حــــِـــذر

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ ... ای کسانی که ایمان آورده اید [در برابر دشمن] اسلحه خود را برگیرید - آیه 71 سوره نساء

حـــِـــذر

حــــِـــذر

«سیاست» ؛
مأمور ساواک به امام گفت که
آقا سیاست عبارت از دروغگویی است ،
عبارت از خدعه است ، عبارت از فریب است ، عبارت از پدر سوختگی است ،
این را بگذارید برای ما.
امام فرمود : این سیاست مال شماست...
این سیاست هیچ ربطی به سیاست اسلامی ندارد ، این سیاست شیطانی است.
و اما سیاست به معنای این است که جامعه را راه ببرد و هدایت کند به آنجایی که صلاح جامعه و صلاح افراد هست...
پیغمبر اکرم مبعوث شد که سیاست امت را متکفل باشد.

.: وبلاگ حــــِــــذر | HEZR.ir :.

نویسنده
اینستاگرام
مطالب پیشنهادی
نظرات شما
پیوندها



.........................................................................................................................
منعکس شده در :
سایت حیات طیبه
افسران
حرف تو
نقل قول
سابقون
شبکه اجتماعی سنگریها
.........................................................................................................................

انتخابات یازدهم ریاست جمهوری پس از کش و قوس های فراوان ، جمعه برگزار شد و به خوبی و زیبایی هم برگزار شد.چیزی که بیش از هر مسئله ی دیگری نمودار بود ، زیبایی رابطه ی بین مردم و حکومت بود که باز هم در این انتخابات متبلور شد.مهم تر از هر چیز رأی بیش از سی و شش میلیون نفر به جمهوری اسلامی و بیش از پیش گیج کردن و آشفته خاطر کردن دشمنان این مردم بود.

اما انتخابات جمعه پایانی هم بود بر رقابت های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری و تعیین سرنوشت قوه ی مجریه برای چهار سال آینده.

قبل از آنکه بخواهم نظر خودم رو درمورد آرایش آرا و فرد منتخب عرض کنم ، با کمال احترام ، به رئیس جمهور منتخب مردم و همچنین طرفداران ایشان تبریک عرض می کنم.

بله ! تبریک... نه با سر و صدا ادعای تقلب میکنم ، نه سطل آشغال شهرداری به آتش میکشم و نه چون در ظاهر رقابت را باخته ام ، زیر میز بازی میزنم.این کارها را "بی فرهنگی" میدانم ، پس تبریک میگویم.

و اما نتیجه ی انتخابات...

نتیجه برای خیلی ها ، از جمله خودم ، غیرمنتظره بود.خیلی از ما ها رقابت را اساساً میان دو نفر دیگر می پنداشتیم و هرکدام سنگ کاندیدای مورد نظر خود را به سینه میزدیم.ما از سعید جلیلی می گفتیم و عده از رفقایمان هم از محمد باقر قالیباف...

عده ای هم به خیال خودشان کمی از بالاتر به مسئله نگاه میکردند و می گفتند اصولگرایان باید متحد شوند و به پرچمداری یک نفر در انتخابات حاضر شوند.

حالا هم رقابت پایان یافته و رئیس جمهور منتخب مردم تعیین گردیده ، هرکدام از آن رفقا و هم فکران عزیز ما به گونه ای بدنبال تحلیل فضا و اتفاقات رخ داده هستند.که چه شد و چه نشد که کلید پاستور به شیخ حسن روحانی رسید. کی مقصر بود و کی قصور کرد و... ؟!

برخی می گویند تقصیر کاندیداهای اصولگراست که متحد نشدند.اگر همه به نفع یکی (که منظورشان همان "محمد باقر" است) کنار میرفتند ، این طور نمی شد و ما پیروز بودیم و کلی هم طعنه و کنایه به ما و کاندیدایمان که چرا کنار نرفتید. (و حتی ناسزا که از دیروز در همین وبلاگ نثار خود بنده کرده اند)

جمعی دست های پشت پرده و ایفای نقش برخی سیاسیون را دلیل ناکامی اصولگرایان می دانند.که آقای فلان به آقای بهمان توصیه کرد که کنار برو و به آن یکی توصیه کرد که کنارنرو و برای یک جناح وحدت ایجاد کرد و برای جناح دیگر تفرقه.

از نظر برخی هم طبق معمول همه چیز تقصیر احمدی نژاد و جریان انحرافی اش است.اوست که جریان اصولگرایی را بدنام کرده و...

و دلایل دیگر و "تقصیر گردن هم انداختن ها"ی دیگر...

اما بنظر من همه ی این مسائل و دلایل حتی اگر درست باشند و حق ، دلیل اصلی پیروزی شیخ درجه ی دوی اصلاحاتی نبوده اند.این مسائل همه و همه به تاکتیک ها و سیاست های دنیای "سیاست" مربوط می شوند.آن هم به تحولات این چند روز و چند ماه اخیر دنیای سیاست کشورمان.

اما از نظر بنده باخت ما در جای دیگری اتفاق افتاده است ، خارج از دنیای سیاست...

رفقای همفکر من ! ما قافیه را در دنیای سیاست نه ، در دنیای "فرهنگ" باخته ایم...

عزیزان هم نظر من که ادعا میکنید و می کنیم که کار فرهنگی می کنیم و در عرصه های جنگ نرم و کذا و کذا ، این چنین و آنچنان فعالیت میکنیم ، از نظر حقیر نتیجه ی انتخابات روز جمعه ، نتیجه ی ضعف ما در کار فرهنگی در طول این سالیان اخیر است.

درست است که اصولگرایان متفرق شدند و حدود هفده میلیون رأی آنها میانشان پخش شد و نتوانست جلوی تنها کاندیدای اصلاح طلب بایستد ، اما یادتان و یادمان نرود که این جناب شیخ روحانی هجده میلیون رأی آورده.میدانید یعنی چه ؟!

میدانید این یعنی چه که هجده میلیون نفر ، گفتمان سعید جلیلی را درک نکرده و سوابق درخشان اجرایی محمد باقر قالیباف را نادیده گرفته و به تخصص های رنگارنگ علی اکبر ولایتی در طبابت و سیاست و تاریخ و... اعتنایی نکرده و حتی به منم منم های محسن رضایی در مسائل اقتصادی هم وقعی ننهاده و همه رفته اند به شیخی رأی داده اند که نه حرفی در اقتصاد برای زدن داشت ، نه سابقه ی اجرایی درخشان و نه برنامه ی خاص و مدونی که آنرا ارائه داده باشد.

هجده میلیون نفر به روحانی ای رأی داده اند که وقتی مناظرات و برنامه های تلوزیونی وی را نگاه میکردم ، پیش خود میگفتم که روحانی گزینه ی قوی ای برای جریان اصلاحات نیست و این جریان با سرمایه گذاری روی وی شکست خواهد خورد چراکه الحق و والانصاف در برنامه های تبلیغاتی اش بخصوص در تلوزیون هیچ حرفی برای گفتن نداشت.نه برنامه ی های عریض و طویل اقتصادی داشت مثل آقا محسن ، نه می توانست از مدیریت های سابق اجرایی خود تعریف و تمجید کند مثل حاج محمد باقر و نه روی آن را داشت که از ظرفیت های انقلاب اسلامی و شکوفایی آن در عرصه ی سیاست خارجی بگوید ، چون حاج سعید...

اما رأی آورد ، آن هم هجده میلیون.با قبول این پیش فرض که این رأی ، در درجه ی اول رأی به جمهوری اسلامی و ساز و کار انتخاباتی اش بود (همان ساز و کاری که سال 88 زیر سؤال که چه عرض کنم ، مورد هجمه قرار گفت) و اگرچه در عین حال قبول دارم که مقداری از این رأی بخاطر نه گفتن به جریان اصولگرایی حاکم (بخوانید احمدی نژاد) و از روی سیاه نمایی های شیخ درجه دوی اصلاحات بود و مقداری هم بخاطر نقش آفرینی های بعضی از اصولگرانما ها و ماندنشان در صحنه به نفع جریان اصلاحات و یا جریان هاشمی بود اما معتقدم عموم این رأی ها ، بیش از آنکه بتوان به آن ها ایراد سیاسی گرفت ، مورد نقد "فرهنگی" اند.

وقتی یک نفر بدون ارائه ی هیچ برنامه ای برای دولت آینده و حل مشکلات مختلف از جمله مشکلات اقتصادی و صرفاً با سیاه نمایی وضع موجود و  نفی دیگران (اصولگرایان) و همچنین با الصاق خود به برخی شخصیت های سیاسی ادوار گذشته و ضمناً با دادن شعار هایی "گول زنک" برای جذب برخی اقشار ، نظیر دم زدن از آزادی و حقوق دانشجویان و جوانان و... (که بسیاری از آنها در همان مناظره ی آخر ثابت شد که در حد شعار و صرفاً برای جذب رأی است/ماجرای گاز انبری! ) می تواند چنین رأی ای جذب کند ، باید فکری کرد...

باید اندیشید که چرا وقتی سعید جلیلی از ظرفیت انقلاب و اسلام حرف میزند ، حرفش فهمیده نمی شود و گنگ بنظر می آید؟!

چرا وقتی گفته می شود که اگر ما در حوزه ای پیشرفتی داشته و داریم بخاطر قرابت کارمان با مبانی اسلام بوده و هرجا که عقب ماندگی ای هست ، بدلیل زاویه گرفتن از آن اسلام ناب ، این حرف ثقیل بنظر میرسد برای خیلی و جلب نظر نمی کند ؟!

بعضی از دوستان میگفتند این جور حرف زدن های این جلیلی شما "رأی جمع کن" نیست.حرف من همین است ، که چرا؟!!!

چرا نباید بعد از گذشت سی و اندی سال از انقلاب اسلامی ، دم زدن از گفتمان انقلاب رأی جمع کن نباشد ؟!

منظورم نه این است که مردم از انقلاب زده شده اند و... نه.اگر چنان بود درصد مشارکت در انتخابات این چنین نبود و شاهد صف های طویل پای صندوق های جمهوری اسلامی نبودیم.منظور این است که چرا حرف های اصولی و مبنایی مان در حوزه ی حکومت و... فقط برای قشر خاصی مفهوم است و از آن استقبال می شود و از جانب بسیاری اصلاً فهمیده نمی شود؟!

بنظر حقیر اگر گفتمان سعید جلیلی درک نشد و از آن طرف وعده های عوام پسند و یا بهتر بگویم عوام فریب روحانی با اقبال مواجه شد ، بخاطر ضعف ما در کارهای فرهنگی و تربیتی بوده است.

این ما بوده ایم که نتوانسته ایم آن کار تربیتی لازم را که برای عموم مردم بخوبی انجام دهیم.این ما بوده ایم که نتوانسته ایم گفتمان انقلاب را ، نه خود انقلاب را ، خوب تبیین کنیم برای آن جوانی که امروز با شعار های صرف و توخالی جذب می شود و بدون آنکه هیچ شناختی داشته باشد از کاندیدای وعده دهنده ، به او رأی میدهد و حتی برای پیروزی اش به خیابان آمده و تا آخر شب میزند و می رقصد.

برادران و خواهران عزیز من که دغدغه ی کار فرهنگی دارید ، این سراب ارائه شده از سوی جناب روحانی و این همه مجذوب و خواهان آن برای ما فاجعه است از لحاظ فرهنگی و تربیتی و اگرچه کمی دیر اما باید به خودمان بیاییم و بیش از پیش و منظم تر و بابرنامه تر و منسجم تر و مصمم تر از پیش کار کنیم.کار کار کار ! آن هم در عرصه ی فرهنگی.

عزیزان من حوزه "فرهنگ" است که مهجور است و نمود آن در عرصه ی سیاست دیده شد پس بیایید آستین بالا زده و یا بهتر بگویم ، "بالاتر" زده و دست به کار شویم.بیایید «حماسه ی فرهنگی» را هم بگنجانیم در برنامه مان...

بسم الله...

 

 

 


 

 

 

پ.ن 1:
به قول یکی از  دوستان "آغاز هشت سال دفاع مقدس فرهنگی" گرامی باد.وعده ی ما خط مقدم جبهه...

پ.ن 2:
به سعید جلیلی رأی دادم و به رأی ام نه تنها افتخار میکنم بلکه امیدوارم بتوانم از آن ، در آن سرا استفاده کنم نزد حضرت حق. هرکس هم که میخواهد شماتت کند. معتقدم سعید جلیلی برای خیلی ها انقدر ثقیل بوده که فهمیده نشود.نمیدانم؛ شاید باید سال ها کار فرهنگی و تربیتی شود تا کسی مثل سعید جلیلی و حرف هایش در انتخابات با اقبال عمومی مواجه شود،کما اینکه در همین انتخابات با اقبال کسانی مواجه شد که این اثر فرهنگی و تربیتی انقلاب روی آنها دیده می شود ...

پ.ن 3:
از کسانی که خودشان ، خودشان را نفی میکنند ، بیزارم.
سال 88 با همین ساز و کار و همین دولت و همین شورای نگهبان انتخابات برگزار شد ، عده ای با رأی مردم شکست خوردند، چون شکست خوردند ، گفتند تقلب.امروز همان ها آمدند و در همان انتخابات صف کشیده و شرکت کردند و انتخابات را برده اند ، می گویند عجب انتخابات سالمی...
چه کنیم که کشورمان ، نظام مان ، مردم مان برایمان مهم اند و سکوت می کنیم و گوش به فرمانیم و بر خلاف آنها که به خیابان ها ریختند ، ما در خودمان میریزیم...

پ.ن 4 :
برای جناب روحانی و دوستان ایشان آرزوی موفقیت میکنم.امیدورام تمام تلاش خود را برای کشور و مردم بکنند و بتوانند در راه پیشرفت و عدالت گام بردارند.
در ضمن حواسشان هم باشد که "حواسمان هست"...

یاحق...

 

 

 

 

نظرات (۴۳)

۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۵:۱۱ افسرجنگ نرم

سلام علیکم

بسیار بسیار زیبا احسنت اجرکم عند الله

اگر مایل به تبادل لینک بودید مارا با نام راه شهدا لینک کنید بعد بگویید با چه نامی شمارا لینک کنیم

یاعلی

 سلام بزرگوار بسیار عالی،
 با نظرتون موافقم، به نظرم عزت نفس در مردم کمرنگ شده که به هر قیمتی حاضرن برای رفع برخی مشکلات اقتصادی از مقاومت چشم پوشی کنن و راضی به رابطه با آمریکا و به خیال خودشون تموم شدن تحریم ها بشن. عزت نفس هم جز با تربیت و خود سازی بوجود نمیاد و این وظیفه ی مراکز فرهنگیه که مردم بخصوص جوونا رو به این سمت سوق بدن.
 یازهرا(س)
وقتی رهبری فرمودن حتی کسانی که به دلیلی نمیخواهند از نظام حمایت کنند رای بدهند ، پس اینکه بگیم 36 میلیون نفر به جمهوری اسلامی آری گفتنند به واقعیت نزدیک نیست ، اینطور حرفها فقط باعث شائبه فریب و عدم اعتماد مردم میشه  و روی انتخاباتهای آتی اثر میذاره
پاسخ میلاد گودرزی:
رهبری فرمودند "حمایت"...
کسانی که رأی دادند یعنی با نظام و ساز و کار آن عناد ندارند...
سلام
خدا قوت
بسیار متین و با انصاف و البته به نظر من مطابق با واقع بود.
هر چند میشد چیزهای دیگری را هم گفت.
ای کاش کسانی که این یکی دوروزه حسابی از خجالت آیت الله مصباح و پایداری درآمدند هم کمی منصفانه به قضایا نگاه می کردند.
هرچند بنده سعی میکنم از این جور برخوردها اصلا ناراحت نشوم.
چون حقیقتا به تکلیف عمل کردم و به جلیلی رأی دادم و پشیمان که هیچ، ناراحت هم نخواهم شد از ملامت ملامت کنندگان.
خدا همه ما را به راه راست هدایت و در راه راست نگه دارد.
انشاء الله
یا علی
بچه ها اگر شهر سقوط کرد نگران نباشید. دوباره فتح می کنیم. مراقب باشید ایمانتان را از دست ندهید. شهید جهان آرا/ ما تا آخر ایستاده ایم/ جانم فدای رهبر
۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۶:۴۲ سجاد رضایی
سلام با بخش هایی از تحلیلتان موافقم
اما ما نباید در تحلیل ها ازنقش مردم در انتخابات غافل شویم .بعضی از دوستان همه مشکل را به گردن جریانات سیاسی میاندازند که البته نقش داده اما سوال بزرگ اینجاست که چرااعتماد  مردم به گفتمان اصولگرایی که گفتمان نزدیک به رهبری بود کم رنگ شد وبه جریان کارگزاران واصلاحات که فاصله با گفتمان رهبری دارند رای دادند.
منتظر حضورتان در وبلاگم هستم
نظر شما برای خودتون محترمه ولی من خودم کسی بودم که اعتقاد داشتم نباید رفت رای داد ولی حالا نظر دیگه ای دارم اگر من نرم رای بدم اونوقت این شمایید که رئیس جمهور رو انتخاب می کنید پس من رای می دم تا رئیس جمهوری که شما می خواهید انتخاب نشه! شاید رئیس جمهوری که انتخاب می شه اون چیزی نباشه که من واقعا می خوام ولی حداقل به من نزدیکتره و از شما دورتر و همچنین این زمینه رو فراهم می کنه که در دوره های آتی کسی سر کار بیاد که باز هم به من نزدیک تر باشه پس علت رای دادن من اینه که گفتم نه تایید نظام فعلی!

پاسخ میلاد گودرزی:
"پس من رای می دم تا رئیس جمهوری که شما می خواهید انتخاب نشه"
این استدلال شماست ؟!
"اثبات" شما در یک "نفی" تعریف میشه ؟!
به رأی شما احترام میذارم و نظرتون علاوه بر خودتون ، برای من هم محترمه :)
رئیس جمهور 4 سال آینده ی من رو هم شما تعیین کردید ، اصلاً از این انتخاب راضی نیستم ، اما نه تنها توهین و تخریبی نمیکنم ، اغتشاش و آشوبی نمیکنم ، بلکه به رأی و نظر شما احترام میذارم...
۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۷:۱۱ امین باغبانی
متاسفم که بجای درک حقیقت خیال پردازی میکنی
اگر خاطرت باشه تو سلف دانشگاه گفتم اگر این آقایان اجماع نکردند ...
و تو موافق بودی

معتقدم کمترین گناه جلیلی و امثالهم عدم درک از شرایط است
نگو به رایم افتخار می کنم که مطمئنا تاریخ اشتباه بودن این حرف را ثابت خواهد کرد .
جلیلی شاید تا پیش از این اتفاق اصلح بود ( باتوجه به معیارها ) اما این بینش اشتباه صلاحیت او را زیر سوال برد .

بدون که پس از پخش اون فیلم من کلا قید مجموعمون رو زده بودم .
شخصا با پناهیان تماس گرفتم و حرفای ایشون منو به جلیلی رسوند .

خون دل می خورم از این اشتباه تاریخی که کمِ کم ظهور امام زمان را به تاخیر انداخت .
در عین حال  گروهی از حزب الله رو که عملکردش تو این فتنه ی  بزرگ + بود  "نورمعرفت" می شناسم .( اینو بدون تعصب می گم ) .
این انتخابات اگر باعث سر خوردگی عده ای شد من از دیروز در خود انرژی احساس می کنم که به عمرم در خودم ندیده ام .


فتوابوا الی الله ...
والعاقبه للمتقین


پاسخ میلاد گودرزی:
شما نمیخواید واقعیت رو بپذیرید
اگر اجماع هم رخ میداد ، اتفاق خاصی نمی افتاد
همون آقای پناهیانی که باهاش صحبت کردی هم گفت که ائتلاف بی فایده بود
بله من هم تا قبل از انتخابات موافق اجماع بودم.
این پست و کامنت هاش رو بخون (مال روز قبل انتخاباته):
http://www.afsaran.ir/link/255432
در مورد وحدت اصولگراها اونجا هم به یکی از رفقا گفتم که "در مورد ائتلاف اصولگراها حول کاندیدای اصلح که کاملاً موافقم
اما بر چه اساسی و با توجه به چه معیاری (بجز نظرسنجی!) قالیباف اصلح شناخته شده که همه دارن بقیه رو وادار به کنار رفتن بنفع قالیباف میکنن ؟!
یکی گفت قالیباف بنفع جلیلی کنار بره ؟"
کجای دین برای من و شما حجت شرعی میاره که بقول دوستان به صالح مقبول رأی بدیم ؟! اونم کدوم اقبال ؟! قالیباف با اون همه ... حدود دو میلیون بیشتر از جلیلی رأی آورد.
منم از بعد از انتخابات انژی گرفتم اتفاقاً چون فهمیدم کجای کار ایراد داشته
فهمیدم که سبک زندگی که آقا ازش دم میزنه چطوری میتونه اینجوری توی انتخابات تأثیر بذاره و سرنوشت انتخابات رو عوض کنه
بله وحدت اصولگرا ها و کارشکنی های امثال ولایتی و تاکتیک های مختلف این ایام اخیر تو فضای انتخابات میتونست تاثیر داشته باشه ، اما چرا نمیخواید بپذیرید که هجده میلیون نفر از هم وطنا و هم شهریامون به روحانی و حرفا و وعده هاش رأی دادن ؟!
چرا ؟! این اقبال از کجا اومده ؟!

دیروز تکلیفم رأی به اصلح بوده ، به جلیلی حتی اگه رأیش یه دونه بود.امروز هم تکلیف چیز دیگه ای ، تا فردا هم باید ببینیم خدا چی میخواد...
اللهم اجعل عاقبة امورنا خیراً...
کار فرهنگی؟شما فرهنگ ما رو از بین بردید به نام اسلام.وقتی دختر ایرانی بازخواست میشه که چرا سر برگ دفترش کلام زیبا و شیوا از حضرت کوروش کبیر و حضرت زرتشت (سلام و درود بی پایان خدا نثارشان) نوشته و هزارتا انگ می خوره شما دم از فرهنگ می زنید اگه منظورتون ترویج عرب شدن به نام دین اسلام هست .نه اتفاقا 8 ساله هر کاری تونستید کردید اما باختید به خودتون بر گردید شما به راهی می رید که رضا خان رفت ولی در جهت عکس اون سعی کرد به زور اعتقاداتو بگیره شما سعی کردید از من هویت ملیمو بگیرید و هر دو محکوم به شکسته شما به معنی کلمه به حق آزادی و انتخاب انسانها قائل نیستید چیزی که خدا داده و فطریه و با فطرت انسانها جنگیدن تحت هر نام مقدس و غیر مقدس محکوم به زواله.ذهنتون بسته است و غیر از خودتون کسیو نه مومن می بینید و نه آدم .من خیلی مسلمون نیستم فقط شناسنامه ایم اما یه ایرانیم حق زندگی و بربری دارم دلم خیلی چیزا رو نمی خواد اما چون توی یه کشور اسلامی زندگی می کنم به خیلی چیزا تن دادم فقط به خاطر اینکه اصول انسانیت و دموکراسی می گه حق با اکثریته اما شما حدود خودتونو نمیشناسید با زور اسلحه نمیشه کسیو مسلمون کرد راهی که اعرابه جاهلی رفتنو نرید اگه به خاطر احترام به حق شما که مسلمانید و سفتو مثلا سخت روسری می پوشم و رعایت می کنم و بهت و نظرت بعنوان اکثریت احترام می ذارم دیگه دایره رو بیشتر از این تنگ نکن نظرتو تحمیل نکن همه کشورو نکن حوزه علمیه .شما هم یه کم به من حق بده یه کم راه بیا نمیشه فقط یک طر ف از مطالباتش کوتاه بیاد تا وقتی یاد نگیرید به نظرات دیگران حتی وقتی واستون خیلی تحملش سخته احترام بذارید شکست حتمی مگر با سرنیزه و ترس که اونم میدونید کوتاه مدته.کار فرهنگیو از ملت شروع نکنید از خودتون شروع کنید تو اولین قدم اینوبگم اقایونی دم از اصولگرایی ها می زنن(واسه برد دنیوی)تو این انتخابات حاضر به گذشتن نشدن پس اصول یعنی خودخواهی و باور کنید تو اکثر مسایل خودخواهید .حرف باید حرف شما باشه چرا که شما صراط راستید و بقیه انحرافیند به خدا قسم بینشتون همش همینه یکی از دلایله عدم ائتلافو شکستتون همین بود.با همین اندیشه یبه یکی میگین سردار فتنه به یکی میگین ملعون به یکی میگین انحرافی حالا خوبیش اینه که اینا هم اکثرا تو دایره شمان چه برسه که کسی مسلمان نباشه یهودی مسیحی و بودایی وزرتشتی صبی وبهایی باشه اونا که دیگه هیچی خدا کلا جهنمو واسه اونا ساخت اگه می خواید اصلاح کنید از خودتون رشروع کنید اینجا ایرانه هم قبل از اسلام ایران بوده هم بعد از اسلام  و اساس هر ملت و کشوری بر ملیتش بناست نه دیانت و مذهبش تا یاد نگیرید دیگرانو رو هم آدم بدونید و اجازه اظهار نظر و عقیده به همه حتی مخالفین سر سختتون ندید در قرنی که عقل حاکمه برنده نخواهید شد ما همیشه شنیدیم که در دین اسلام به شدت از منیت و تکبر بدگویی شده اما چرا من هر کسیو که ادعای اصولگرایی داره رو دیدم تا الان این ویزگی رو به طور بارز درش دیدم.  .8 ساله بی هویتم می ترسم از کوچکترین عناصر ملیم حرف بزنم از سایه ایرانی بودنمون هم ترسوندنمون نتیجه اینه میشه این همه شکست در عرصه بین المللی این همه حقارت داخلی این همه به بهونه دین هر شادی و دلخوشی و جشن ملی رو از مردم سلب کردن خوب آخرش اینه دیگه...یه عده اومدن تو نت نوشته وااسلاما وا مصیبتا و.... واسه جشن و بزنو برقص دیشب چرا با هر شادی ملت مخالفید من شنیدم زمان ازدواج حضرت علی و فاطمه مسیر رفتن این دو مردم همه حله حله کنان دف و داریه زدن و تا در خونه عروسو بردن .زنومرد هم گویا نداشته (فقط شنیدم صحت و سقمشو نمی دونم) اگه اینجوریه چرا یه عده یه آهنگ شاد یا رقص و پایکوبیو شادیو نمی تونن نحمل کنن یعنی از حضرت علی بیشتر می فهمن؟ دیگه خود دانید تا وقتی خودتونو علامع دهر می دونید و بقیه اگه نیم درجه با شما فرق کنن ملحد و کافرن اوضاع اصولگرایی از این بهتر نخواهد شد .منیت و تکبر و زیاده خواهی و پارو از گلیم خو بیش از اندازه دراز کردن و به حریم شخصی و خصوصی مردم تجاوز کردن و کاسه داغتر از اش شدن و اسلام صلبی رو تبلیغ کردن و گرفتن هویت ایرانی از مردم و از همه مهمتر وادار مردم به ریا کاری و درغگویی (برای حفظ شغل ،زندگی ، حداقل معیشت و حق شهروندی) اینها چیزهایی که شما رو از عوام مردم روند .باشد که عبرت بگیرید
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام خواهرم.
بله کار فرهنگی.فرهنگ.همون فرهنگ عالی ایرانی که با اومدن اسلام متعالی شد.همون فرهنگی که من رو مجاب کرد که با وجود اینکه تحمل نتیجه ی انتخابات برام خیلی سخت بود ، اما به رأی و نظر بقیه ی هموطن هام احترام بذارم و بهشون تبریک بگم.بقیه ی همفکر های من هم همین رویه رو داشتند.خیلی ها رو سراغ دارم که بعد از اعلام نتایج گریه کردن ، اما غصه شون رو ریختن تو خودشون و حرفی نزدن.بخاطر کشورشون ، همون ایرانی که شما ازش دم میزنید و حق هم دارید ، بخاطر احترام گذاشتن به نظر بقیه.شبیه همین اعلام نتیجه سال 88 هم  رخ داد.اما اونایی که انتخابات رو باخته بودن چیکار کردن ؟! اونجا دیگه احترام به نظر بقیه و دموکراسی و حقوق بشر و... معنی نداشت ؟! اون 24 میلیون انسان نبودن که خیلی راحت اومدن و گفتن انتخابات باید باطل بشه و ماه ها کشور رو با هزینه مواجه کردن ؟!
اول صحبت تون با احترام از کوروش کبیر و حضرت زرتشت یاد کردید.احسنت به شما اما در سراسر متن تون به من و اعتقاداتم توهین کردید.چرا این حرفای زیبا و قشنگ رو فقط به ما یادآوری میکنید که انجام بدیم؟!
احترام به عقاید دیگران درمورد بچه مذهبی ها اتفاق میفته؟! کم توهین و تمسخر درموردشون نمیشه؟!
کم دخترای چادری متلک و تمسخر میشنون تو دانشگاه و... ؟!
پسرا بخاطر اینکه ریش دارن و... کم مسخره میشن و بهشون برچسب زده میشه ؟!
بله میگم فرهنگ چون از اون فرهنگ ناب ایرانی اسلامی مون فاصله گرفتیم.همه مون رو میگم.نمیگم من و امثال من علامه ی دهر هستن و معصوم اند.نه اتفاقاً من عموم حرفام و نقد هام به خودی هاست.یه سری تو مطالبم بزنید متوجه میشید.
هیچکس نخواست کسی رو بزور مسلمون کنه.ای کاش بجای اینکه این همه توهین رو به من و هم نظر های من بکنید و همون اصول مورد احترام خودتون رو هم زیر سؤال ببرید ، اول میپرسیدید که کار فرهنگی ینی چی و منظور من چیه اصلاً؟
شما کار فرهنگی رو برای خودتون تعریف کردید "مسلمون کردن به زور" بعدش دارید با این پیش فرض می تازید...
دین ما پر از زیباییه.پر از خوبیه.کار فرهنگی ینی اینکه یه نفر که از این زیبایی ها خبر داره ، یه نفر دیگه رو با اونها آشنا کنه و اون فرد رو دعوت به این زیبایی ها کنه.اگه خواست دعوت رو بپذیره اگر هم نخواست نه...
خواهر من ای کاش میومدی مثلاً تو پایگاه ها میدیدی که یه عده چطوری عمرشون و جوونی شونو گذاشتن و دارن تلاش میکنن که رفیق شون رو با یه مسائل که ازش خبر نداره آشنا کنن.اون جوونی که هم بخاطر بسیجی بودن مسخره میشه ، هم داره شبانه روز بخاطر اعتقاداتش و وطنش کار میکنه بدون هیچ چشم داشتی ، اون انسان نیست و هیچ حقی نداره ؟!
خواهر خوب من مطمئن باش عشق و علاقه ما به کشور و ملیت مون اگه بیشتر از شما نباشه ، کمتر نیست.الگوهای ما اون 300 هزار جوونی هستن که برای این مملکت جونشون رو دادن.با سربند یاحسین و یازهرا...

من حرفی برای ناراحت کردن شما نزدم.امیدوارم که ناراحت هم نشده باشید ، اما اگه حرفای من حتی یه ذره شما رو رنجونده ، از شما عذر میخوام...

موفق باشید.یاعلی...
به مالک بگویید برگردد.
به حضرت ولیعصر بگوئید نیاید!
عصر ، عصر شما نیست،
مردم تحمل سختی ندارند و از عاشورا فقط سینه زدن بلدند.
امان نامه ای که عباس نگرفت ، مردم ما گرفتند.
پاسخ میلاد گودرزی:
این دردنامه رو این روزا زیاد شنیدم
تو رو خدا دیگه اینو منتشر نکنید
خیلی درد داره...
۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۰۲ مصطفی گرجی
هرچند که دلمان خون است اما.......
ما با قدرت در این راهی که قدم نهادیم ادامه میدهیم.
وعده ما چهار سال بعد. پیش به سوی تمدن اسلامی و آماده سازی جامعه برای ظهور
۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۳۸ جابر رضاپور
سلام
خیلی زیبا بود فقط من تو یه کلام می گم برنده این انتخابات بچه حزب اللهیا بودن
درکش برای امثال میثم سخته باید سالها فکر کنن تا نزدیک بشن !
رأی دادی چون می دونستی توهم 88 دروغ بود ! این خوبه که به خودتون دروغ نگفتید و اومدید پای صندوق رأی !
مردم به روحانی رأی دادن تا امثال شما دوباره نریزید تو خیابون شلوغ کنید ، اموال عمومی رو تخریب کنید ، مردم از ترس به روحانی رأی دادن ، از ترس رفتار زشت شما
شما باعث شدید 15% طرفدارای نظام و احمدی نژاد نیاین پای صندوق رأی درسته امسال حضور مردم عالی بود ولی جواب این نیومدن بقیه افرادی که دوست داشتن بیان رأی بدن رو شماها باید بدین
امیدوارم این روحیه دموکراسی خواهی رو از بچه حزب اللهیا یاد بگیرید تا چهار سال دیگه که نامزدتون رأی نیاورد و من مطمئنم رئیس جمهو بعدی شخصی غیر از روحانی یادتون نره این شفافیت انتخابات رو و امیدوارم چهار سال دیگه 100% افراد تو انتخابات شرکت کنن که امثال میثم بذارن
سلام
یاد هشتادواشک ک می افتم دلم می گیره
حزب اللهی همیشه غریب است...
ولی برای پرش بزرگ باید چند قدم روبه عقب حرکت کرد.
یاعلی
۲۷ خرداد ۹۲ ، ۰۰:۱۰ سرباز ولایت

سلام

این پست وبلاگم رو حتما بخونید

دکتر سعید جلیلی: هدف کسب قدرت نبود... + فیلم

http://taghvayedel.blog.ir/post/69

یاعلی

سلام
من هم به نوبه خودم تبریک می گم.
فقط یه نکته آن هم اینکه امیدوارم که همانطور که دوستان مخالف احمدی نژاد کارهای ایشان را (باربط و بی ربط) مورد نقد و انتقاد قرار می دادند در دوره آقای روحانی تاب و تحمل نقدهای مخالفان ایشان باشد. (نباشد مانند دوره خاتمی که حتی خودش هم تحمل نقد به جای مخالف را نداشت و تهدید به اخراج فرد از مجموعه می کرد)
یا حق
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
این مسئله مورد انتظار ما هم هست
امیدوارم این وبلاگو فیلتر شده نبینید :)
با تشکر از ارسال مطلب شما به سایت "نقل قول"

مطلب شما با لینک زیر درج گردید:

http://www.naghleghol.ir/index.php/polcy-2/787-%D9%82%D8%A7%D9%81%DB%8C%D9%87-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D8%A8%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DB%8C%D9%85
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

۲۷ خرداد ۹۲ ، ۱۰:۵۲ امین باغبانی
1- خودت می دونی من شب آخر که اجماع شکل نگرفت و جلیلی رو اصلح دونستم به همه اعلام کردم و به جلیلی هم رای دادم

2- من متاسف شدم از اینکه آقای پناهیان هم متوجه نشد که چه اشتباهی کرده و عذر نخواست ، من دوباره هم باهاش تماس گرفتم ...

3- به راحتی میشه اثبات کرد وحدت حول قالیباف بسیار منطقی تر از وحدت حول جلیلی ولو اصلح باشه .

4- همهو وقع هم به دوستانی که نمی فهمیدن کی باید به صالح مقبول رای بدن آدرس دادم که چه کنن.

 "رد صورتی که با رای ما به اصلح بیم این هست که افسد رای بیاره باید ( تکلیف شرعی و عقلی ) به صالح مقبول رای داد" . ( قطعا این عین متن دینه و قابل توجیه نیست پس توجیه نکن )

5- شک ندارم وحدت بین اصولگرا ها نتیجه انتخابات رو تغییر می داد حتی اگر حول جلیلی شکل می گرفت . نگو جمع آرای اصولگرا ها به روحانی نمی رسه که حالم از این تحلیل مزخرف بهم می خوره .

6- خون دادن برای امام خمینی زیباست ولی خون دل خوردن برای امام خامنه ای که بسیجی هایی چون ما داره زیباتر ...

7- امیدوارم همه ما بتونیم عملکردمون رو پاسخ بدیم اون دنیا ...

یاعلی




پاسخ میلاد گودرزی:
مطمئن باش که کار درستی کردی به جلیلی رأی دادی حتی اگه توی لحظه ی آخر به این تصمیم رسیده باشی.
من دارم از دلیل 18 میلیون مردم از رفیقا و هم شهریا و دور و بری های خودمون میگم که به روحانی رأی دادن.به روحانی با اون تفاسیری که ازش دیدن ، تو داری میگی اگه چنین میشد و چنان میشد اصولگراها برنده میشدن ، اصلاً میخوام صد سال سیاه اصولگراها برنده نشن...

الان هم وظیفه همونیه که گفتم.باید رو فرهنگ و سبک زندگی کار کرد که مردم دم انتخابات فقط مصداق رئیس جمهور مورد نظر و متناسب با سبک زندگی شون رو از بین کاندیداها انتخاب کنن ، نه مث الان که یکی بیاد با سیاه نمایی و شلوغ کاری یه هفته ای 18 میلیون رأی جمع کنه...
اخلاق انسان های مومن و حزب الهی اینجا معلوم شد
عرض سلام و احترام
احسنت! به نکته ی خوبی اشاره فرمودید.ما در میدان فرهنگ باختیم. در میدانی که صحبت از اصول نظام اسلامی خریدار چندانی نداره و بی اخلاقی های حضرت شیخ که یه چشمه ش تو مناظره ی آخر نمایان شد این قدر طرفدار پیدا کرده....
من موندم اگه ایشون در کسوت روحانیته چطور این خانم های بد حجاب و بعضا خستگان از انقلاب و اونهایی که با اصل نظام اسلامی مخالفن ایشونو تایید کردن و سنگشونو به سینه می زنن؟!!!!!!!!!
با یکی از طرفدارای ایشون که صحبت می کردم میگفتن ما قبول داریم ایشون فرد ایده الی نیست ولی همینکه قدرتهای اقتصادی پشتشونه همین کافیه برای خارج شدن از این وضعیت...
 ما به کجا رسیدیم؟!اگه قبول داریم یکسری مشکلات اقتصادی به خاطر دست داشتن برخی آقایون حامی دکتر روحانیه نباید فکر کنیم پس دلسوزی نسبت به ملت از جانب این افراد وجود نداره؟
ولی امیدورام همه ی این چیزایی که شنیدیم راجع به ایشون اشتباه در بیاد و مخلصانه این 4  سال رو به مردم به معنای واقعی خدمت کنن و باعث سرافرازی ملتمون بشن. ان شاءالله
۲۷ خرداد ۹۲ ، ۱۳:۰۱ امین باغبانی
تا اشتباه دیروزت رو نپذیرفته باشی مطمئن باش نمی تونی اصلاح کنی ...

خانه از پایبست ویران است
پاسخ میلاد گودرزی:
ان شاالله که خیره...
دلیل شکست شما یک واقعیت کاملا عیان و واضحه! ولی بیان کردنش هیچ فایده ای نداره چون افرادی مثل شما که تفکر ایدئولوژیک دارند همه چیز رو از دریچه همون ایدئولوژی خودشون میبینن و گوشی برای شنیدن و چشمی برای دیدن بدیهی ترین واقعیات ندارند و برای شکستشون آسمون و ریسمون به هم میبافند! پس فایده ای نداره که بگم! شما ترجیح میدید فقط همدیگه رو تایید کنید.
پاسخ میلاد گودرزی:
میگفتید خوشحال میشدیم !
کسایی که به جناب آقای جلیلی رای دادن، پیروزند؛
واجرشون پیش خداوند متعال محفوظه.
کسایی که به دکتر جلیلی رای دادن، چه دکتر رای میاورد چه رانمیاورد، در کل پیروزند.

برای سلامتی رهبر بزرگوارمون «آسید علی آقا» دعا کنید.
یاعلی...
خب حالا که نظر بنده رو تایید کردید حرفم رو میزنم چون همفکران شما در وبلاگهاشون چند بار که کامنت گذاشتم نظرات بنده رو حذف کردند! اول عرض میکنم که بنده گرچه مخالف شما هستم، ولی نه اصلاح طلبم و نه جزو اپوزیسیون فسیل شده و متوهم خارج نشین!  یک فرد با عقاید عرفی و غیرایدئولوژیک هستم .اینو گفتم که خودتون رو محدود در تقسیم بندیهای کلیشه ای نکنید و کلیشه ای جواب ندید. در میانه راه زندگی هم هستم و جوان نیستم بنابراین از روی تجربیات و مشاهداتم حرف میزنم.
واقعیت اینه که توده مردم طیفهای متفاوت فکری دارند ولی در نگاه به مسائل اجتماعی و اقتصادی عرفی فکر میکنند. واضحه که بر این اساس از خروجی نظام حاکم مثل همه جای دنیا در درجه اول امنیت اقتصادی و معیشت میخواهند. اتفاقا مردم ایران پرتوقع هم نیستند و برعکس آنچه که دوستان شما اونارو این روزها به رفاه طلبی متهم میکنند فقط کف یک زندگی معمولی را میخواهند! ولی شما و دوستان حاکمتون یک تفکر ایدئولوژیک دارید. بر این مبنا دغدغه های ایدئولوژیک خودتون رو دنبال میکنید و متاسفانه این مسیرها با مسیرهایی که به رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ختم میشوند هم جهت نیستند.
جناب گودرزی! اینجا مجال نیست ولی اگر خواستید بحث کنیم بنده حداقل دوازده دلیل برای شما میاورم که سیستمهای ایدئولوژیک نظیر شوروی کمونیست و همینطور سیستم شما ذاتا قادر به حل مشکلات اقتصادی و اداره جامعه نیستند. البته اگر قبول داشته باشید که اداره کردن با ساکت نگه داشتن و مهار کردن تفاوت دارد . خب اتفاقی که در اثر این تضاد و هم جهت نبودن می افتد این است که توده های مردم به مرور از شما فاصله میگیرند و شما در اقلیت قرار میگیرید. اما شما متوجه نیستید چون رسانه ها دست شماست و چون این توده ها جایی در این رسانه ها بخصوص صداسیما ندارند و فقط موافقان خود را در آن میبینید دچار این توهم میشوید که کل مردم همینها هستند. امیدوارم از کلمه ی توهم برداشت توهین آمیز نکنید چون قصد بنده این نیست یک معضل را دارم بیان میکنم. در خارج از رسانه هم که به طیفهای مخالف خود اجازه تجمع و ظهور اجتماعی نمیدید، خودتان هر موقع بخواهید مثلا پنجاه هزار نفر رو توی یک میدان شهر جمع میکنید، ذوق زده میشوید، یک اسم حماسه هم روش میگذارید و به این توهم ادامه میدید که اینها کل ملتند!
جناب میلاد خان! امیدوارم از این حرفها نرنجید! گاهی هم آدم حرفهای دگرگون بشنود بد نیست! کما اینکه به نظر من سبزها هم چهار سال پیش دچار این توهم در اثر دو تا تجمع خیابانی شدند و ادعای تقلب رو مطرح کردند در حالیکه ایران فقط اونهایی نبودند که با دستبند سبز توی میدان ونک جمع میشدند! 
شما در اقلیت مطلق قرار میگیرید ولی متوجه نیستید. تا اینکه یک ضربه مثل انتخابات وارد می آید. این ضربه آنقدر برای شما شوک آور است که باور نمیکنید! مدام میگویید مگه میشه؟ یعنی هواداران ما همینند؟ بعد شروع به تحلیل میکنید ولی متاسفانه دیدگاه ایدئولوژیک دارد به جای چشم و گوش شما تحلیل میکند! این دیدگاه سلطه اش روی ذهن شما چنان قویست که در همین تحلیلتان هم بدیهیات را نمیبینید! به عنوان مثال مدام صحبت از 18 میلیون مخالف میکنید در حالیکه حداقل بین 15 تا 20 میلیون نفر هم بوده اند که رای نداده اند !!! یعنی توی همین آمار باید صحبت از 30 تا 35 میلیون مخالف کنید!
ولی جناب گودرزی!! اینها مردمی هستند که نه الزاما مخالف ایدئولوژی شما باشند، بلکه اصولا دغدغه های ایدئولوژیک ندارند! حتی توده های دیندار! اکثریت مطلق مردم دنبال زندگیشون هستند و کاری به کار آرمانهای ایدئولوگها ندارند. اصلاح طلبها هم امروز توهم نزنند، کدوم رای به اصلاح طلبی؟ به خدایی که قبول دارید این مردم روز جمعه به روحانی رای دادند که کمی از فشار خردکننده ی زندگی روشون کم بشه! همینها هم سال 84 برای همین موضوع به احمدی نژاد رای دادند ولی شما زدید به حساب پرطرفدار بودن دیدگاه ایدئولوژیک خودتان! این توهم فقط بین شما و اصلاح طلبها جابجا میشود! یکبار با خودتون فکر نمیکنید چرا دیدگاههای آرمانی و ایدئولوژیکی این مردم هر هشت سال عوض میشه؟ آیا نباید فرض مسئله ایراد داشته باشد که اصولا چنین دیدگاههایی بین توده مردم وجود دارد؟
من مطمئنم موضوع حتی فراتر از این 30 میلیون است! بسیاری از رای دهندگان به آقایان قالیباف و رضایی هم دغدغه های اقتصادی و معیشتی داشته اند!  
جناب گودرزی عزیز! این 4 میلیون بودن در میان 50 میلیون نباید چنان ناگوار باشد که شما و دوستانتان را به متهم کردن مردم سوق دهد. دوستانتان که هی دم از امان نامه میزنند یک روز هم بروند جلوی این بیمارستانها ببینند خرد شدن یک انسان جلوی فرزند بیمارش به خاطر نداشتن پول و دارو چه صحنه ایست! اینها هم برخلاف تصور شما انسانند، فقط هم به خوردن و پوشیدن فکر نمیکنند، عواطف و آرمانهای انسانی هم دارند، فقط به دنیا از پشت عینک ایدئولوژی شما نگاه نمیکنند! 
حالا مختارید! میتوانید هی بنشینید شبیه سازیهای مع الفارق تاریخی بکنید و ازش اس ام اس دربیارید برای تحقیر این ملت بیچاره ی له شده! هی برای هم دلسوزی کنید! اما این راه هم هست که میتوانید کمی فکر کنید! هرچند که برای یک ایدئولوگ این کار اصلا امکان ندارد چون توی ذهنش به تمام سوالها جواب داده شده و چیز حل نشده ای نمانده است! ولی اگر معجزه ای شد شما جناب گودرزی یک ساعت فارق از پیس فرضهای ایدئولوژیکتان در مورد انسان و جهان به حرف بنده فکر کنید! شاید هم انتظار بیخودی باشد چون به اسم و سرصفحه وبلاگتان که نگاه میکنم میبینم بیجهت میخ آهنین بر سنگ میکوبم!

پاسخ میلاد گودرزی:
سلام.
توی صحبت تون چندین بار از لفظ "ایدئولوژیک" و ... استفاده کردید.شاید این مسئله رو بعنوان نقطه ی ضعف حقیر و دیگران مطرح میکنید از نظر خودتون اما باید عرض کنم خدمت تون که به شخصه به این مسئله افتخار میکنم و از این که یه مبنایی فکری برای زندگی م دارم ، دچار تشویش فکری و گیج بودن توی این عالم پیچیده و هزار نقش نیستم و همونطور که گفتید برای سؤال هام جواب دارم اون هم جواب هایی از روی منطق و استدلال درست که از وحی سرچشمه میگیره.بله نه تنها اسم وبلاگ که سعی میکنم تمام زندگی م بر مبنای همون ایدئولوژی ای که شما میگید (البته نه اون ایدئولوژی که شما "فهمیدید") شکل بگیره.فکر میکنم هر انسان عاقلی بفهمه که این از بی مبنایی و بی اساس بودن عقیده بهتره.ایدئولوژیک بودن چیز بدی نیست که مدام اون رو تکرار میکنید.شاید هم فکر میکنید با این بیان مثلاً من سعی کنم از اون ایدئولوژی ها بگذرم و جواب شما رو با مبنای دیگه ای بدم !
فرمودید "عقیده ی عرفی" دارید.اگه منظورتون همون بُعد دینی سکولاریزمه باید عرض کنم خدمت تون که اساس اشتباه تون همینجاست.آیا جوامع بشری با عقل صرف انسان ها به تعالی میرسن ؟! یا بهتر بگم ، رسیده اند ؟! این عقاید ، الحمدلله عقاید آزمون پس داده ای هستن.همین عرفی شدن دین که شما فرمودید نتیجه ی دین کلیسایی غربه که مردم رو بسمت بی دینی کامل اجتماعی برد.نتیجه ش امروز مشخصه ، جهان غرب غایت اون چیزیه که شما تازه دارید تصورش میکنید.جوامع غربی امروز زندگی اجتماعی خوبی رو تجربه میکنن؟! همه چیز که اقتصاد و صنعت نیست (اگرچه وضع اقتصادشون رو هم داریم میبینیم) ولی یه نگاهی به وضع خانواده ، زن ، امنیت فکری و آسایش روانی و... بندازید توی جامعه ی غربی...

مشکل دیگه اینه که متأسفانه شما و بعضاً حتی برخی از هم فکران ما با این پیشفرض به مسئله نگاه میکنن که دینداری یعنی بدبختی کشیدن و وضع اقتصادی بد داشتن و... پس یا باید دنبال وضع معیشتی خوبی بود یا قید دین و حکومت دینی رو زد.کی گفته اینطوریه ؟!
بله یه وقت هست شما مجبور میشی بین انسانیتت و شرافتت و کرامتت با رفاه و تن آسایی یکی رو انتخاب کنی.اینجا نه تنها شریعت که همون فطرت انسانی هم میگه که باید کدوم رو انتخاب کنی ، بله در یک چنین شرایطی ما حاضریم تا دادن جون وایسیم و از اون شرافت پایین نیایم و این همون ایدئولوژی ایه که شما میگید و من بهش افتخار میکنم ولی بحث اینجاست که از این مسئله بناید این طور برداشت بشه که پس اگه بخوایم حکومت دینی داشته باشیم باید بدبختی و مصیبت اقتصادی بکشیم.نه اتفاقاً تو سایه حکومت دینی (اگر اون طور که باید، اجرا بشه) میشه وضعیت معیشت رو درست کرد.اقتصاد اگه اسلامی باشه میتونه عدالت و پیشرفت رو حاصل کنه.اگر هم این اتفاق نیفتاده تا الان تو کشور ما بخاطر اینه که این اجرا نشده متأسفانه.یکی از مهم ترین دلایل من بخاطر حمایت از دکتر جلیلی همین بود.چون ایشون یک همچین نگاهی داشت.یعنی اجرای همون مبانی ای که اگه درست اجرا بشه ، جامعه ی ما رو بسمت کمال میبره.همه چیز معیشت و شکم نیست اما صد البته که این ها هم هست و باید هم باشه.

میگید اقلیت !
چطور به این نتیجه رسیدید ؟!
ما کجا گفتیم 18 میلیونی که به آقای روحانی رأی دادند مخالف هستن؟!
حدود 72 درصد تو انتخابات شرکت کردند و به کسایی رأی دادن که از همین سیستم حکومتی هستن و از شورای نگهبان همین نظام تایید شدند.
حالا توی این دایره من یه سطح رفتم بالاتر و میگم چرا ما انقدر خوب کار نکردیم و اون گفتمان ناب رو انقدر خوب معرفی نکردیم که عموم مردم بتونن اون رو درک کنن و بپذیرن.منظور این نیست که اون 18 میلیون مخالف اند.بگذریم از اینکه حتی خیلی ها رو من خودم دیدم که میگفتن ما به روحانی رأی دادیم چون "روحانیه" (مؤممه) ولی عموم همون مردم پای نظام و انقلاب و عقایدشون هستن و بقول شما دنبال معیشت بهتری هم هستن و این حق اونهاست و حرف من اینه که چرا اون گفتمانی که توی این دوره سعید جلیلی ازش حرف میزد خوب جا نیفتاد برای اکثریت.
بله ما وقتی مقایسه میکنیم درصد مشارکت مردم رو توی انتخابات های خودمون با انتخابات های کشور های دیگه میبینیم که مردم سالاری واقعی یعنی چی! و میفهمیم که اون اکثریت و اقلیتی که شما دارید تعریف میکنید غلطه.
بله اگه من بخوام اون حدود 4 میلیون نفری رو که به جلیلی رأی دادن خیلی ساده تعریف کنم باید بگم که این ها کسانی هستن که از لحاظ همون ایدئولوژی ای که میگید (و باز هم تأکید میکنم که از روی حرفاتون متوجه شدم که این ایدئولوژی رو نشناختید) کمی پیشرفته تر از بقیه هستن و تونستن کاندیدایی که این گفتمان رو مطرح کرد بفهمن و بهش رأی بدن.
باز هم میگم که حرف من این نیست که هرکس غیر از این 4 میلیون هست اعتقادی به نظام و انقلاب و ... نداره اما بخاطر قصور ما ، دامنه ی افرادی که با گفتمان ناب انقلاب (نه خود انقلاب) آشنا هستن به گستره ی همه ی مردم نیست.
اون آموزش و پرورش و... هم که شما هم اشاره کردید ، بیش از همه مورد نقد خود ماست.این ضعف در عدم اقناع فکری عموم مردم از کم کاری همون جاها ناشی میشه.

باز هم عرض میکنم شما دوست عزیز و خیلی های دیگه با این پیش فرض نظر میدید و تحلیل می کنید که بین دغدغه ی دین داشتن و زندگی خوب داشتن تضاد وجود داره.درصورتی که این طور نیست و اگر منویات دین توی حکومت درست اجرا بشه ، زندگی و معیشت مردم رو هم سامان خواهد داد.چرا که دین یعنی خوب زندگی کردن.آیا اگه بجای دلال بازی همه به فکر تولید باشن ، بانک بجای ربا بدنبال کمک به اقتصاد جامعه باشه ، فساد و رشوه و دزدی و... نباشه ، مشکلات حل نخواهد شد؟! حکومت و دولت اسلامی یعنی دولتی که بدنبال نظام سازی و ساختارچینی برای پیاده کردن این مسائل باشه.و توی انتخابات کسی عَلَم این حرکت رو بلند کرده بود اما متأسفانه...

طولانی شد.مسائلی که بیان کردید رو نمیشه اینطور و با این بضاعت جواب داد اما امیدوارم که متوجه منظورم شده باشید...
این را هم فراموش کردم بگم، جالبه دوستانتان راه حلی هم که میدهند اینه که دوباره فشار آموزشی و تبلیغاتی رو بیشتر کنیم تا مردم رو همراه کنیم!!!!!!!
دوستان عزیز! جناب میلاد خان! 35 سال تمام این دستگاهها دست شما بو، ده، صداسیما و آموزش و پرورش، میلیاردها دلار بودجه، به جای اینکه در اثربخش بودن این راهها شک کنید میگید دوزش رو بیشتر کنیم؟؟؟ مگه این نسل رو کلا شما در آموزش و پرورش تربیت نکردید؟ چرا ثمر نداد؟ میلیونها دانش آموزی رو که با هزینه های کلان بردید اردوهای راهیان نور و با خوشحالی آمار دادید چند تا رای به کاندید شما داد؟ اگر شمااز رفراندوم فراری باشید ولی رفراندوم بههر حال یکجا سراغ شما میاد به شرط اینکه چشمی برای دیدن داشته باشید! 
هشت سال مردم رو پای مسیر خودتون نگه داشتید و دولت دلخواهتان را حمایت کردید، بیش از 800 میلیارد دلار درآمد نفتی را که یک فرصت تاریخی برای این کشور بیچاره بود به باد دادید، بازار تولید مملکت رو دربست و مفت در اختیار چین گذاشتید و سیل بیکاران رو در هر خانواده جاری کردید،حتی اینقدر شجاعت اخلاقی در همفکران شما نیست که مسئولیت این 8 سال رو قبول کنید و یک عذرخواهی ساده از مردم کنید اونوقت تعجب میکنید چرا مردم به کاندید شما رای نداده اند!!!!!
پاسخ میلاد گودرزی:
"فشار آموزشی و تبلیغاتی" ؟!!!
این صحبت شما یا از روی نداشتن علم از منظور ما از فرهنگ سازی و... است یا از روی غرض و با هدف توهین (که امیدوارم دلیل اول باشه)
تو جواب اون کامنت تون هم عرض کردم که دچار اشتباه در محاسبه نشید درمورد اکثریت و اقلیت.اکثریت یعنی مشارکت بیش از 72 درصدی در انتخابات.چیزی که توی دنیا بی نظیره...

واقعا حرفتون منطقی بود . متاسفانه حرفهای درست آقای جلیلی شعار خونده میشد وکلید اسباب بازی  روحانی واقعی . من خوشحالم که به اقای جلیلی رای دادم اگر باز هم به عقب برگردم ونتایج رو بدونم بازم به آقای جلیلی رای میدم . چون میدانم که با سازش کردن با کشورهای غربی در طول تاریخ هیچ گاه جز ضرر ندیدیم . متاسفانه ما یادمان نمی آید همانطور که یادمان نمیاید که دورهی اصلاحات هم تورم بود .یا به قول خود اقای خاتمی هر 9 روز بحران داشتند .ولی این 4 سال هم میگذرد و مردم دوباره یادشان می آید که  فقط با مقاومت است که می توان رفاه پیشرفت عزت را با هم داشت. واگر این دو سال رفاه کم شد به خاطر همین زاویه گرفتن با اصول اسلامی بود. امیدوارم فقط  این پشیمانی بعد از 4 سال دیر نشود . چون بعد از شهادت امام حسین خیلی ها پشیمان شدند ولی کار از کار گذشته بود البته ما تمام تلاشمان را میکنیم که این اتفاق نیفتد چون خدا رو شکر رهبر عزیز تر از جانمان را . همینطور امام زمانمان را داریم. که نمیگذارند کشور به بیراه رود ................................................. لطفا برای  سلامتی امام زمان و رهبر گرانقدر مان 5 صلوات بفرستید
جناب گودرزی! اینطور که شما میگید به قول قاضیها قضیه سالبه به انتفاع موضوع است!!! یعنی اصلا بنده دچار سوتفاهم شدم که کامنت گذاشتم چون نه مشکلی هست، نه اکثریت مخالف، نه ناراحتی شما و دوستانتان، همه چی روبراهه و مشکلی هم نیست! 
بسیار خب اگر اینجوریه که دیگه بحثی نمیمونه! شما حتی نمیخواهید این رایها رو کالبد شکافی کنید،طبق همون دیدگاه رسمی و رایج کل 75 درصد رو یکجا میریزید به حساب نظام و اون 25 درصد هم که اصلا آدم نیستند! 
حالا متوجه شدید مشکل تفکر ایدئولوژیک چیه؟ همینه که شما امکان نداره بتونی حرفی غیر از حرف سیستم بزنی و خودتون یک تحلیل مستقل داشته باشید!
در جوابتون هم یک مقدار حرفهای بنده رو مصادره به مطلوب کردید چون من نگفتم دینداری مخالف رفاه و پیشرفته بلکه گفتم سیستمهای ایدئولوژیک! این سیستم ایدئولوژیک میتونه غیردینی هم باشه مثل اتحاد شوروی یا کره شمالی امروز! 
اگر دوست داشته باشید دلیلهای خودم رو میگم که چرا این سیستمها نمیتوانند جامعه را به طور مطلوب اداره کنند.
به هر حال همینکه وقت گذاشتید و خوندید و جواب دادید ممنونم. دوستان همفکر شما که اصولا به امثال ما جواب سلام هم نمیدن!! مرسی!
پاسخ میلاد گودرزی:
اون قول قاضی ها رو متوجه نشدم متاسفانه:)
مشکل که زیاده،بنده و خیلی دیگه از رفیقام هم ناراحتیم اما این ناراحتی نه از اون بابته که بدبخت شدیم و هیشکی ما رو دوست نداره :) بلکه از اون نظره که فکر میکنیم کاندیدای مورد نظر ما بهتر میتونست کمک کنه برای رسیدن به اهداف و حالا اکثریت مردم فرد دیگه ای رو انتخاب کردن و من توی این پست این خواست و اون انتخاب رو نقد کردم و درعین حال احترام گذاشتم و تبریک گفتم
این رویکرد چه در طرفداران کاندیدامون و چه در خود دکتر جلیلی وجود داره که نه تنها تبریک میگن به رئیس جمهور منتخب بلکه اعلام آمادگی میکنن برای کمک.این رویکرد رو قایسه بکنید با بی اخلاقی های سال 88
همه آدم اند دارای حق برابر با بقیه.اون 25 درصدی که شما میگید هم همینطور اما باید به نظر اکثریت احترام بذارن.

من تاجایی که بتونم در خدمت تون هستم.دوستان همفکر ما هم اشتباه میکنند جواب سلام شما رو نمیدن :)
بعضیا هنوز متوجه نشدن که بابا بالفرض آقای جلیلی برا آقای قالیباف هم کنار رفته بود هنوز n تا رای کم داشتیم

بعضیا هنوز متوجه نشدن که ما باختیم!! ما نتونستیم به مردم بفهمونیم فرهنگ عاشورا رو. فرهنگ پیامبر رو که تو دوران تحریمش هسته خرما پودر میکرد میخورد

بعضیا هنوز متوجه نشدن دین رو بجای زیبا کردنش زشت کردیمو خوراندیم به جوانان که امروز زده شدن. من 19 سالمه درسته خودمو حزب الله می دونم اما کسی تو دانشگاه همفکر من پیدا نمیشه

میدونید یعنی چی؟!؟
--- یعنی بابا گند زدیم تو تربیت کردن جوونامون
--- یعنی خیلی ریزش داشتیم. چرا خودمونو گول میزنیم؟؟ 37درصد از 73درصد که رای دادن فقط فقط واسه رای آوردن جریانات اصلاح طلب هست چون فکر میکنن با اصلاح طلب ها میتونن به چیز های برسند که دین نمیزاره.  اگه میخایم کار فرهنگی کنیم باید اول چشممونو باز کنیم ببینیم چقدر عقبیم موقعیت رو بسنجیم با شتاب مورد نیاز وارد کار بشیم. نه چشم بسته و یه سری اطلاعات که خودمون جمع کردیمو میدونیم غلطه

دارید میبینید شب پیروزی آقای روحانی رو شور و شوق (که خوبه) و بی بند و باری (که بده) جوون هارو
دارید میبینید امروز صفوف نماز جماعت برخی از دانشگاه ها تشکیل شده از کارکنان و دریغ از حتی یک دانشجو

هرچه بودجه بوده صرف متدین تر کردن حزب اللهی ها بوده نه برا اصلاح جوانان. بودجه فرهنگی همش برا برپایی شب شعر عاشورا و جلسه سخنرانی فلانی و مسابقه قرآنی فلان بوده دریغ از یه برنامه برا پر کردن اوقات فراغت جوانان دور هم جمع کردن جوانان مخالف برا توجیه نه به شکل آذار دهنده و سر کلاسی بلکه تفریحی 

بیاید یا کار فرهنگی نکنیم یا اگه میکنیم درست بکنیم
۲۷ خرداد ۹۲ ، ۲۲:۵۳ امین باغبانی
هنوز نفهمیدیم فتنه بزرگ را

فتنه ای که آقا گفت ...

دوباره مرور کن صحبت های آقا تو این چند هفته رو

همه چیز رو میدونست این مرد


پیشنهاد می کنم اینجا رو حتما بخونید:

http://www.ahestan.ir/?p=12310
۲۸ خرداد ۹۲ ، ۱۲:۱۵ پوریا شریفیان
با سلام خدمت تمامی دوستانی که دیدگاه های خود را برای این مطلب ارسال نمودید.
بنده اصلاً قصد دخالت ندارم و سعی نمی کنم به نظر کسی بی احترامی کنم.
در رابطه با همه چیز حرف زدید ( اسلام ، فرهنگ ، کوروش ، زرتشت و ...) و نظر خود را اعلام نمودید.
تنها نتیجه ای که می توان از این بحث ها و گفت و گو ها گرفت چیزی نیست جز اختلاف نظر و عقیده.
ما ایرانی هستیم!
اگر همین کاندیدا ها در مسائل مهم و کلی اختلاف نظر نداشتند و سعی به تخریب یکدیگر نمی کردند ما که مردم عادی هستیم به الگوی خود می نگریستیم و دست در دست یکدیگر میدادیم تا به پیشرفت کشورمان کمک کنیم و زیر سایه مقام معظم رهبری آینده کشور خود را رقم بزنیم تا این که نقاط ضعف هر کاندیدا را به رخ طرفدارانش بکشیم.
دوستانی کاندیدا اگر هم فکر و هم عقیده نشوند یعنی اگر با همبستگی و همراهی گام بر ندارند در جامعه تضاد رخ می دهد و کاهش چشم گیری در پیشرفت علم و فرهنگ ایران به وجود می آید.

با تشکر!

امروز ما باید ثابت کنیم که اسلام در حوزه نظر عقلانی است و درذ حوزه عمل انسانی است

و در عین حال منشا آن الهی است نه بشری..

۲۹ خرداد ۹۲ ، ۱۱:۳۴ جهاد فرهنگی
سلام
واقعا دستتون درد نکنه برادر...
باید اقرار کنم منکه یه همچین پست هایی رو یک خطشون میخونم و چهارتاشو رها می کنم...این پست رو علاوه بر اینکه خط به خط خوندم، نظرات و پاسخ ها را هم....
واقعا عالی بود...
نه به خاطر اینکه بازار داغی کنم
به خاطر اینکه مثل برخی از این تحلیل گران تقصیر بر گردن دیگران مثل دولت دهم یا عدم اتحاد اصولگرایان و یا و یاهای دیگه و بلکه تمام تقصیر ها رو منعطف کردین به جبهه خودی...
و واقعا هم صحیح فرمودید...
ان شاء الله از امروز با برنامه...
به نام خدا
سلام
مطلبت جالب و زیبا بود
این صحبت هارو خیلی زده اند
اما یا علی شروع کنید
منم هستم با تمام وجودم هستم
اگر موافقین یک جلسه یا مطلبی ارائه بدین که یک راهکار ارائه بدیم و شروع به ایجاد یک حرکت جهادی کنیم
یادمون باشه که وضعیت تهاجم فرهنگی امروز همانند تهاجم به خرمشهر است که هیچ یک از مسئولین اجازه ورود سلاح به شهر رو نمی دادند و شهر در اندکی زمانی با توجه به مجاهدت مردم سقوط کرد
امروز هم وضع همین هست هیچ کس حتی نزدیکان رهبری هم توجه ای به این موضوع ندارند وتنها چیزی که داره نابود میشه اسلام ناب محمدی هست
سلام آقای محترم!!!
جملمو با آقای محترم شروع کردم تا به خوت اجازه ندی بهم بگی خواهرم!!!!!! همونطور که دیدم به دوست عزیزی گفتی خواهرم!و نمیدونم چطور خواهرته!!!!! بزار بهت بگم چی شد که مردم ازتون زده شدن! چون فقط زووووور گفتید! میدونی زور گفتن شماها از کجا شروع شد؟ بذار از اول برات بگم از اولی که پا تو کوچکترین جامعه مدرسه گذاشتیم. میدونی ماها از کی از شماها و هر چی اسلامی که شماها ازش دم میزنید متنفر شدیم؟ همون موقع که اومدید کار فرهنگی بکنید و دختر چادریای مدرسه رو بردید اردو! همون موقع که تو مدرسه هر کی اسمش زهرا و فاطمه و علی بود جایزه میگرفت همون موقع که نماز جماعتا اجباری بود.... یکم بزرگتر شدیم... کم کم تو گوشمون خوندن( روزنامه مجله تلوزیون معلم اجتماعی) باید حجاب داشته باشی باید وقتی دخترو دیدی روتو کنی اونور نباید نزدیکش بشی چرا تو راه مدرسه اونو نگاه کردی چرا تو پارک با اون دختر حرف زدی...... تو باید این کارو کنی تو نباید اون کارو کنی باید نباید باید  نباید باید نیایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد و کلی باید و نباید دیگه... بگذریم ازش بزرگ شدیم و همه اونا شد یه کینه تو دلمون از هر چی دختر چادریو پسر ریشو و..... خواستیم بریم دانشگاه کلی خوندیم و خوندیم و خوندیـــــــم و آخرش قبول نشدیم1چرا؟ چون یه بچه شهید یا بچه جانباز جامو گرفت جای اونو گرفت (میدونم الان میخواید بگید که اونا بدون پدر و با کلی مشکل بزرگ شدن و حقشون بود) آره اونا و پدراشون کلی به گردن ما دین دارن منکرش نیستم اما حق من و اونی که شب و روزش شده بود کتاب و جزوه و تست چی؟ حق من چی شد؟ نمیشد هم حق من داده بشه هم حق اون؟؟؟؟؟ ظلم بزرگی در حق این بچه ها کردید چون همرو باهاشون دشمن کردید اونام بی گناه بودن اما ما هم گناهی نداشتیم. بازم بگذریم با کلی زحمت تونستیم یجا قبول بشیم رفتیم تو دانشگاه و دوباره شروع شد!!! میخواستید کار فرهنگی بکنید انجمن اسلامی تشکیل دادید کی عضوش شد؟ خودتون! بسیج دانشگاهی! کی عضوش بود؟ خودتون!!!! انجمن حجاب دایر کردید و واسش همایش گذاشتید با خرج های آنچنانی..... کی شرکت کرد؟ خودتون! به قول یه بنده خدایی که الان نظرشو خوندم: خودتون خودتونو مومن تر کردید!!!! آره اما حواستون نبود که با بقیه دارید چه میکنید.... به اسم حراست رفتید و اومدید و اخطار به اسم ما زدید و واسه خوتون لوح افتخار صادر کردید و ما شدیم ستاره دار دانشجوی ستاره دار!!!!!!!!!!!! بازهم بگذریم! اومدید کارو یکم بیشتر فرهنگی کنید و مثلا بی حجابیو ریشه کن کنید. گشت ارشاد!!!!!!!!!! اسمش قشنگه ارشـــــــــاد!ارشاد مردم به سمت نیکی ارشاد دختر شهرت به نیکی! اما در عمل چی؟ در عمل ارشادی در کار نبود همش زور بود و چماغ و ون هایی که پر میشدند و به دست سربازای تو ماشین.........و در آخرم وزرا و تعهد و روز از نو روزی از نو!!!!!! بگــــــــذریم از دانشگاه با کلی ستاره و اخطار مدرکمونو گرفتیمو اومدیم بیرون.... رفتیم دنبال کار! باز هم و باز هم و باز هــــــــــــــــــــــــــــــــتم اون که چادری بود یا ریش داشت و یقش بسته بود و بعضا از بوی عرق نمیشد از کنارشون رد شد رفت و استخدام شد و به ما گفتند باهاتون تماس میگیریم.... یکم از انتخابات بگم سال 84 دوره آقای خاتمی تموم شده بود ازش گله داشتیم چرا نشد اون چه باید میشد و از چشماش نذاشتن و نخوندیم و رفتیم و رای دادیم به یکی از جنس شما که فکر میکردیم بتونه یه کارایی بکنه اما.... از اون چهار سال هیچ دارم بگم که همه خوب میدونیم گرچه بهتر از حال امروزمون بود.... 88! سالی که اومدید و جلوی مردم ایستادید! علنی! تقلب که ته! کودتا کردید!!!!! زدید و کشتید و خیلی کارای دیگه که نیروهای بسیج انجام دادن و انداختید گردن مردمی که بهت زده از این همه ترس شما بودن!!!   بگـــــــــــــــــــ!!!!!   نه دیگه نمیگذریم از هیچی!!! 88 انقدری براتون هزینه داست و انقدری واستون ترسناک بود که اینیار جرات وایسادن تو روی مردمو پیدا نکردید........... حالا هم خوشحالیم! خوشحالیم که شماها رو به انقراضید! در مجموع به 17 ملیون هم نرسیدید در حالی که ما 18 ملیون + اون 14 ملیونی که رای ندادن!!!! تو یکی از پیجهاتون خوندم که یکیتون گفته بود یعنی ما 5ملیون مسلمون تو کشور نداریم؟ نه!نداریــــــــــــــــم مسلمونی که شماها بخواید نه دیگه نداریم اما همین مردمی که دیدی اومدن تو خیابونو زدن و رقصیدن تک تکشون دنبال اسلام واقعی هستن که شماها ازش هراس دارید! اسلامی که حق الناس داره حق یتیم داره اگه جهنم داره بهشتم داره نه مثل اسلام شماها که فقط حهنم داره و بهشتی اگه باشه فقط واسه حوری و.........
امیدوارم چاپش کنی با اینکه بعید میدونم اما خوبه که یکم بفهمید چی شد که ایجوری شد.............
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام خانم محترم :)
(نمیگم خواهر که ناراحت نشید ؛ درصورتی که ناراحتی ای نداره و من از روی احترام میگم "خواهر".در هر صورت هر طور که شما راحتید)
"بزار بهت بگم چی شد که مردم ازتون زده شدن!"
:)
اگه یه نفر غریبه این جمله رو بشنوه فکر میکنه شما دارید با موجوداتی فضایی صحبت میکنید !
کی گفته مردم از ما زده شدند؟ اصلاً مگه ما مردم نیستیم ؟! چرا تو ذهن تون یه هیولا از یه سری از هموطنای خودتون ساختید و با این تصویر ذهنی کام خودتون و بقیه رو تلخ میکنید ؟! نمیخوام از مظلومیت بسیجیا و بچه مذهبی ها توی همون جامعه و دانشگاه و... که شما فرمودید ، بگم چون نه اینجا جاشه و نه شما مخاطبش ، وگرنه انقدری که به بچه مذهبی ها ظلم میشه و در حق شون نامردی ، به هیچ کس نمیشه ولی اونا اهل داد و بیداد و به هم ریختن جامعه نیستن و میزین تو خودشون.
تو جواب اون یکی خانم محترم هم عرض کردم که :
کم دخترای چادری متلک و تمسخر میشنون تو دانشگاه و... ؟!
پسرا بخاطر اینکه ریش دارن و... کم مسخره میشن و بهشون برچسب زده میشه ؟!
توی همین انتخابات شما بینید و مقایسه کنید با انتخابات 88. کسایی که 88 کاندیداشون رأی نیاورد چیکار کردن و چطوری امنیت و آسایش مردم رو بهم ریختن و امسال اونایی که رأی نیاوردن چی کار کردن ؟!
خود من اولین جمله ام تبریک بود ، با وجود همه ی ناراحتی ام از اینکه اونی که دوست داشتم رأی نیاورده ولی چیکار کردیم ، تبریک و آرزوی موفقیت برای فرد منتخب و هوادارنش
حالا کی نامردی میکنه و ظلم ؟!
اون چیزایی که تعریف کردید ، اونطور که شما میگید ، به زور و اجبار که صدالبته اشتباهه ولی آیا چیزایی که شما میگید همونیه که اتفاق افتاده تو جامعه یا اون چیزیه که شما فکر میکنید داره انفاق میفته...
به اون عزیزان قبلی هم که واکنش نشون دادند به این عرض من که باید "کار فرهنگی" کرد ، گفتم که شما درست نمیدونید منظور من و ما رو از کار فرهنگی تربیتی چیه
به اون دوستمون هم عرض کردم که :
شما کار فرهنگی رو برای خودتون تعریف کردید "مسلمون کردن به زور" بعدش دارید با این پیش فرض می تازید...
دین ما پر از زیباییه.پر از خوبیه.کار فرهنگی ینی اینکه یه نفر که از این زیبایی ها خبر داره ، یه نفر دیگه رو با اونها آشنا کنه و اون فرد رو دعوت به این زیبایی ها کنه.اگه خواست دعوت رو بپذیره اگر هم نخواست نه...
خواهر من ای کاش میومدی مثلاً تو پایگاه ها میدیدی که یه عده چطوری عمرشون و جوونی شونو گذاشتن و دارن تلاش میکنن که رفیق شون رو با یه مسائل که ازش خبر نداره آشنا کنن.اون جوونی که هم بخاطر بسیجی بودن مسخره میشه ، هم داره شبانه روز بخاطر اعتقاداتش و وطنش کار میکنه بدون هیچ چشم داشتی ، اون انسان نیست و هیچ حقی نداره ؟
قبول کنید همه ی تهمت ها و توهین هایی که به ما روا میکنید از روی ندونستنه.
در قبال این توهین هایی که شما به من یا همفکرای من میکنید ، من هم میتونم توهین کنم ولی این کارو نمیکنم چون بر این باورم که شما آشنا نیستید با اون چیزی که من میگم و به این خاطره که توهین میکنید وگرنه شما غرض و دشمنی ای ندارید.
اگه من میگم خواهر یا برادر ، بخاطر اینه که نمیخوام این اختلاف های فکری ای که وجود داره بین ما که همه مون هموطن و دوست هم هستیم ، به تضاد و دشمنی تبدیل بشه...
خانم محترم از انتخابات هم گفتید.همون حرفایی که دیگه دروغ بودنش مورد اذعان خود هموناییه که از وال اونا رو زدن...ادعای تقلب توی انتخابات رو خود همونایی که ادعا کرده بودن با حضورشون توی این انتخابات ثابت کردند.
همون سران این ماجرا هم نتونستند این ادعا رو ثابت کنن ، شما هم نمیتونی ثابت کنی.چون دروغه و دروغ ثابت شدنی نیست ، بلکه فقط یه عده رو گول میزنه...
نظام مظلوم جمهوری اسلامی ، با حدود 260 هزار تا رأی یک نفر رو که شاید خیلی ها بگن بیشترین نقد رو از بین کاندیداها به نظام کرده ، رئیس حمهور میکنه توی همون دور اول و از آرا با دقت تمام صیانت میکنه ، اما باز هم شما اون ادعای خنده دار تقلب رو مطرح میکنید!!!
چطوریه اگه کاندیدای مورد نظر شما ببازه(اون هم با اختلاف 15 درصدی از نصف آرا) تقلب شده ولی اگه کاندیدای شما ببره (اون هم فقط با اختلاف 0.7 درصدی) تقلب نشده و مردم رأی دادن ؟!
عرض کردم که مشکل از ندونسته.متأسفانه کسایی که اینطوری زمین و زمان رو به هم میبافند چه از دین و چه از سیاستچیزی نمیدونن وگرنه غرضی هم ندارند.
عیبی نداره بگید ، هرچقدر میخواید توهین کنید و تخریب کنید ، باشه شما راست میگید اون خانومایی که میان تو خیابون میرقصند دنبال اسلام واقعی اند و ما رو به انقراض ! به قول شهید آوینی تو این مملکت همه آزادند بجز بچه حزب اللهی ها...ما هم خدایی داریم...
اما یادتون باشه که برای این مملکت 300 هزار تا جوون شبیه همینایی که الان بهشون توهین میکنید جونشون رو دادند و الان هم پاش بیفته ، نه کمتر از اون که چندین برابر اون هستن مردایی که مرد باشن و وایسن که شما فکر انقراض به ذهنتون هم نیاد...
اینی که میگم چیزی نمیدونید و این حرفا از روی ندونستنه ، همینه که فکر میکنید اون 18 میلیونی که به فرد متخب رأی دادن همه ضد انقلاب و  اسلام... هستن.خانم محترم 36 میلیون اومده رأی داده ، در درجه ی اول به نظام و پاکی انتخابات جمهوری اسلامی رأی داده ، در ثانی به هزار و یک دلیل که بعضی ش رو توی این پست عرض کردم ، جناب روحانی که یکی از کاندیداهای تایید شده ی شورای نگهبان همین نظامه ، رای آورده ، و مبارک اشون و هواداران شون هم باشه ، خودش هم گفته این پیروزی رو از لطف امام زمان و مقام معظم رهبری دارم ،بعد شما خیال برتون میداره که 18 میلیون مخالف داریم !!!

خانم محترم به عنوان برادر که منو قبول ندارید ، بعنوان یه هموطن خواهش دارم که اون عینک بدبینی رو بردارید از چشماتون و یه کم منصفانه تر به دور و بر تون نگاه کنید...
من شما رو دشمن خودم نمیدونم ، هموطن و خواهر خودم میدونم هرچند شما قبول نداشته باشید...
موفق باشید
یاعلی...

 

سلام و خدا قوت

این مطلب شما در سایت "حرف تو" منتشر شد


آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/9322

با لینک سایت حرف تو وبلاگ نویسان ارزشی را حمایت کنید

در صورت تمایل هنگام به روز شدن وبلاگ خود، ما را مطلع سازید.

هدیه سایت "حرف تو" به شما افسر جنگ نرم:

داستانک/ صبح زود، همین که از خانه بیرون زد گفت: «مسابقه میدیم!» و قبل از اینکه نظر او را بشنود، ادامه داد: «از الان تا شب». چشمش به زنی که از سر کوچه می آمد افتاد؛ نگاهش را کج کرد. به شیطان گفت: فعلاً یک – هیچ به نفع من!

سلام
خوشحال می‌شم نظر منم در مورد همین موضوع بخونین.
http://engifa.persianblog.ir/post/133

دقیقا

نتیچه کار افرهنگی اصولی شهید آوینی و حاج عبدالله والی رو در بشاگرد به درستی میتونیم ببینیم:

دکتر جلیلی: ۶۷۵۰

دکتر قالیباف: ۳۵۹۷

دکتر رضایی: ۲۳۷۳

دکتر روحانی: ۱۶۴۷

دکتر ولایتی:۱۰۶۳

مهندس غرضی:۱۵۳

الهی عجل لولیک الفرج

سلام. خیلی خوب بود.من هم میخوام کمکی بکنم اما متاسفانه شناخت کاملی از گفتمان انقلاب ندارم. هرچقدر هم سعی کردم اطلاعاتی راجع بهش پیدا کنم موفق نشدم. میشه یه توضیحی درباره گفتمان انقلاب  بدید؟ ممنون

پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
خیلی دلم میخواست توی پست های بعدی وبلاگم به این مسائل بپردازم ولی حیف که مشکلات و کمبود وقت اجازه نمیده.

انقلاب اسلامی یه حرف جدید بود و هست برای دنیا.برای اداره ی دنیا.البته جدید برای دنیا نه اینکه کلاً حرف تازه ای باشه.نه...
ریشه ی فکری اون توی متون 1400 سال پیشه و حرکت انقلابی ش امتداد حرکت 124000 پیامبر در طول تاریخه.
ببینید ما یه حکومت توحیدی بر مبنای عدالت داریم که هدف پیامبران و اولیای خدا برقراری اون بوده اما به هر حال محقق نشده و وعده ی خدا اینه که این حکومت سراسر نور توسط آخرین حجت خدا یعنی امام مهدی (ع) محقق خواهد شد.این حکومت یه سری ویژگی ها و مؤلفه ها داره.یه حاکم معصوم داره که علمش متصل به علم الهی است و انسان کامله.و یه برنامه ی حکومت داره که اسمش دینه و کتابش قرآن.
این حکومت عدل الان متوقف بر یه سری شرایط هست و نیاز به زمینه سازی برای تحقق داره.انقلاب اسلامی در واقع انقلاب و تحول برای زمینه سازی اون حکومت جهانی بوده و هست (میگم "هست" چون «انقلاب» جاریه و تموم نشده).ینی شبیه سازی و رفتن به سمت اون چیزی که قراره در حکومت توحیدی اتفاق بیفته.حرکتی در طول اون ، نه در عرض.نه اینکه انقلاب اسلامی جایگزین انقلاب امام زمان باشه ، که زمینه ساز و فراهم کننده ی شرایط اون باشه.
لذا حرف این انقلاب و گفتمان این انقلاب میشه همون حرف و گفتمان اون حکومت توحیدی.حکومتی که برای جزء جزء زندگی فردی و اجتماعی مردمش برنامه داره.حکومتی که فرهنگ و آموزش و اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی و.... همه چیز توش تعریف شده و روشنه و دارای مبنا و ریشه است.
گفتمان انقلاب میگه که بیاید به این سمت بریم.میگه شعار اینه که "خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما".یعنی برای این نهضت و بقای ای نهضت تا رسیدنش به نهضت مهدی (ع) باید بر مبنای همون گفتمان حکومت داری کرد.
امروز انقلاب اسلامی سال 57 رقم خورده اما توی خیلی از حوزه ها انقلاب اتفاق نیفتاده.
سیستم آموزشی مون چقدر انقلابیه؟ چقدر با اون گفتمان هماهنگه؟ اگه امام زمان (ع) بیان سیستم آموزشی شون چطوری خواهد بود؟ چقدر شبیه اینی که الان ما داریم خواهد بود؟
در فرهنگ همینطور. در اقتصاد همینطور...
داعیه داران گفتمان انقلاب دغدغه شون اجرای اسلام ناب توی تمام حوزه های زندگی است.بعضی جاها اجرا شده و بعضی جاها نه...
مثلاً شما امروز وضعیت دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی رو ببینید.میتونید مبنا و ریشه ی اون رو از اسلام ناب بیرون بکشید.مثلاً سوره ی انفال رو بخونید با تفسیرش آیاتش ، می بینید که خیلی از دستورات مبنایی اون که توی حوزه های دفاعی و سیاست خارجی یه حکومت اسلامی هست ، الان در جمهوری اسلامی اتفاق افتاده... اما توی خیلی از حوزه ها مثلاً اقتصاد این اتفاق نیفتاده و تمام مشکلات هم از همینجت ناشی میشه...

توی این انتخابات تنها کسی که سطح دغدغه هاش تا این حد بالا بود و دغدغه ش صرفاً پایین اومدن تورم و... نبود ، دکتر جلیلی بود.اما حیف که بدلیل آشنا نبودن مردم با این مسائل ، ایشون با اقبال مواجه نشد...
حالا هم راه آشنا شدن و آشنا کردن مردمه.
راه حل مشکلات مون دست خودمون و توی آموزه های خودمونه اما حیف که جای دیگه دنبالش میگریدم...
بحر در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم...

سلام برادرم

از وب جهاد فرهنگی به این پست شما رسیدم...همه حرفاتون با تمام نظرات رو خوندم...از کم کاری تو حوزه فرهنگی تا غربت امام زمان هر چی بگیم کمه اما چه فایده باید تلاش کنیم... باید بدویم... به قول یه عزیزی باید جوونیمون رو نذر آقا کنیم...

سال فارغ التحصیلی بچه ها روی وبشون صندلی داغ گذاشته بودند و نظراتشون رو گذاشته بودند و یکی جواب می داد... چند نفری بودیم که باهم اردو جنوب بودیم توی این نظرات حرف شهدا و یادش به خیر های اردو به میون اومده بود اما یه عده حرف از کوروش کبیر زدند و از قبول نداشتن شهدا و تهمت های همیشگی زدند... از خودم بدم اومد که ادعام می شد که سردبیر نشریه ام...ادعام می شد که کار فرهنگی کردم و اطرافم این جور آدمایی بودند و ...

سر کلاس مبانی ریاضی یه استادی حرفای روانشناسی می زد حرفایی که رنگ و بوی کتاب راز رو می داد اصلا تحملش رو نداشتم یه روز بعد از این حرفهاش از غربت آقا گفتم و حال کلاس رو عوض کردم اما فکر می کنم آخرش به خودم برمی گشت و منم داشت...بازم شرمندم که کم کاری کردم...

برا انتخابات هم همین که اتهام تقلب از نظام برداشته شد ارزش داشت...وقتی حضرت آقا رو داریم غم نداریم...فقط باید پشتیبان آقا باشیم و تنهاشون نذاریم...

تنگه احدمان را حفظ کنیم نذاریم حمزه ها شهید شوند و مولا تنها بمونند

انشاءالله امام زمان از همه مون راضی باشند...

پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
بله
هر چه بیشتر کار کنیم بیشتر میفهمیم که چقدر کم کاریم...
اللهم اجعل عاقبة امورنا خیراً...
سلام.من به دکتر روحانی رأی دادم اما واقعاً برای دکتر جلیلی احترام قائلم.ایشون واقعاً اخلاق رو رعایت میکردند و با بقیه فرق داشتند توی رفتارهای انتخاباتی شون.من از روی اختلاف عقیده به ایشون رأی ندادم ولی براشون احترام زیادی قائلم.وقتی دیدم بعد از انتخابات بعضی از طرفداران دیگر کاندیداها توی جشن ها به ایشون توهین میکنند واقعا ناراحت شدم.چون ما همه باید کنار هم باشیم و به ساختن کشورمون کمک کنیم.امیدوارم شما و دیگر طرفداران ایشون هم همین رویکرد رو داشته باشید و بجای تخریب و... بدنبال این باشید که به دولت آینده کمک کنید.ممنون میشم اگه نظرتون رو درباره چیزایی که گفتم بگید!
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام.
احسنت به منطق تون.
کاملاً موافقم با صحبت هاتون.به رأی و نظر شما کاملاً احترام میذارم و پیروزی دکتر روحانی به شما تبریک میگم.
مطمئن باشید منش ما همینه.توی مطلب خوندید که اول از هر چیزی ، تبریک گفتم به دکتر روحانی و هواداران شون و حتماً هر کمکی از دستمون بر بیاد برای موفقیت دولت آینده خواهیم کرد.چرا که برای ما این افراد نیستند که ملاک اند ، بلکه کشور و انقلاب برای ما مهمه...

شما میتونید تفاوت در واکنش به عدم پیروزی کاندیدای محبوب در انتخابات رو توی انتخابات امسال با انتخابات 88 ببینید.کسایی که کاندیدای مورد علاقه شون در 88 پیروز نشد ، چه کردند و امسال چطور !!!
پیشنهاد میکنم این کلیپ رو ببینید :
http://www.afsaran.ir/link/284362
میدونم پست جدیدی نیست ...اما باید بگم تماما با عقل و دل سازگاره .....

چندتا جمله ناب توش پیدا کردم .....

سلام!

اولا اون آغاز دفاع مقدس 8ساله نیس!وهمه پایان اون 8سالو تبریک گفتن(رفتن احمدی نژاد)!

بعدشم این انتخاب مردم بود باید بهش احترام گذاش!

تازه اگه ملت می خواستن منحرف شن وظاهر بین باشن باید به آقای قالیباف رای می دادن که تواین چن سال واسه گول زدن (اصطلاحی که خودتون واسه آقای روحانی استفاده کردید)!ملت هی چیزای مختلف ساخت واگر به نظر من از اصولگراها کسی قرار بود برنده شه اون آقای قالیباف بود!نه آقای جلیلی!

اگر این انتخاب اشتباهه وگول زنک ....انتخاب آقای احمدی نژاد هم همین طور بود!اگه ملت این دفعه گول خوردن ورای دادن اون دفعه هم اشتباه کردن!

حالا اینا روجواب بدید تا بعد!

پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
صد در صد به رأی مردم احترام میذاریم...

"قبل از آنکه بخواهم نظر خودم رو درمورد آرایش آرا و فرد منتخب عرض کنم ، با کمال احترام ، به رئیس جمهور منتخب مردم و همچنین طرفداران ایشان تبریک عرض می کنم.

بله ! تبریک... نه با سر و صدا ادعای تقلب میکنم ، نه سطل آشغال شهرداری به آتش میکشم و نه چون در ظاهر رقابت را باخته ام ، زیر میز بازی میزنم.این کارها را "بی فرهنگی" میدانم ، پس تبریک میگویم."

اینو اولش نوشتم...


قالیباف واسه گول زدن مردم هی چیزای مختلف میساخت ؟! دقیقاً ینی چی این حرف تون؟!

من به قالیباف رأی ندادم ، کلی هم بهش نقد داشتم ، ولی سابقه ی موفق اجرایی و برنامه ی ایشون برای انتخابات اصلاً قابل مقایسه با جناب روحانی نبود...

سلام...ممنون که گفتین این پستا رو بخونم...کاملا ملموس بود...
راستی میشه این امکانو بذارین تا به جز خودتون بقیه هم بتونن واسه نظرای همدیگه نظر بذارن؟؟؟
واقعا واسه بعضی نظرا که داده بودن واسه این پست اعصابم خرد شد..درسته مال چند ماه پیشه ولی انگار هنوز تازگی داره...
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
این امکان وجود نداره متأسفانه (دست من نیست ، سیستم اصلاً همچین امکانی رو نداره)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی