حــــِـــذر

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ ... ای کسانی که ایمان آورده اید [در برابر دشمن] اسلحه خود را برگیرید - آیه 71 سوره نساء

حـــِـــذر

حــــِـــذر

«سیاست» ؛
مأمور ساواک به امام گفت که
آقا سیاست عبارت از دروغگویی است ،
عبارت از خدعه است ، عبارت از فریب است ، عبارت از پدر سوختگی است ،
این را بگذارید برای ما.
امام فرمود : این سیاست مال شماست...
این سیاست هیچ ربطی به سیاست اسلامی ندارد ، این سیاست شیطانی است.
و اما سیاست به معنای این است که جامعه را راه ببرد و هدایت کند به آنجایی که صلاح جامعه و صلاح افراد هست...
پیغمبر اکرم مبعوث شد که سیاست امت را متکفل باشد.

.: وبلاگ حــــِــــذر | HEZR.ir :.

نویسنده
اینستاگرام
مطالب پیشنهادی
نظرات شما
پیوندها

«رخنه ی فرهنگی» را نمیتوان با سبد کالا ترمیم کرد!

پنجشنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۱۶ ق.ظ

....................................................................................................................................

منعکس شده در:

| رجانیوز | عمارنامه | حزب الله پرس | مفیدنیوز | افسران | مؤسسه فرهنگی هنری شهید آوینی |

| حرف تو | روایت نوشبکه اجتماعی آیتگ | شبکه اجتماعی کلوب | خبرپو |

....................................................................................................................................

 

« امیدوارم که مسئولین فرهنگى توجه داشته باشند که چه میکنند. با مسائل فرهنگى شوخى نمیشود کرد، بى‌ملاحظگى نمیشود کرد؛ اگر چنانچه یک رخنه‌ى فرهنگى به‌وجود آمد، مثل رخنه‌هاى اقتصادى نیست که بشود [آن را] جمع کرد، پول جمع کرد یا سبد کالا داد یا یارانه‌ى نقدى داد؛ این‌جورى نیست، به این آسانى دیگر قابل ترمیم نخواهد بود، مشکلات زیادى دارد.»

(فرازی از بیانات امام خامنه ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری - 15 اسفند 92)

***

 
قسمتی از صحبت های بسیار مهم و پرتیتر رهبر انقلاب در دیدارِ چند روز پیش ایشان با خبرگان رهبری ، به مقوله ی «فرهنگ» اشاره داشت.اظهار نگرانی ایشان در مورد مسئله ی فرهنگ در این جلسه بحث تازه ای نبوده و این قبیل طرح دغدغه ها را در دهه ی هفتاد هم از ایشان سراغ داریم.

کتاب «دغدغه های فرهنگی» بر اساس همین دغدغه ی حساس و حیاتی ایشان درباره مقوله ی فرهنگ شکل گرفته و بخوبی به این موضوع پرداخته است.

آنجا که ایشان در سخنان مهمی در سال 73 پس از اینکه بیان می کنند که در عالم سیاست در موضع قدرت هستیم و بنده هیچ دغدغه ای ندارم و ... و همچنین در عرصه ی مسائل اقتصادی هم (با وجود مشکلاتی که وجود دارد) دل نگرانی ندارم و کار در حال انجام گرفتن است ، اظهار می دارند که :

«و اما در عرصه ی فرهنگ ، بنده به معنای واقعی کلمه ، احساس نگرانی می کنم و حقیقتاً دغدغه دارم.این دغدغه از آن دغدغه هایی است که آدمی بخاطر آن گاهی ممکن است نصف شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرع کند.من چنین دغدغه ای دارم...»

(بیانات در جمع مسئولین و فعالان فرهنگی ؛ 73/4/22 - کتاب دغدغه های فرهنگی ، ص 18 )
 

در اینجا قصد پرداختن به دغدغه های فرهنگی ایشان و اولویت ها و راهکارها و... نداشته و فقط نکاتی را درباره اصل این نگرانی عرض میکنم.

***

اول اینکه بعضاً مشاهده می شود افرادی متولی امور فرهنگی می شوند که یا توانمندی و تخصص لازم را نداشته و یا دغدغه های فرهنگی ایشان بسیار نازل و کم ارزش بوده و نگاه شان به امور ویترینی و کم اهمیت فرهنگی محدود است.

در همین جلسه رهبر انقلاب ، که می شود ایشان را سوای از بحث رهبری و احاطه بر شرایط و مسائل کشور ، یک خبره ی فرهنگی قلمداد کرد ، در یک جمله اشاره ای کوتاه می کنند که اگر در آن تأمل شود ، عمق فاجعه روشن خواهد شد:

«...متأسفانه خیلی از مسئولین فرهنگی ما، با مسائل فرهنگی، در میدان مرتبط نیستند [که مثلاً] کتاب بخوانند، کتابهای گوناگون را ببینند؛ غالباً برکنارند...«

این مسئله در سال های گذشته هم مورد اشاره ی ایشان واقع شده است.مثلاً در جایی فرموده اند که:

«همه ی کارها را خبره ها انجام می دهند.چرا کار فرهنگی را خبره ها نباید انجام دهند و هرکسی وارد میدان کار فرهنگی بشود و چیزی بگوید و نظری بدهد و اقدامی کند؟!...»

(کتاب دغدغه های فرهنگی ، ص 21 )

کاربلد نبودن و فرهنگی نبودنِ مسئولین فرهنگی کشور می تواند یکی از بزرگترین آسیب های این حوزه باشد.

در کنار این مسئله ، بحث مهم دیگری که در صحبت های رهبر انقلاب در دیدار خبرگان به چشم میخورد که میتوان آنرا علاجی برای معضلات فرهنگی و راهکاری برای جامه ی عمل پوشانیدن بر دغدغه های بزرگ فرهنگی ایشان دانست ، بحث «جوانان انقلابی و جناح فرهنگی مؤمن» است.جوانانی که رهبر انقلاب شأن آنها را بالاتر از جوانان انقلابی اولِ انقلاب دانسته و در موردشان فرمودند:

"...اساس این ایستادگى، این حرکت و در نهایت انشاءالله پیروزى، بر حفظ فرهنگ اسلامى و انقلابى است و تقویت جناح فرهنگى مؤمن، تقویت این نهالهایى که روییده است در عرصهى فرهنگ؛ بحمدالله جوانهاى مؤمنِ خوبى داریم در عرصهى فرهنگ و هنر؛ فعالیت کردند، کار کردند؛ حالا بعضى جوانند، بعضى دورهى جوانى را هم گذراندهاند؛ ما عامل فرهنگى کم نداریم...

واقعاً باید قدر جوانان مؤمن و انقلابى را همه بدانند، همه؛ این جوانان مؤمن و انقلابىاند که روز خطر سینه سپر میکنند، هشت سال جنگ تحمیلى میروند توى میدان؛ اینها هستند. افرادى که نسبت به این جوانها با چشم بدبینى نگاه میکنند یا مردم را بدبین میکنند، خدمت نمیکنند به کشور؛ به استقلال کشور، به پیشرفت کشور، به انقلاب اسلامى خدمت نمیکنند. این جوانها را باید حفظ کرد، باید از اینها قدردانى کرد، امروز هم بحمدالله کم نیستند و زیادند. [نباید] با عناوین گوناگونى بخواهیم این جوانهاى مؤمن را طَرد کنیم و منزوى کنیم؛ که البته منزوى هم نمیشوند؛ آن جوانهاى مؤمنِ پرانگیزه، با این حرفها منزوى نمیشوند اینها؛ لکن خب، ما باید قدر اینها را بدانیم..."

به وضوح روشن است که با شرایطی که متأسفانه از برخی مسئولین و متولیان امور فرهنگی متصور است و با توجه به انگیزه ها و توانمندی های موجود در قشر جوان انقلابی کشور ، تنها راه برطرف شدن این نگرانی مهم ، سپردن امورات فرهنگی کشور به دست این نسل تربیت شده ی انقلاب است.

البته با توجه به نگاه مدیریتی موجود در دولت فعلی تا حد زیادی امیدی به این مسئله نیست و نه تنها اراده ای برای استفاده از ظرفیت بالای این جوانان وجود ندارد که حتی بعضاً تلاش هایی هم برای منزوی کردن این قشر دیده می شود که صدالبته ناکام خواهد ماند.

***

نکته ی دومی که می تواند موجب نگرانی در عرصه ی فرهنگ شود ، «استفاده ی ابزاری از مسائل فرهنگی در جهت اهداف سیاسی» است.

میتوان با اطمینان کامل تصریح کرد که در گفتمان انقلاب اسلامی مقوله ی فرهنگ اولویت اول و مهم ترین حوزه است.با نگاهی گذرا به بیانات رهبر انقلاب میتوان این مسئله را دریافت:

- باید مسئله ی فرهنگ را با کلیتش ، مسئله ی اول این کشور بحساب آورد...

- بسیاری که از مشکلاتی که به نظرمان میرسد در صحنه های مختلف اجتماعی و اقتصادی و یا حتی سیاسی داریم ، اگر کاوش کنیم به مشکلات فرهنگی برمیگردد...

- واقعاً کار فرهنگی مهم است.بیش از کار سیاسی ، باید برای شما کار فرهنگی اهمیت داشته باشد...

- این هم خودش یک کار فرهنگی است که انسان تلاش کند مردم رشد سیاسی و قدرت تحلیل و بینش درست پیدا کنند...

(کتاب دغدغه های فرهنگی - ص 21 تا 23 )

حال ، این «فرهنگ» که می بایست نسبت به مسائل سیاسی در اولویت باشد ، بعضاً به شکلی ناجوانمردانه به ابزاری در دست سیاسیون تبدیل می شود که به کمک آن به اهداف سیاسی شخصی و یا حزبی خود برسند.

شاید بتوان سیاست های فرهنگی و فرهنگ سیاسی دولت اصلاحات را جلوه ای واضح از این رویکرد دانست که با بازی با کلماتِ ظاهرفریبی چون آزادی و ... و با هدف ایجاد جاذبه در اقشاری از مردم و بخصوص جوانان ، بدنبال تثبیت و حفظ قدرت سیاسی خود بودند.به عبارت دیگر میتوان آنرا ذبح شدن فرهنگ جامعه پیش پای مطامع سیاسیِ یک گروه خاص دانست.

اگرچه سیاست های فرهنگی دولت قبل هم چنگی به دل نمی زد و به گونه ای سردرگمی و بلاتکلیفی را می شد در آن دید اما متأسفانه بنظر میرسد در دولت جدید مجدداً شاهد بازگشت این تفکرِ سوء استفاده ی سیاسی از فرهنگ هستیم.

قصد موشکافی و بررسی رویکردهای فرهنگی دولت جدید را نداریم اما از عمر چند ماهه ی دولت و اظهارنظر ها و اقدامات فرهنگی آن بوی این سیاست ناجوانمردانه فرهنگی به مشام میرسد.

تقلّای رسانه ای برخی از مسئولین دولتی در حمایت از شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و دم زدن از موافقت شان با رفع فیلتر آن ، چه قبل از انتخابات و چه بعد از آن را می توان در جهت همین رویکرد تفسیر کرد.

سوای از ترویج فساد و فحشا و... ، از نقش این قبیل رسانه ها در تغییر سبک زندگی و جهت دهی به چگونه فکر کردن مخاطبان خود نمیتوان چشم پوشی کرد.

ابزارهایی همچون فیسبوک نقش عمده ای در ضربه زدن به مسئله ی مهم فرهنگ دارند اما آن نگاه ناجوانمردانه ی سیاسی حاضر است به قیمت این آسیب بزرگِ فرهنگی ، به اهداف سیاسی خود ، نظیر پیروزی در انتخابات ها و... برسد.

این نگاه را می توان در سینما و جذب قشر هنرمند ، در موسیقی و مباحثی که در رابطه با خوانندگی زنان مطرح شد و یا در مسئله ی ممیزی کتاب و ... مشاهده کرد.

***

در کل می توان گفت این دو مسئله یعنی ناتوانمندی مسئولین فرهنگی و استفاده ی ابزاری از فرهنگ در جهت اهداف سیاسی می تواند موجب یک نگرانی عمیق در حوزه ی فرهنگ شود.نگرانی از بروز مسائلی در نتیجه ی این دو عامل که می تواند به مرور تبدیل به معضل و بحران شود که دیگر قابل جبران نباشند و یا جبران آنها بسیار پرهزینه باشد.

این نگرانیِ بجا هشدار می دهد که مسئولین مراقب باشند که اگر رخنه ای در فضای فرهنگی ایجاد کنند آسیب آن بعدها نمایان شده و ترمیم آن هم ممکن نخواهد بود!

مسئولین آگاه باشند که «رخنه ی فرهنگی» را نمیتوان با سبد کالا ترمیم کرد!

حال چه سبد کالای اقتصادی و چه فرهنگی...

 

....................................................................................................................................

پ.ن :

جناب روحانی با تعریف کاریکاتورگونه ای از اعتدال (که حالا ان شاالله مفصل از این واژه خواهیم نوشت) ، عده ای را افراطی رقم زده اند و هرچه دارند بر سر این جماعت می کوبند.در جایی گفته بودند که "ما با همه توان می‌خواهیم افراطیون را به انزوا برانیم." و در همین راستا شاهد بسته شدن و یا تذکر گرفتن برخی روزنامه های منتقد و یا به دادگاه احظار شدن نویسندگان شان و یا شکایت از برخی از نماینده های مجلس منتقد به دولت بودیم.

اصلاً دوست ندارم این تعریف ایشان از افراطیون و تلاش برای انزوای آنها را بگذارم کنار این جمله ی آقا که فرمود "[نباید] با عناوین گوناگونى بخواهیم این جوانهاى مؤمن را طَرد کنیم و منزوى کنیم؛ که البته منزوى هم نمیشوند؛ آن جوانهاى مؤمنِ پرانگیزه، با این حرفها منزوى نمیشوند اینها؛ لکن خب، ما باید قدر اینها را بدانیم..."

اما دوست دارم این جمله ی شهید همت (از افراطیون نسل اول ) را برایشان یادآوری کنم :

«زمان بازرگان به من برچسب فدایی زدند ، زمان بنی صدر هم برچسب منافق

هرقدم که در راه خدا و بندگان مستضعف او برداشتیم برچسب بارانمان کردند

حالا روزی ده برچسب دشت می کنیم ، اما عزیزان من دلسرد نباشید ؛

حاشا که  بچه بسیجی میدان را خالی کند!»

نظرات (۱۶)

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/39683
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

ziba bood.mamnoon
albate matn toolani bood nakhoondam
سلام .جالب بود به خصوص جمله شهید همت
آخه چرا امل بازی درمیارید مثلا فیسبوک رفع فیلتر بشه چی میشه؟همه مون از راه راست خارج میشیم؟؟؟همین شماها رو می بینن که زرت و زرت همه جا رو فیلتر میکنن.فقط مونده آیفون تصویری خونمون فیلتر بشه!!!!!!!!!!!!
پاسخ میلاد گودرزی:
!!!
:|
سلام حاجی
چه عجب یه نقد فرهنگی دیدیم ازشما.همش تو خط مذاکرات و...... بودید
من فک میکنم بلایی که دارن سر فرهنگ میارن از هسته ای خطرناک تره.خدا بخیر بگذرونه
سلام آقای گودرزی...من منتظر جوابتونم...کامنتم ثبت شده که؟؟؟
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
جوابِ چی؟
کامنت تون ثبت نشده احتمالاً ، دوباره بفرستید...
واقعا؟؟؟!!!خب مشکلی نیس..دوباره مینویسم...
اول اینکه مثه همیشه عالی و هوشمندانه بود پستتون..فقط یکم کلیه..ینی هر جملتون واسه خودش جای بحث داره..به نظرم اگر  امکانش باشه واستون جای مفصل تر نوشتن داره(مراقب باشید فیلتر نکنن فقط!!!!)
چند تا سوال دارم ازتون:
-میشه راجع به کتاب دغدغه های فرهنگی که معرفی کردین بیشتر توضیح بدین؟؟فقط صحبتای حضرت آقاس؟؟گروه سنیه خاصی میتونن درکش کنن؟؟انتشارات کجاس؟؟
-جدایی از انتقادایی که به بعضی از دولتمردان راجع به حمایت از شبکه هایی مثل فیس بوک داریم،میخواستم نظرتونو کلا راجع به فیس بوک بدونم...بعضی ها عقیده دارن که امثال ماها باید عضو باشیم تا بتونیم به شبهات پاسخ بدیم و فضا رو دست بگیریم..در واقع عقیده دارن ما باید به جای اینکه جلوی موج رو بگیریم ، اون موج رو با خودمون همراه کنیم..من احساس میکنم این حرفا  یه توجیه یا بهونه ای هست  واسه کسایی که دوست دارن عضو باشن..به نظر شما واقعا نیازه که امثال ماها عضو باشیم..؟؟
راجع به رفع فیلتر فیس بوک نظرتونو قبول ندارم...کسی که بخاد عضو بشه صد در صد فیلتر شکن داره..کسی هم که نخواد عضو بشه چه این سایت فیلتر باشه چه نباشه عضو نمیشه..تقوا باید عاملی باشه که رفتن به یک سایت یا نرفتن، عضو یک سایت شدن یا نشدن، دیدن یه تصویر یا ندیدن، گوش دادن به یه آهنگ یا ندادن و...رو معین کنه..اینا باید درونی باشه نه اینکه یه عامل خارجی جلوش رو بگیره..این که ارزشی نداره..وقتی که درونی شد ارزش داره.....
ببخشد این سوال آخرمه دیگه:/
راجع به دیدار خانم اشتون با فتنه گران، تحلیلتون چیه؟؟فکر میکنید دولت بی اعلاع بوده یا با برنامه قبلی از طرف دولت بوده؟؟
.
.
بازم عذر میخوام که وقتتونو گرفتم..اما دوباره میگم تحلیلاتونو خیلی دوست دارم و خیلی برام جذابه!!
التماس دعا..یا علی
پاسخ میلاد گودرزی:
هر جمله رو اگه میخواستم باز کنم ، میشد 10 تا پست :)
- کتاب «دغدغه های فرهنگی» شرح یکی از صحبت های آقا در مورد مسائل فرهنگیه که بوسیله ی بقیه صحبت هاشون (در سال های مختلف) به شکل خیلی متوازنی شرح داده شده (شرح مَزجی میگن به این روش).پیشنهاد میکنم بخونید این کتابو...
برای آشنایی بیشتر "اینجا" رو بخونید...

- در مورد فیسبوک و فیلترینگش ؛ بنظر من این قبیل ابزارها مث «چاقو» میمونن.چاقو بده یا خوبه؟بستگی داره. یه جراح با چاقو جون یه آدمو نجات میده ، یه قاتل هم باهاش آدم میکشه.اما بزرگترا همین چاقو رو از جلوی دست بچه هاشون بر میدارن که یه موقع خودشونو زخمی نکنن.چون اونا بچه ن و خطر این ابزارو نمیدونن.بنظرم فیلترینگ همینه.متاسفانه جوونا و نوجوونای ما با آسیب ها و خطرای این ابزار ها آشنا نیستن و به چشم سرگرمی به اینا نگاه میکنن و بخاطر همینه که از لحاظ فکری و عقیدتی و... صدمه می بینن! حالا بزرگترا وظیفه دارن بچه هاشون رو حفظ کنن از این خطر(فیلترینگ و...) و در کنارش براشون روشنگری کنن و ابعاد خوب و بد اونو براشون شرح بدن تا اونا خودشون متوجه بشن که این ابزار براشون خطراتی داره و حالا دیگه اگه اون چاقو جلوی دست شون هم باشه دیگه خطری تهدیدشون نمیکنه (که متاسفانه این وظیفه ی دوم یعنی روشنگری و... انجام نمیشه و ما فقط شاهد فیلترینگ هستیم)
در مورد فعالیت کردن خودمون هم بنظرم ما هم مث بقیه.اگه بخوایم وارد این دریاها بشیم ، حتی اگه شنا هم بلد باشیم و غرق نشیم ، ولی بالاخره خیس خواهیم شد و تاثیراتی خواهیم گرفت.من خودم توی فیسبوک نیستم ، فعلا هم قصدی برای فعالیت ندارم.البته شاید یه روزی احساس نیاز دیدم و کار کردم...

- در مورد اشتون و دیدارهاش ؛ خودشون (سخنگوی اشتون) که میگن با برنامه قبلی و اطلاع وزارت خارجه ایران بوده.بنظر میرسه این برنامه ها بشکل منظمی داره پیش میره که موضوع دعوای ایران و غرب از هسته ای بره بسمت حقوق بشر و... (در این مورد ان شاالله در آینده مینویسم)

دعامون بفرمایید...

سلام داداش.عالی بود.هم این پست هم پست قبلی. فقط مراقب باشید فیلترتون نکنن یا مثله قدیانی نشید!!!!
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام :)
ملالی نیست!
اصولاً زبانی که باهاش حرف حق رو نزنیم ، فقط بدرد لیسیدن بستنی قیفی میخوره :)
پس باید گفت...

سلام.
راستش برعکس اکثر کسایی که نظر دادن و نظرشون محترمه، بنده شخصا از طرحتون خوشم نیومد. بنظرم تنهای نقطه ی قوت عکس جملات رهبر انقلاب هست! اما دغدغتون رو برای لبیک به ندای ولی جامعه -ولو با زدن طرح- می ستایم.
دلایلم رو هم عرض می کنم که یا اصلاح شوند یا اصلاح کنند انشاالله! دوران اصلاحاته دیگه!
اولا استفاده از اثر انگشت بنفش که اشاره ای است به انتخاب مردم، طبق جمهوریت جمهوری اسلامی، حرف غلطیه!
دوما استفاده از فلش های بنفش که انگشت اتهام رخنه ی فرهنگی رو به سمت کارهای دولت فعلی میگیره، با سیره ی فکری حضرت آقا متفاوته.
سوما استفاده از لوگوی فیسبوک به عنوان نماد رخنه خوبه. اما ای کاش چند تا لوگوی دیگه هم استفاده می کردید. (توییتر، اینستاگرام، هالیوود و ...)
چهارما فضای طرحتون خیلی ضمخته. (مثل فلز) اما بحث فرهنگ و رخنه ی فرهنگی خیلی بحث نرم و لطیفیه (مثل پنبه)

خسته نباشی برادر!
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
ممنون از نقد موشکافانه تون!
منظور از فلش های بنفش مسیر فرهنگی دولته (که درست متوجه شدید) ولی منظور از اثر انگشتِ بنفش یکی از "انتخاب" ها و سیاست های فرهنگی دولت توی یه زمینه (مثل فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و فیسبوک و...) است که میتونه موجب رخنه ی فرهنگی ای بشه که دیگه با سبد کالا و... نمیشه جمعش کرد.(البته اگه متن رو هم خونده باشید توی جمله آخر عرض کردم که "چه سبد کالای اقتصادی و چه فرهنگی.یعنی بنظرم توی این لفظ سبد کالا یه ایهام وجود داره.یعنی با سبد کالای اقتصادی هم نمیشه سرپوش گذاشت روی رخنه های فرهنگی)
اتهامی هم به دولت نیست اما "هشدار" به دولت و مسئولین فرهنگیشه دیگه که مواظب رخنه باشن...
زمینه ی طرح هم بنظرم بیشتر به کاغذ و لطافت این چنینی میخوره تا "فلز".اون قسمت رخنه رو اگه دقت کنید ، شبیه کاغذیه که پاره پاره شده...
۲۶ اسفند ۹۲ ، ۱۱:۲۰ خادم المهدی
طرح عالی بود.
با چند مطلب در معبر سایبری یار سیصد و سیزدهم و خادم المهدی به روزیم.
یا علی.

آقای برادر

خوب بود با شروع ایام فاطمیه یه طرح گرافیکی ...تسلیت به صاحت امام عصر.... و..... رو کار میکردی رو وبلاگ

واقعا که!!!!!!!

پاسخ میلاد گودرزی:
اینجا پست ها عموماً سیاسی ، اجتماعی ست
طرحا و یادداشت های مذهبی رو توی وبلاگ «مهدی یار 85 » کار میکنم (البته متاسفانه یه مدتیه که راکده اونجا)
اینم یه طرح برای فاطمیه:

«ماه» این بار نه پشت ابر ، که پشت «در» قرار گرفت...

۲۸ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۰۹ خادم المهدی
همراه با دعای یا مقلب القلوبتون ما رو فراموش نکن...
محتاج دعاییم.
سال پر برکتی داشته باشید و انشاء الله که سال ظهور مولا باشه...
راستی با آخرین پست سال 92 در خادم المهدی به روزیم. یا علی
پاسخ میلاد گودرزی:
همچنین برای شما ان شاالله...
۲۹ اسفند ۹۲ ، ۱۳:۱۱ مصطفی سبزی سروستانی
سلام
خدا قوت اخوی :)
وبلاگ شما باعث شد بعد از 6 سال دوباره مشتاق وبلاگ نویسی بشم
لطف کنید منو لینک کنید
با این اسم :
آقای رئیس جمهور ، نگرانم ...

موفق و پیروز باشید
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
خب الحمدلله...
سلام خدمت شما آقای گودرزی
سال جدید رو به شما تبریک میگم
انشالله سال خوبی داشته باشید
با پوستری جدید به روز هستم
یاعلی
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
همچنین بر شما مبارک باشه ان شاالله...
سایت خوبی دارید به ما هم سربزنید ونظر بدهید عیدتان مبارک باد
این مسائلی که در ارتباط با خطرات!!!! فیس بوک بیان کردید، خب تنها نظر شما و طیف شماست... حضرات اصولا هر گونه تحول و تغییر و حرکتی رو به مثابه یک تهدید قلمداد میکنید و توی قرن بیست و یکم در برابر همه نوآوریها و دستاوردهای اخیر انسانی موضع گیریهای اصطلاحا قرون وسطایی یا مشابه روزگار مرحوم پیامبر و ائمه تون رو اتخاذ میکنید... اون آیات خیلی خیلی عظام در قم، فعالین مثلا رسانه ای تون در کیهان و چه میدونم رسالت و نه دی... تا خود خود شما... که البته همه تون هم به نوعی حق دارید در اتخاذ همچین رویکردی... به هر روی همه آدمها دنبال تامین و نگهداشت و پاسداشت منافعشون هستند... اما نکته ای که اصلا علاقه ای به تمرکز و بحث روی اون ندارید مسئله تفاوت همین منافع هست... موردی که به نظر شما ممکنه خطرناک بیاد، لزوما برای دیگران خطرناک نیست... شما فکر میکنید که فیس بوک و ماهواره و اینترنت و چی و چی و چی ممکنه موجب و موجد استحاله و خودیاختگی و مفسده و چی و چی و چی بشه... بسیاری اصلا اینگونه فکر نمیکنند... سایرین اصلا دلشون میخواد این استحاله پیش بیاد... اصلا دوست دارند اینجوری بشه... اصلا دلشون نمیخواد خیلی از ارزشهای مثلا دینی و تاریخی خودشون رو حفظ کنند... این مشخصا ارتباطی به بنده و شما و آیات بسسسسسسسیییییییارررررر عظام نداره... خب حق دارند از واژه "افراطی" برای بعضیها استفاده میکنند...
پاسخ میلاد گودرزی:
در مورد فیسبوک که خیلی ننوشتم.فقط از تعابیری مثل "تغییر سبک زندگی و جهت دهی به چگونه فکر کردن" استفاده کردم که نمیدونم از کجای این مفاهیم بحث تحول و تکنولوژی و امروزی بودن و قرون وسطایی بودن رو درآوردید؟!
توی همین ابزارایی که اونا رو نوآوری و... میدونید ما خودمون اوستاییم :)
ولی غرقشون نمیشیم و حواسمون هم به کارایی که میکنن هم هست.مثل همون استحاله ای که گفتید!
با این فرافکنی که انگ قرون وسطایی بودن رو به ما بزنید و خودتون رو امروزی و... بدونید فقط خودتون رو گول میزنید و آروم میکنید وگرنه این تفکر توهمی بیش نیست!

اگه شما (شخص شما) علاقه ای به حفظ ارزش ها تون ندارید ، بحثی درِش نیست اما ما برای کسایی که ارزش هاشون براشون مهمه و به این ابزارها (مثل فیسبوک و...) به چشم سرگرمی و تفریح نگاه میکنن ، موظفیم که بگیم این ابزار ممکنه اررش هاتو بدزده.مواظب باش! این وظیفه ی انسانی ماست...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی