حــــِـــذر

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ ... ای کسانی که ایمان آورده اید [در برابر دشمن] اسلحه خود را برگیرید - آیه 71 سوره نساء

حـــِـــذر

حــــِـــذر

«سیاست» ؛
مأمور ساواک به امام گفت که
آقا سیاست عبارت از دروغگویی است ،
عبارت از خدعه است ، عبارت از فریب است ، عبارت از پدر سوختگی است ،
این را بگذارید برای ما.
امام فرمود : این سیاست مال شماست...
این سیاست هیچ ربطی به سیاست اسلامی ندارد ، این سیاست شیطانی است.
و اما سیاست به معنای این است که جامعه را راه ببرد و هدایت کند به آنجایی که صلاح جامعه و صلاح افراد هست...
پیغمبر اکرم مبعوث شد که سیاست امت را متکفل باشد.

.: وبلاگ حــــِــــذر | HEZR.ir :.

نویسنده
اینستاگرام
مطالب پیشنهادی
نظرات شما
پیوندها

....................................................................................................................................

منعکس شده در:

| رجانیوز | عمارنامه افسران | حرف تو | همه با هم | کلام فارس |

..................................................................................................................................

 

 

مذاکرات وین 4 و بی نتیجه و امضا و کنفرانس خبری و عکس یادگاری ماندنِ آن ، بعدها ، در تاریخ ، می تواند بعنوان یک نقطه ی مهم از روند مذاکرات هسته ای ایران و شش کشور مورد اشاره قرار گیرد.

این اهمیت بخاطر قرار گرفتنِ این دور از مذاکرات و ادوار مشابه آن در مرز بین گام اولیه و گام نهایی مذاکرات و با نگاه از زاویه ی «نرمش قهرمانانه» ، بخاطر حساسیت لحظه ی انجام حرکتی خاص در اجرای فنّی سرنوشت ساز در میدان است!

اگر از زاویه ی تمثیل رهبر انقلاب (نرمش قهرمانانه و مثالِ کشتی گیر) و از موضع تماشاچیِ روی سکوی ورزشگاه به تشک کشتی مصاف دو طرف دعوا بنگریم ، می توانیم گام اول این دور از مذاکرات (در دولت جدید) را فاز اول نرمش قهرمانانه و در واقع «نرمش»ی بخوانیم که با قید و شرط هایی (که عرض خواهم کرد) می تواند تکمیل شده و «قهرمانانه» عنوان بگیرد و در غیر اینصورت ابتر مانده و دیگر نه تنها قهرمانانه نبوده که میتواند موجب سرافکندگی هم باشد!

آن چیزی که به نظر میرسد این است که هدف رهبر انقلاب از اذن دادن به ورود دولت به مذاکرات ( و نه ورود به جزئیات) ، رشد فکری ملی و کسب یک تجربه ی ارزشمند برای کشور ، مردم و مسئولین است.

نمایش چهره ی «خودبرتربین» ، «حق ناپذیر» و «غیرقابل اعتمادِ» دشمن برای اقشاری از مردم و مسئولین ، در آینه ی مذاکرات هسته ای ، می تواند دستاورد ارزشمند مذاکراتی باشد که حولِ تشک طلایی نرمش قهرمانانه شکل می گیرد.

چهره ای از دشمن که از روی تجارب گوناگون تاریخی و با یک واقع بینی منطقی از شرایط فعلی جهان ، برای رهبر انقلاب و همچنین اقشار دیگری از مردم و مسئولین روشن است ، اما نمایش آن به این وضوح برای دیگران ضرورت کلید زدنِ تاکتیک نرمش قهرمانانه را ایجاد کرده و زمینه را برای ورود این چنینی به مذاکرات فراهم میکند.

 

گام اول و نهایت آن ، یعنی توافقنامه ژنو ، یک نرمش از سوی ایران است.این مسئله از روز اول این توافق مورد انتقاد منتقدان بوده و حالا که چند ماه از امضای توافق و اجرای آن میگذرد ، بیش از پیش ابعاد این ملایمت و نرمش روشن شده است.

معامله ی دستاوردهای چندساله ی هسته ای در ازای گرفتن یک سری «قول» از جماعتی که «غیرقابل اعتماد» بودنشان باید ثابت شود ،  امید به پذیرش حق غنی سازی ایران از کسانی که «حق ناپذیر» بوده و این روحیه شان می بایست برای همگان روشن شود و انتظار رفتارِ منصفانه و برابر از کسانی که «خودبرتربین» بوده و به اگر به آنها مجال دهی ، با چشم تحقیر نگاهت میکنند.همه و همه در گام ابتدایی اتفاق افتاد.

حال امروز و در کش و وقوس های تدوین متن توافق گام نهایی ، رویکرد نرمش گونه ی طرف ایرانی در گام اولیه و همچنین متن ضعیفِ توافقنامه ژنو که در فضای نرمش شکل گرفته ، باعث شده که طرف مقابل انتظاراتی گستاخانه داشته باشد.

از تلاش برای تعطیل کردن حجم بالایی از سانتریفیوژ های ایران ، با تکیه بر قید «غنی سازی با توجه به نیازهای عملی ایران» که در توافقنامه امضا شده ی ژنو آمده ، یا حتی مطرح کردن بحث توان موشکی ایران ، با تکیه بر قید «پرداختن به قطعنامه های شورای امنیت».

 

امروز و نقطه ای که در آن قرار داریم ، مهم است چراکه از نظر حقیر ، امروز طرف ایرانیِ این پرونده بر سر یک دو راهی حیاتی قرار دارد.تیم مذاکره کننده و  در کل ، دولت ، پس از تجربه ی چندماهه ی توافقنامه ژنو و در جریان مذاکرات گام نهایی ، 2 رویکرد متفاوت میتواند پیش گیرد:

اول اینکه ؛ فاز دوم نرمش قهرمانانه را کلید زده و «نرمش» اولیه ی خود در ژنو را با لفظ «قهرمانانه» تکمیل نماید.

و این تکمیل هم چیزی جز تلاش و کمک برای نمایان شدنِ بیش از پیشِ چهره ی استکباری امریکا و متحدانش نیست!

تکمیل نرمش قهرمانانه آن جایی است که کسی که در میدان نرمشی انجام داده ، بعد از رفتارهای خلاف اخلاق و ناجوانمردانه طرف مقابل خود ، اولاً این رفتار را بازتاب دهد و افکار عمومی را بدرستی از آن آگاه کند ، ثانیاً پس از این در مواجهه ی با حریف خود ، واکنشی در خور توجه و متناسب با رفتار وی ، از خود نشان دهد.

فلذا جهت اجرایی شدن فاز دوم نرمش قهرمانانه و تکمیل آن به دو اقدام مهم نیاز است:

اولاً یک جو رسانه ای از سوی دولت و تیم مذاکره کننده جهت آگاه سازی افکار عمومی.چه مردم ایران و چه افکار عمومی مردم جهان.

فراهم کردن شرایطی برای نقد منصفانه توافقنامه ژنو و نشان دادن تصویری واقعی از آن و پایان دادن به سیاست فتح الفتوح جلوه دادنِ یک توافقنامه ی ضعیف.

بیان آنچه که در این چند ماه در جلسات محرمانه گذشته ، آنچه که طرف غربی قول داده و عمل نکرده ، آنچه که با پررویی و گستاخی از طرف ایرانی مطالبه کرده و در کل بازتاب هر آنچه که از خوی استکباری امریکا و دیگران ، در این مدت دیده و تجربه شده است می تواند موجبات رشد فکری مردم و تکمیل نرمش قهرمانانه را فراهم کند.

 

دوم ؛ برخورد قاطع و انقلابی با طرف مقابل و ایستادنِ تمام قد مقابل زیاده خواهی های آنها.

امریکایی ها با توجه به خوی استکباری شان ، از رفتار طرف مقابل خود در گام اولیه و امضای توافقنامه ژنو و موضع گیری ها و لبخندها و نرمش ها ، برداشت «ضعف» و «انفعال» کرده و با همین برداشت و شیبی نه چندان ملایم قصد پیشروی ناجوانمردانه ای در گام نهایی دارند.مقابل چنین رویکردی فقط و ققط باید ایستاد و به وی نه گفت و پس از نرمش صورت گرفته ، مقتدرانه فنّ نهایی را روی وی اجرا کرد.ایستادن محکم در برابر زیاده خواهی ها می تواند بهترین پایان بر نرمش و توافقنامه ی ضعیف ژنو باشد.

با این تدبیر با وجود امتیازاتی که در این مدت داده شد و هزینه هایی که صورت گرفت ، می توان گفت اگر تاکتیک نرمش قهرمانانه تکمیل شد و آن رشد فکری و تجربه ی ملی محقق شد ، مذاکرات به نتیجه رسیده و در ازای غنی سازی 20 درصد ، غنی سازی افکار و اندیشه ها صورت پذیرفته است!

 

اما رویکرد دیگر پیش روی دولت و تیم مذاکره کننده ادامه ی بی سرانجام نرمش فعلی است.از این منظر بیم آن می رود که همانند مذاکرات گام اولیه ، این عدم توافق اتفاق افتاده در این دور از مذاکرات ، چند روزی بیشتر دوام نیاورده و طرف ایرانی پس از چند روز پای همان برگه ای که ابتدا از پذیرفتن آن سر باز زده بود را امضا کند.اینجا و در گام نهایی و پس از این تجربه ی چند ماهه ، دیگر نمی توان این نرمش را توجیه کرد و آنرا در راستای تاکتیک نرمش قهرمانانه تفسیر کرد و متاسفانه مجبوریم آنرا سازشی منفعلانه بدانیم.

 

قرار گرفتن بر سر این دوراهی در شرایط حساس فعلی و تصمیمات و مواضع احتمالی دولت و تیم مذاکره کننده است که موجب «دلواپسی» دلسوزان کشور شده است.دلواپسی ای که از روی واقع بینی و محاسبه و تحلیل ایجاد شده و نشان از بیدار و هشیار بودن دارد.

دلواپسان خواهان پیروزی کشور در این نبرد حساس و نفس گیر هستند و امیدوارند دولت و مردم در کنار هم جشن پیروزی واقعی و نه تخیلی برگزار نمایند.

ان شاالله.

 

 

.....................................................................................................................

* مطالب مرتبط:

مطالب دارای کلمه کلید «مذاکرات هسته ای»

.....................................................................................................................

 

پ.ن :

رابطه ی رهبری و مذاکرات مشخص است.عده ای سعی نکنند آنرا طور دیگری جلوه دهند!

پدری را فرض کنید که به یکی از فرزندانش «اجازه» میدهد که از خانه بیرون رفته و معامله یا خریدی انجام دهد.پدر توصیه های لازم را میکند و به فرزند خود اعتماد کرده و او را راهی میکند!

آیا می شود گفت که دیگر فرزندان حق ندارند از نحوه ی بیرون رفتن و حرف زدن و معامله کردن این معامله گر ، جزئیات و چگونگی این معامله و... انتقاد کنند ، با این استدلال که پدر اجازه داده ؟!

اتفاقاً این نقد ها کمک به فرزند معامله گر ، معامله ، پدر و در کل ، کمک به خانواده است!

.....................................................................................................................

.....................................................................................................................

 

نظرات (۱۳)

مقام معظم رهبری: کسی نباید فرزندان انقلابی ملت را سازشگر بنامد.
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/51257
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

با این شیبی که دولت داره در مذاکرات باید پیش بینی کنیم : سازش منفعلانه

ممنون از مقاله خوبتون و عکس های بسیار زیبا و متناسب
سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتان به سایت "حرف تو"
" مذاکرات گام نهایی؛ فاز دوم نرمش قهرمانانه یا سازشی منفعلانه؟! "
با آدرس: http://harfeto.ir/?q=node/27038
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت "حرف تو" به شما:
"امام صادق (علیه‌السّلام): باعقل‌ترین مردم، خوش‌خلق‌ترین آن‌ها است."
یا علی

سلام مطلب شما درسایت  مرکزی استان سیستان و بلوچستان (همه با هم )با ذکر منبع درج شد .

لینک مطلب شما:

 http://baham91.ir/?p=16727

درصورت به روز رسانی لینک مطالب خود را برای ما ارسال نمایید

منتظر مطالب ارزشمند شما دوست عزیز هستیم

                                                                          هدیه سایت همه با هم به شما افسرمجازی                                                                         

اقالَ رَسُولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله: وَ اَفْضَلُ الْعِبادَةِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ.

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: برترین عبادت انتظار فرج است.

با سلام و خدا قوت مطلب شما به عنوان بهترین های وبلاگی انتخاب شد و در قسمت "گلدون وبلاگی" سایت حرف تو با آدرس:
harfeto.ir/?q=node/27152
منتشر شد
خواهشمندیم مطالب تولیدی خود را به سایت حرف تو ارسال نمائید .
هدیه سایت حرف تو به شما:
پیامبر اسلام: عدالت نیکو است اما از دولتمردان نیکوتر، سخاوت نیکو است اما از ثروتمندان نیکوتر؛ تقوا نیکو است اما از علما نیکوتر؛ صبر نیکو است اما از فقرا نیکوتر، توبه نیکو است اما از جوانان نیکوتر و حیا نیکو است اما از زنان نیکوتر.
(نهج الفصاحه، ح 2006)
سلام حاجی. پیش گویی نکن برادر.بزار ببینیم چی میشه آخرش :)
ولی بی شوخی آخه میشه از اینا انتظار داشت پازل نرمش قهرمانانه رو تکمیل کنن؟اصن اینا فازشون یه چیز دیگه است
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
میشه انتظار داشت نرمش قهرمانانه تکمیل بشود :)
با سلام

وبلاگ" معایب و مشکلات زندگی و تحصیل در خارج از کشور" 

تحلیل و بررسی دقیق هزینه های زندگی در فرانسه و ایتالیا و آلمان و ...

تجربیات تعدادی از دانشجویان فریب خورده در آلمان و فرانسه وایتالیا

معرفی شغل های دانشجویی در ایتالیا و فرانسه و آلمان(شستن توالت ها و شستن رستوران ها و...)


 این وبلاگ برای کمک به کسانی که قصد تحصیل و زندگی در خارج از کشور را دارند ،ساخته شده است.

قبل از رفتن 5 دقیقه این وبلاگ را مطالعه کنید.

         www.Tahsiil.blogfa.com


پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
خیلی هم عالی...
طرف میگفت 50% مسئله بانک با من حل شده گفتم برا چی
گفت : با رئیس میگم بانک را بزن بنامم رئیس میگه نمیشه
پاسخ میلاد گودرزی:
:)
با عرض سلام..
از لطفتون ممنونم که فرستادین برام..
خدا رو شکر خانواده قانع شدن و طی مذاکرات فشرده! تحریم اینترنتم برداشته شد البته با شروط خاص..واقعا فهمیدم چه قدر کار مذاکره کننده ها سخته!
ان شاالله توی خود حذر از مطالبتون استفاده میکنم..
راستی دوتا سوال در جواب ایمیلتون فرستاده بودم..مثه اینکه جواب ندادید..اگر لازمه، بفرمایید همینجا بنویسم..
یا علی
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
راستش همون موقع هم میخواستم بگم بهتون که نگران نباشید ،‌ تحریم اینترنت تون خیلی دووم نمیاره!‌ (تجربه ثابت کرده این قبیل تحریم های خانواده ها موقت و بی اثر هستن.مخصوصا در مورد اینترنت و... :) )

سوالاتونو ندیدم احتمالاً توی ایمیل هام.اگه میشه اینجا بنویسید.
با عرض سلام..این تحریم ها موقت هستن ولی بی اثر نه!!(در هرهفته دو ساعت اجازه دارم از اینتنت استفاده کنم:( )
* به نظر شما توافق ژنو بیشتر به سازش شبیه نبود تا نرمش؟؟
احساس میکنم نمیشه نسبت به توافق ژنو انقدر خوشبین بود و اون رو نرمش دونست، بلکه بیشتر به سازش شبیه بود..ینی از متنش این طور برداشت میشه!
**به نظرتون تیم مذاکره کنده راه اول رو انتخاب میکنه یا دوم؟؟ و فشار های داخلی روی دولت چه اندازه روی تصمیمشون اثر داره؟؟..
منظورم فشار از هر دو طرفه..از این طرف نماینده ها از وزیر سوال میپرسن و نامه میفرسن و بقیه هم به طرق مختلف نگرانیشونو نشون میدن(دلواپسیم و...) ...از طرف اصلاح طلب ها هم بدون شک فشار هایی برای انجام توافق هست..حالاچه منافع ملی تامین بشه و چه نشه..چون اگه توافق انجام نشه، میشه گفت بسیاری از رای های جناب روحانی در انتخابات بعدی ریزش پیدا میکنه...نظرتون چیه راجع به این تحلیل؟؟

یه سوال چالشی! دارم که ربطی نداره به این موضوع..چند وقته دارم فک میکنم اگه مثلا توی انتخابات بعدی هم دکتر جلیلی بیان و هم دکتر احمدی نژاد،حتما رو به روی هم قرار میگیرن و مبانی اندیشه هاشون خیلی تفاوت داره باهم...درسته به نظرتون؟؟

خداییش اگه شما در آینده واسه ریاست جمهوری کاندید بشید من 90٪ بتون رای میدم..بش فکر کنید حتما
یا علی
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
توافق ژنو یه توافق ضعیف بود.چیزای سنگینی دادیم در ازای تقریباً هیچی.اما اگه مسئله ی کوتاه مدت و بلند مدت بودن رو لحاظ کنیم ، اگه این توافق ضعیف ، به یه تعهد بلندمدتِ ذلیلانه منتهی بشه ، میتونیم اونو سازش و... بخونیم.در واقع اونو گام ابتدایی سازش قلمداد کنیم.
ولی اگه توی گام نهایی قهرمانانه رفتار بشه ، میتونیم گام ابتدایی رو نرمش بدونیم (البته نرمشی که خیلی پرهزینه بود).همه چیز به گام نهایی مربوط میشه!
تحلیل تون دراین مورد درسته که اگه توافق نهایی شکل نگیره یه شکست برای روحانی و دولت هست و رای شون ریزش میکنه و...
و امیدواریم که دولت منافع ملی رو بر منافع حزبی ترجیح بده و زیر بار توافق ضعیف و سازش نره!

در مورد سوال چالشی تون :)
خیلی دوست ندارم از الان به انتخابات آینده فکر کنم.(اصلا برای ما نباید انتخابات موضوعیت داشته باشه و مثل خیلیا اونو هدف بدونیم و مدام براش برنامه ریزی کنیم)
ولی در کل خیلی تضادی بین جلیلی و احمدی نژاد نمیبینم.

پس چندسال دیگه یادم بندازید کاندیدا شم حتما :))
۱۱ خرداد ۹۳ ، ۱۲:۴۷ فسطاط المهدی عج

این نشریه الکترونیکی رایگان ، با هزینه سربازان و فرزندان معنوی امام زمان عج ، مردم فداکارو با بصیرت در موسسه منتظران منجی زیر نظر استاد محمد شجاعی تهیه شده است. لطفا پس ازمطالعه،آن رادراختیاردیگران قراردهید.

در ضمن میتوانید با نام خود یا ارگان و موسسه مورد نظرتان نیز انتشار دهید.

آشتی با امام زمان :

امام زمان(علیه السلام) کیست؟کجاست؟چه نسبتی بین ماوایشان برقرار است؟چرادرغیبت به سرمی برند؟چرا ازاومحروم هستیم؟ماچه نقشی درغیبتش داریم؟

چرا امام علی علیه السلام ایشان رادربین شیعیان،آواره،طردشده وتنهای تنها می داند؟

ما برای رفع مظلومیت وآوارگی وغربت ایشان چه باید بکنیم؟کوتاهی درحق ایشان چه آثاروخطراتی دارد؟و...

پاسخ این سؤالات مهم وکلیدی ودهها سؤال دیگر رادراین نشریه الکترونیکی مختصر و مفید مطالعه فرمایید..      

فایل ورد+ پی دی اف + لایه باز

 

 

http://www.montazer.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=6898:--3&catid=226:2014-01-03-18-48-43&Itemid=89

 

http://fostatalmahdi.blogfa.com/post/11

 

 

 

 

 

۱۲ خرداد ۹۳ ، ۱۰:۲۳ سفیـــر نـــور
گر اراده کنی که خودت را حفظ بکنی

پروردگار هم هنگام ارتکاب گناهان ، برای تو ایجاد مانع می کند

« مرحوم آیت الله حق شناس (ره) » ˙·٠•♥

٠•♥٠•♥٠•♥٠•♥٠•♥٠•♥٠•♥٠•♥٠•♥٠•♥٠•♥٠•♥٠•♥


سلام همسنگر


التماس دعا :(


یازهرا(س)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی