را از دوستانش باید شناخت.  باید گفت مرد را از دشمنانش هم میتوان شناخت.  وقتی دشمن مشائی, شیعه!!!ای از نوع رفسنجانی و شرکا باشد٬ معلوم میشود او چگونه مردی است که دشمنانش اینها هستند. 
۰۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۹:۲۰ زنده باد بهار
زنده باد بهـــــــــــــــــــــــــــــــــــار
زنده باد احمدی نژاد
زنده باد مشایی

ان شاءلله سال 96 بازگشت احمدی نژاد کاسه کوزه این جماعت رو دوباره بهم میزنه
به امید آن روز
منظورم از رییس جمهور انقلابی آقا و شهید رجایی نبود..!
احمدی نژاد انقلابی نبود...پوسته ی انقلاب رو داشت و اسم انقلاب رو یدک می کشید..با نظر "سبحه" نسبتا موافقم!!
پاسخ میلاد گودرزی:
احمدی نژاد هم انقلابی بود
البته انتظار ما از رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی ،‌خیلی بیشتر از این هاست و به حق هم هست!
واقعا متاسفم برای "مهر ماندگار"...
خطاب به "زنده باد بهار":
البته اگه آقای احمدی نژاد سال 96 بیان, خوب بلدن چجور حرف بزنن که رای جمع کنن..!!
امیدوارم این اتفاق هیچ وقت نیفته..چون اینطوری اگه دکتر جلیلی هم کاندید بشن 100% مطمئنم رو به روی احمدی نژاد قرار میگیرن..
.
.
چه قدر بده که نمیشه واسه نظرات بقیه نظر گذاشت!!!
با ثروت های انباشته شده از حق دیگران و فریاد بلند "جریان انحرافی" به صحنه آمدند و به ظاهر برنده شدند !

اما فریاد وجدان میلیونها آدمی که هشت سال کار بی وقفه و شبانه روزی احمدی نژاد را
برای آبادانی ایران و برقراری عدالت و رساندن صدای توحید و انسانیت به سراسرجهان شنیدند ،
یقینا بلند تر ازهمه رسانه های آنهاست
سلام حاجی
خیللی وقت بود نزده بودی تو پر حاج آقا خاطرره دلمون تنگ شده بود واسه پستای این چنینی.دمت گرم:)))))
حاجی ی سوال: اینکه میگی احمدی نژادی نیستی راسته یا داری تقیه میکنی ؟ :))
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
اصن شرایط تقیه حاکم نیست که بخوام تقیه کنم :)
سلام .خداقوت. در مورد پایه ی  و زیر بنای علت کنار رفتن و بد نام کردن احمدی نژاد خیلی خوب اشاره کردید ولی در دوره دوم احمدی نژاد خطاهایی کرد که از یک ادم انقلابی بعید بود یعنی وقتی یک ادم معمولی یا اصلاح طلب همچین کارهایی را میکند ضررش به ان اندازه نیست که یک مدعی و انقلابی آن را انجام دهد پس ایت الله مصباح اگر واکنشی نشان دادند بجا بوده است.

مرگ بر اکبر شاه  جاهل...

 

خدا آخر عاقبتمون رو بخیر کنه....

۰۵ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۹:۱۸ علیرضا بیگدلی

سلام

بروز هستم با مطلبی با عنوان:

طنز:اصطلاحات را بهتر یاد بگیریم!(3)

http://farhangeparvaz.blog.ir/1393/02/05/tanz33312312313

منتظر نظرات شما

باتشکر

سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" «جریان انحرافی»؛ 100% اورجینال! "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/25784
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"حضرت رسول (صلّی‌الله‌علیه‌وآله): آدمی، پیر می‌شود و دو چیز در او جوان می‌گردد: آز و آرزو."
یا علی
سلام
شاید اگه  مطلب رو از این زاویه هم ببینیم خالی از لطف نباشه:
هاشمی از رییس جمهوری رفت اما؛
به ظاهر خاتمی منتقد او آمد و در انتها دیدیم با حمایت خود هاشمی آمده و خاتمی باز از ریاست رفت کنار اما؛
 احمدی نژاد با شمشیر از رو بسته بر علیه هاشمی آمد ، به ناگاه در اواسط کار از مشایی بدون هیچ سابقه ای  حمایت و طرفداری کرد و در دو سال پایانی کاری کرد که هاشمی بشه منجی در جریان ثبت نام انتخابات کاری کرد که دلیل حذف هاشمی بشه و روحانی با خیال راحت از حمایت های تمام قد هاشمی (به اصطلاح قهرمان دوران ها!!) نهایت استفاده را ببره و عارف به دستور رفیق شیش هاشمی( خاتمی) کنار میره و شد آنچه شد :
باز محمود از ریاست رفت ولی قدرت در دست گروه هاشمی ماند و روحانی رفت رییس بشه!!
سلام وبلاگ شما عالی بود
به وبلاگ بنده هم حتما سری بزنید و حتما نظر دهید و مرا برای بهتر شدن راهنمایی کنید
من منتظرم
یادت نره
میخوام حتما کمکم کنی
تشکر
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
چشم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی