حــــِـــذر

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ ... ای کسانی که ایمان آورده اید [در برابر دشمن] اسلحه خود را برگیرید - آیه 71 سوره نساء

حـــِـــذر

حــــِـــذر

«سیاست» ؛
مأمور ساواک به امام گفت که
آقا سیاست عبارت از دروغگویی است ،
عبارت از خدعه است ، عبارت از فریب است ، عبارت از پدر سوختگی است ،
این را بگذارید برای ما.
امام فرمود : این سیاست مال شماست...
این سیاست هیچ ربطی به سیاست اسلامی ندارد ، این سیاست شیطانی است.
و اما سیاست به معنای این است که جامعه را راه ببرد و هدایت کند به آنجایی که صلاح جامعه و صلاح افراد هست...
پیغمبر اکرم مبعوث شد که سیاست امت را متکفل باشد.

.: وبلاگ حــــِــــذر | HEZR.ir :.

نویسنده
اینستاگرام
مطالب پیشنهادی
نظرات شما
پیوندها

«راه بر» راه نمایی میکند...

يكشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۶:۵۰ ب.ظ


جهت مشاهده تصویر در اندازه اصلی ، اینجا کلیک کنید


منعکس شده در:

رجا نیوز

صابر نیوز

عمارنامه

افسران

خیبرآنلاین

نقل قول


هر چه به انتخابات یازدهم نزدیک می شویم پازل بیانات امام جامعه و معیارهای مطرح شده از سوی ایشان در باب انتخابات رو تکمیل میگذارد.محور هایی از بیانات روز گذشته ی ایشان به انتخابات پیش رو اختصاص داشت و می توان این بیانات را در تکمیل فرمایشات ایشان در سخنرانی روز اول سال در مشهد دانست.

در این جلسه هم معظم له ضمن ارائه ی توصیه هایی به نامزدهای احتمالی ، شاخص هایی را هم برای رئیس جمهور مطلوب تبیین کردند.شاخص هایی که همواره در تمامی ادوار انتخابات های کشور از سوی ایشان مطرح شده و میشود.

توصیه ای که ایشان به کسانی که فکر حضور در انتخابات بعنوان کاندیدا را در سر دارند ، بحث بسیار مهم "احساس توانایی" بود.ایشان فرمودند :

"ما عرض کردیم سلائق مختلف و هر کسى که احساس میکند توانائى دارد، بیاید وسط میدان؛ توده‌ى مردم و جمعیت عظیمِ ده‌ها میلیونى ملت هم ان‌شاءاللَّه وارد میدان خواهند شد؛ اما در محاسبه، آن کسانى که داوطلب میشوند، اشتباه نکنند؛ بدانند مدیریت اجرائى کشور یعنى چه. نه در ارزیابىِ نیازى که کشور به یک قدرت اجرائى دارد، اشتباه کنند، نه در ارزیابى توانِ خودشان اشتباه کنند. اگر چنانچه ارزیابى درستى انجام دادند، بیایند توى میدان؛ ملت هم نگاه میکند، انتخاب میکند."

در این روزها که خیل کثیری از سیاسیون با پرچم «احساس تکلیف» پا به میدان حساس انتخابات ریاست جمهوری نهاده اند ، امام جامعه از «احساس توانایی» سخن به میان می آورند.یعنی افراد با شناخت کافی از حساسیت و اهمیت قوه مجریه و عدم اشتباه در ارزیابی شرایط خود و همچنین شرایط کشور ، درصورتی که واقعاً توان انجام امور این قوه را در خود می بینند ، وارد این عرصه ی حیاتی شوند.

اما شاخص ها و معیارهای مطروحه از سوی ایشان ؛

ایشان بار دیگر ضمن تأکید بر حضور همه ی سلایق در انتخابات ، "ایمان به خدا ، انقلاب ، قانون اساسی و مردم" را از خصیصه های رئیس جمهور مطلوب دانستند.نکته ای که قابل توجه هنجارشکنان و هتاکان احترام مردم و انقلاب و ناقضان قانون است.

"روحیه مقاوم در برابر فشارهای دشمنان" معیار دیگری است که جزو ضروریات و مبانی اساسی لازم برای رئیس جمهور ایران اسلامی است.کشوری که جلودار مبارزه با شیاطین جهان است ، نیازمند رئیس جمهوری است که تمام قد نماینده ی آرمان ها و حقوق مردم در عرصه ی بین الملل باشد و به خوبی جلوی زیاده خواهان و دشمنان این ملت بایستد.

تدبیر و پرهیز از رفتارها و سیاست های روزمره برای اقتصاد و عدم تبعیت و تقلید از مدل های اقتصادی وارداتی شرق و غرب و در واقع نوعی نظام سازی اقتصادی با رویکردی بلند مدت و توجه به سیاست های "اقتصاد مقاومتی" ، مسئله ی دیگری است که می بایست رئیس جمهور آینده به آن توجه داشته باشد.

اما می توان شاه بیت سخنان معظم له را اشاره ایشان درباره ی "تهذیب اخلاقی" دانست.نپرداختن به حواشی و پرهیز از ایجاد هزینه ، مشکل و تشویش و نگرانی برای مردم ، مسئله ای بود که اگر به آن از زاویه ی معیار مطرح شده از سوی ایشان در سخنرانی روز اول سال ، یعنی "نداشتن نقاط ضعف رئیس جمهور فعلی" بنگریم ، نکته ی بسیار حائز اهمیتی است که می بایست از داشته های رئیس جمهور آینده باشد.

در کل ، معیارهای مطرح شده از سوی ایشان در این جلسه و همچنین معیارهای مطرح شده  در طول سال های انقلاب از سوی رهبری گرانقدر و مبانی مشخص نظام اسلامی، چراغ راهی در راستای یافتن فرد اصلح و حمایت از وی می باشد.

ان شاالله که در درجه اول با حضور حماسی خود در انتخابات تحقق حماسه ی سیاسی را شاهد باشیم و در درجه دوم با رأی صحیح خود به فرد اصلح زمینه ی شکوفایی هرچه بهتر کشور عزیزمان را فراهم آوریم.

ان شاالله...

نظرات (۷)

سلام
و همچنان مثل همیشه چه بسیارند مدعیان ولایت مداری و چه اندک اند آنان که قدم در جای پای ولایت می گذارند..
خداوند به همه ما توفیق دهد که پیرو حقیقی ولایت باشیم و نه همچون خواص بی بصیرت صدر اسلام ( که امروزه هم ...) مدعی فهم بیشتر از او..
با تشکر از حضور در سایت صابرنیوز ، مطلب شما در قسمت وبلاگستان سایت درج گردید
عرض سلام و ادب احترام ، خداقوت. احسنتم نوشتار بسیار زیبا و قابل تاملی بود. با کسب اجازه و با افتخار نوشتارتون را جهت استفاده بهتر و بیشتر مخاطبان باز نشر دادیم. موفق و سلامت باشید.
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/21326
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی
۱۰ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۰:۳۰ احساسات نامحسوس

سلام

به روزم

زهرا(س)

با تشکر از ارسال مطلب شما به سایت "نقل قول"

مطلب شما با لینک زیر درج گردید:
http://www.naghleghol.ir/index.php/polcy-2/617-%C2%AB%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%B1%C2%BB-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

سلام اخوی
ممنونم از نظرتون و محبت تون
آقا در مورد تصاویر و متونی که سایت حمایت مردمی منتشر می کنه، یعنی دقیقا لینک های 1 و  2 ، به نظرتون یه کم تندروی نشده؟ فکرکنم این جور تبلیغ کردن، بیشتر تخریب باشه، جسارتا تجربه چندسال دیدن کارهای سیاسی ایون بهم میگه.البته من خیلی هم آدم عمیقی نیستم، شاید اشتباه میکنم .

پاسخ میلاد گودرزی:
سلام.
طرح 2 که خوب بود. 1 هم از یه نظر مشکلی نداره یعنی نیومدن ایشون ممکنه باعث به قدرت رسیدن گروه هایی بشه که...
اما طرح هاش ضعیف بود...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی