حــــِـــذر

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ ... ای کسانی که ایمان آورده اید [در برابر دشمن] اسلحه خود را برگیرید - آیه 71 سوره نساء

حـــِـــذر

حــــِـــذر

«سیاست» ؛
مأمور ساواک به امام گفت که
آقا سیاست عبارت از دروغگویی است ،
عبارت از خدعه است ، عبارت از فریب است ، عبارت از پدر سوختگی است ،
این را بگذارید برای ما.
امام فرمود : این سیاست مال شماست...
این سیاست هیچ ربطی به سیاست اسلامی ندارد ، این سیاست شیطانی است.
و اما سیاست به معنای این است که جامعه را راه ببرد و هدایت کند به آنجایی که صلاح جامعه و صلاح افراد هست...
پیغمبر اکرم مبعوث شد که سیاست امت را متکفل باشد.

.: وبلاگ حــــِــــذر | HEZR.ir :.

نویسنده
اینستاگرام
مطالب پیشنهادی
نظرات شما
پیوندها



با شکل گیری شاکله ی نهایی آرایش انتخاباتی کاندیدا ها ، در این روزهای اخیر شاهد آنیم که پروژه ای در حال کلید خوردن است که بیش از پیش بدنبال دامن زدن به فضای مظلومیت دکتر سعید جلیلی و جلوگیری از رأی آوردن وی است.
 پس از کناره گیری قابل پیش بینی عارف و حمایت اصلاح طلبان از روحانی ، با توجه به تکثر کاندیداهای اصولگرا عده ای از روی دلسوزی برای جریان اصولگرایی و انقلاب ، اصولگرایان را دعوت به ائتلاف و موافقت و وحدت بر روی یک نفر کردند و می کنند و از آنها می خواهند که با توجه به جمع شدن آرای جریان اصلاحات در یک سبد ، جهت جلوگیری از شکست اصولگرایان با توجه به پخش شدن آرا آنها میان چند کاندیدا ، آنها نیز بجز یک نفر کنار رفته تا فضا برای پیروزی آن نماینده ی اصولگرایان فراهم شود.

این رویکرد تحت شرایطی کاملاً معقول و از روی خیرخواهی برای جریان اصولگرایی است.اما در شرایط فعلی و در روزهای اخیر جوی در حال القا شدن است که تناسبی با آن وحدت ندارد.
جوی که بدنبال آن است که با ترساندن اصولگرایان و حامیان دکتر جلیلی از روحانی و احتمال رأی آوری وی و با استناد به نظرسنجی ها و بالا تر بودن آرای قالیباف ، طرفداران دکتر جلیلی را متقاعد کند که جهت جلوگیری از تفرق آرای اصولگرایان و جلوگیری از پیروزی روحانی ، باید به قالیباف که اقبال عمومی بیشتر!ی به اوست ، رأی دهند و با این فداکاری جلوی فاجعه ی روی کارآمدن کاندیدای جریان سازش را بگیرند. در واکنش به این سناریو چند نکته را لازم به ارائه دیدم:
* بارها گفته ایم و باز هم می گوییم که نباید انقدر به این نظرسنجی ها دلبسته و دلخوش بود.جامعه ی آماری ، جهت گیری برخی از آنها ، عدم لحاظ اقشار مهم و تأثیر گذار در انتخابات (روستائیان و...) در این نظرسنجی ها ،تغییرات تصمیم گیری مردم در آخرین لحظات و... همه و همه حاکی از آن است که نظر مردم پای صندوق های رأی تعیین کننده است نه نظرسنجی ها...

* با همه ی این تفاسیر در بسیاری از نظرسنجی ها دکتر جلیلی با فاصله ی اندکی با نفر اول در رتبه ی دوم و در بعضی هم حتی طی روزهای بعد از مناظره در رتبه ی اول قرار گرفته است.همچنین با کناره گیری عارف رای او میان چند کاندیدا پخش شده و سعود چشمگیری در آرای روحانی ، آنطور که القا میشود ، در همین نظرسنجی ها دیده نمی شود و در اکثر همین نظرسنجی ها روحانی سوم است.پس اگر قرار باشد دور دومی هم برای انتخابات شکل بگیرد ، میان قالیباف و جلیلی خواهد بود نه قالیباف و روحانی.

* با توجه به احتمال بالی دو مرحله ای شدن انتخابات به احتمال قوی شاهد حضور دکتر جلیلی و دکتر قالیباف در دور دوم خواهیم بود.امری که نه تنها نباید منفی قلمداد شود بلکه می تواند بارزه ای مثبت برای این انتخابات باشد که مردم از میان وعتقدیم واقعی به نظام و انقلاب یکی را با نظر خود انتخاب می کنند.در غیر اینصورت هم حتی اگر روحانی با یکی از دو نفر جلیلی یا قالیباف به دور بعد برود سوای از هزینه هایی که ممکن است ایجاد این دوقطبی برای کشور بهمراه داشته باشد (همانند وقایع 88 ) ، جای نگرانی ای از پیروزی روحانی ، آنطور که القا می شود نیست.با توجه به اینکه در آن شرایط رأی اصولگرایان هم یک پارچه شده و به سبد کاندیدای اصولگرای راه یافته به دور دوم ریخته میشود.

* در مورد دیگر کاندیدای حاضر هم باید عرض شود که آقایان رضایی و ولایتی با وجود همه ی تلاش هایی که انجام داده اند نتوانسته اند آن اقبال مورد نظر را بدست بیاورند و نقش آنها تنها کاستن رأی از سبد دیگر کاندیداها (به نسبت های مختلف) است.

* درست است که وحدت اصولگرایان امری پسندیده است اما آن برای شرایطی است که خود کاندیداهای اصولگرا بر مبنای معیارها و مبانی مشخص اصولگرایی و گفتمان انقلاب ، اصلح را مشخص کرده و بنفع وی کنار بروند و طرفداران آنها هم به فردی که نماینده ی گفتمان شده ، رأی بدهند ، نه برای شرایط فعلی که مثلاً دکتر جلیلی هنوز در صحنه است و تکلیف را در ماندن دانسته و از آن طرف حامیان وی دعوت می شوند به اینکه به فرد دیگری رأی بدهند که مبادا چنین و چنان شود.حامیان دکتر جلیلی خوب میدانند که خود دکتر جلیلی با توجه رویه ی تکلیف محورانه ای که دارد بهتر از همه می تواند تشخیص دهد که باید بماند یا کنار برود.بله اگر ایشان تکلیف را در کنار رفتن دید (همچون دکتر حداد) آن زمان حامیان ایشان ضمن قدردانی از وی به کاندیدای دیگر که در شرایط حاصل جدید بهتر از سایرین است رأی خواهند داد.

* در واقع نگاه حامیان دکتر جلیلی نگاهی از روی تکلیف است.تکلیف حکم می کند که می بایست به اصلح رأی داد.در آرایش فعلی دکتر جلیلی با توجه معیارها اصلح شناخته شده (از نظر حامیان ایشان) و بر این اساس طبیعی است که نام ایشان در برگه ی رأی هواداران ایشان نوشته شود ، اگر هم به هر دلیلی ایشان در صحنه انتخابات نبود ، باز هم طبق همان تکلیف انتخاب اصلح مد نظر بود و یافتن فرد دیگری که بیش از سایرین دارای شرایط است (که از نظر بنده در افراد مطرح کنونی ، در غیاب دکتر جلیلی ، دکتر قالیباف بیش از سایرین دارای شرایط است). اما نباید این انتظار را داشت که در عین حضور دکتر جلیلی در عرصه ی انتخابات و همچنین اقبال گسترده ی مردم سراسر کشور به ایشان (و در واقع به گفتمان ایشان) و احتمال پیروزی بالای ایشان طرفداران وی ، از ترس اینکه نکند که چنین و چنان شود ، به فرد دیگری رأی دهند و بقولی نباید انتظار داشت که "طرفداران جلیلی از ترس مرگ، خودکشی کنند".

* در کل رأی دادن حامیان گفتمان انقلاب با رویکردی فراتر از این دو دو تا چهار تای مرسوم فعلی و رویکردی تکلیف گرایانه است.
اگر تکلیف در حمایت تمام قد از نماینده ی جریان انقلابی و کاندیدای گفتمان انقلاب تشخیص داده شده باید تا آخر پای آن ایستاد و در این راه شک به خود راه نداد.

شعار همراه با شور و برگرفته از شعور ما این است که :

ما تا آخر ایستاده ایم

پس تا آخر می ایستیم...

باربط :
دیشب در آخرین همایش انتخاباتی دکتر جلیلی میزبان ایشان بودیم (اگر وقت شد گزارش جلسه پرشور دیشب رو می نویسم) ، بیش از پیش به استقامت و پایمردی و ایستادگی ایشان در این راه پی بردم و ان شاالله این بزرگوار تا آخر در صحنه خواهد ماند و صد البته که "فانّ حزب الله هم الغالبون"

نظرات (۱۲)

سلام آقا میلاد
مثل همیشه دقیق و سنجیده بود
زدید تو خال.ما که ذره ای شک نداریم و فردا با قدرت به جلیلی رای میدیم به امید پیروزی
کی گفته جلیلی اصلحه؟یه نظر شخصی رو انقدر تکرار نکنید که همه باور کنند.
پاسخ میلاد گودرزی:
اینجا تربیون بنده ست که نظر شخصی م رو همراه با دلایلم عرض کنم
شما هم نظر شخصی تون با دلایل تون ذکر کنید...
۲۳ خرداد ۹۲ ، ۲۰:۱۵ محمد نادری

امروز 5 شنبه ساعت 7 و نیم بعد از ظهر، شبکه 2

چند ساعت پس از پایان تبلیغات ریاست جمهوری..

سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی پیرامون فرهنگ امام حسین (علیه السلام)

تبلیغی قانونی، دینی، عقلانی و محکم؛ بدون واسطه برای گفتمان انقلاب اسلامی!!!

باز بگین ضرغامی بده...!

سلام .  عالی بود
همه با هم هستیم ..
سر بزنید . منتظرم
دوست عزیز
با اینکار اصلاح طلب ها و امثال موسوی و خاتمی دارن رشد میکنن
من مطمئن هستم قالیباف و روحانی بالاترین رای ها هستن و این
برای کشور خطرناک هست که روحانی بالا بیاد
باز هم حرف خودت رو می زنی دادشم قربونت برم !!

یک سوال دوستانه و برادرانه :
اگر دور دوم بکشه شما از این دو نفر به چه کسی رای می دی ؟؟
پاسخ میلاد گودرزی:
طبیعتاً قالیباف.از بین قالیباف و روحانی قالیباف اصلحه...
حرف اینه که در هر شرایطی و با وجود هر چند گزینه ، بهترین رو انتخاب کنیم.با وجود جلیلی هیچ دلیلی بر انتخاب قالیباف نیست.
سلام
نظرتون راجع به ولایتی چیست؟
من فردا اخر وقت می خوام برم رای بدم پس باز هم سر میزنم تا دلایل برتری جلیلی رو از ولایتی از شما ببینم
فقط نگید چون ولایتی رای نمیاره بهش رای نمیدم این روزها با هرکسی صحبت میکنم میگم می خوام به ولایتی رای به دم میگن:ادم خوبیه اما چون رای نمیاره بهش رای نمیدم!!
از دیگر کاندیدا ها چیز هایی دیدم که کافی باشه برای رای ندادن بهشون اما بین ولایتی و جلیل گیر کردم
هر دوتاشون ویژگی ها و نکات مثبت خیلی خوبی دارند
خلاصه منتظر پاسخ و راهنمایی کاملتون هستم
پاسخ میلاد گودرزی:
اگه روی اظهارات ولایتی توی برنامه های تلوزیونی ش ، بخصوص مناظره ی آخر ، تأمل کنید خیلی از مسائل حل میشه و توی دوراهی بین ولایتی و جلیلی قرار نمیگیرید.من خیلی ها رو میشناسم که تا قبل از مناظره مثل شما مردد بودند اما بعد از اون ولایتی رو کلاً فراموش کردند.
اظهارات اون درمورد سیاست خارجی و بحث هسته ای همون سیاست سازش روحانی و... بود.طوری که صدای حداد و قالیباف هم توی مناظره دراومد.صحبت های غیرواقع ایشون علیه جلیلی و در تخریب او تا حدی بود که حضرت آقا پریروز توی صحبت هاشون اشاره کردن به مناظره ها و گفتن "البته من درباره بعضی حرف‌هایی که در مناظره‌ها زده شد، حقایق و مطالبی دارم که ان‌شاءالله بعد از انتخابات بیان خواهم کرد"
این دیدگاه ولایتی تو سیاست خارجی طوری بود که روحانی توی مستندش از حرفای ولایتی که توی تلوزیون زده بود ، استفاده کرد.
نکته ی دیگه رابطه ی هاشمی با ولایتیه.ولایتی سال 84 بنفع هاشمی کنار میکشه همین امسال هم توی فیلمای تبلیغاتی ش کلی از هاشمی استفاده کرد.الان هم این وضعیت تفرق اصولگراها و چندگانگی اون ها برنامه ایه که از طرف هاشمی و توسط ولایتی داره اجرا میشه
از یه طرف عارف رو برای یک کاسه کردن رای اصلاح طلب ها بنفع روحانی کنار زدن ، از یه طرف ولایتی به توصیه ی هاشمی کنار نمیره ( لینک خبرش)
و...
بنظر من جای تردید بین جلیلی و ولایتی نیست
شاید بین ولایتی و رضایی و روحانی باشه یه همچین تردیدی...

در کل احسنت به شما که بدنبال رسیدن به انتخاب درستی...
آقا میلاد از شما تشکر میکنم
که هر نظری دادم تایید کردید
و یک فضای بحثی مانند مفید
درست کردید
به امید پیروزی بهترین فرد
و انشالله هر چه زودتر آقا
امام زمان ظهور کنه
پاسخ میلاد گودرزی:
ممنون از شما و منطق تون...
ان شاالله
اللهم عجل لولیک الفرج...

درود بر خامنه ای و حامیان ولایت فقیه... درود بر دکتر جلیلی  مومن بصیر محجوب  بی ادعا ولایی  مقاوم

قابل توجه هواداران  و خود جناب روحانی:

من از بی قدری خار سر دیواردانستم   که ناکس کس نمی گردد بدین بالا نشینی ها!!  هرچقدر هیاهو کنید و هوار بکشید  و هر روز مثل بوقلمون سبز و بنفش و . .  رنگ عوض کنید پوچ بودنتون آشکارتر میشه.

پس این که یه جور دیگه شد  !!!!!!!!!!!!!!!!............
پاسخ میلاد گودرزی:
http://hezr85.blog.ir/post/47
هه هه هه ...

عه عه عه .... اینم رییس جمهور بود اینا انتخاب کردن!!!!  بادمجون بی خاصیت !!  اصلا در حد و اندازه ریاست جمهوری نیس!!  خودش هیچی نیس ببین کیا از پشت سر ساپورتش میکنن ! خوب معلومه دیگه هاشمی و خاتمی که با حماقتاشون آقا رو دق دادن...

اگه به برنامه  داشتن بود که رضایی  یه برنامه ای وعده !! داده بود که مو  لا درزش نمی رفت ! هرچند  مفت زیاد می گفت!

آها فهمیدم ! شیخ حسن اسم آمریکا و سازش و آزادی و  ماهواره آورد  هول ورتون داش خودتونو خراب کردین  !! 

به همین خیال باشید ....

ما تا آخر ایستاده ایم.........

۰۳ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۲۷ یک آریایی آزاده
اصولگرا ها سوسک شدید؟ همتون خودکشی کنید راحت شیم بابا
خطاب به جلیلی: جلیلی حیا کن      سبزی فروشی وا کن.
پاسخ میلاد گودرزی:
:\
آریایی عزیز از چی "آزادی" ؟!
از ادب ، فرهنگ ... :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی