حــــِـــذر

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ ... ای کسانی که ایمان آورده اید [در برابر دشمن] اسلحه خود را برگیرید - آیه 71 سوره نساء

حـــِـــذر

حــــِـــذر

«سیاست» ؛
مأمور ساواک به امام گفت که
آقا سیاست عبارت از دروغگویی است ،
عبارت از خدعه است ، عبارت از فریب است ، عبارت از پدر سوختگی است ،
این را بگذارید برای ما.
امام فرمود : این سیاست مال شماست...
این سیاست هیچ ربطی به سیاست اسلامی ندارد ، این سیاست شیطانی است.
و اما سیاست به معنای این است که جامعه را راه ببرد و هدایت کند به آنجایی که صلاح جامعه و صلاح افراد هست...
پیغمبر اکرم مبعوث شد که سیاست امت را متکفل باشد.

.: وبلاگ حــــِــــذر | HEZR.ir :.

نویسنده
اینستاگرام
مطالب پیشنهادی
نظرات شما
پیوندها

جلیلی اهل موج سواری نیست...

دوشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۲، ۰۵:۲۷ ب.ظ
 

منعکس شده در :
صابر نیوز
افسران


شرایط نامساعد اقتصادی در بعضی حوزه ها و وجود مشکلاتی در وضعیت معیشتی اقشاری از مردم ، باعث شده مسائل و دغدغه های اقتصادی در صدر اخبار انتخابات و تبلیغات کاندیداها قرار بگیرد.سوای از اینکه آیا اساساً درست است که مسئله ی اساسی و اولویت اول مسائل انتخابات ، چه از نظر مردم و چه از نظر کاندیداها ، بحث اقتصاد باشد یا نه ، بحث ما نوعی سوء استفاده و مانور تبلیغاتی از سوی برخی از کاندیدا هاست.

سوء استفاده ای که ممکن است از سوی برخی از شخصیت ها از مشکلات اقتصادی انجام گیرد (ویا انجام گرفته باشد) در دو بعد قابل بیان است.اول اینکه مشکلات اقتصادی کشور سراسر معلول تحریم های غربی ها قلمداد شده و تحریم ها را نیز معلول سیاست خارجی نادرست دانسته و به قولی این مشکلات به گردن سیاست خارجی کشور انداخته شود.در این رویکرد راهکار ارائه شده اخذ سیاست سازش و به نوعی کوتاه آمدن در برابر زیاده خواهان جهان است.رویکردی که سعی دارد گفتمان سازش را راه رهایی از مشکلات نشان دهد و به خیال خود با این ترفند موهوم رأی ناراضیان وضع اقتصادی را به سمت خود جذب نماید.رویکردی که از اساس رد شده است و جای بحث ندارد.
اما رویکرد دیگری که وجود دارد بحرانی نشان دادن فضای کشور بویژه در حوزه های اقتصادی و مقصر دانستن صد در صدی مسئولین فعلی و اشتباه محض قلمداد کردن سیاست های آنهاست. و در یک چنین شرایطی، دادن وعده های عجیب و غریب و غیر عملی در حوزه های مختلف ، به خصوص اقتصادی ، از سوی برخی کاندیداها سعی در معرفی این افراد بعنوان یک "منجی" برای کشور و مردم می شود.
این رویکرد نوعی موج سواری بر مشکلات اقتصادی مردم و نوعی سوء استفاده ی تبلیغاتی از مشکلات و نارسایی های اقتصادی است.بیان مسائلی از قبیل اینکه من در عرض چند ماه فلان مشکل اقتصادی را حل خواهم کرد ، در عرض چند روز فلان معضل را ریشه کن میکنم و... بیشتر نوعی مانور تبلیغاتی است تا دغدغه مندی برای رفع نارسایی ها و مشکلات.
وعده هایی که هر عقل سلیمی عدم تحقق آن ، یا حداقل احتمال ضعیف تحقق آنرا ، متوجه می شود.
سیاست منجی سازی از خود ، در این روز ها بیشتر با تمرکز بر ارائه ی برنامه های مختلف بویژه در حوزه ی اقتصاد به شکلی تبلیغاتی و مانور گونه اتفاق می افتد.این مسئله ای است که می توان آنرا در تبلیغات تلوزیونی چند روز اخیر کاندیدا ها مشاهده کرد.البته اصل عمل داشتن برنامه برای اجرا ناپسند نیست (اگرچه می طلبد که در مورد چگونگی آن بحث شود) اما بحثی که مطرح است نوعی سوء استفاده تبلیغاتی از برنامه هایی سفارشی است که مثلاً در چندین هزار صفحه نگاشته و آماده شده اند.
در میان این هیاهو و نشان دادن چهره ای اقتصادی از خود از سوی کاندیداهای مختلف ، دکتر جلیلی بدون اینکه بخواهد از جو موجود بنفع خود سوء استفاده ای بکند ، مباحث خود در تبلیغات تلوزیونی را با سخن گفتن از "گفتمان دینی و لزوم جاری و ساری شدن آن در حوزه های مختلف" آغاز کرد.در دو برنامه ی تلوزیونی که از ایشان پخش شد ، التزام به قوانین موجود و وقع نهادن به آنها جهت اجرا و لزوم توجه به ظرفیت های کشور و استفاده از آنها به صورت مطلوب ، از جمله موارد بود که مطرح شد.
اما بحث اینجاست که حضور ایشان در شورای عالی امنیت ملی و تشکیل ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای امنیت ملی و مواجهه مستقیم با بسیاری از مسائل کلان اقتصادی کشور از جمله تحریم ها ، ساز و کار های اقتصاد مقاومتی و یا ورود مستقیم ایشان در مسائلی همچون اختلاس بزرگ بانکی ، از ایشان چهره ای آشنا به مسائل و مشکلات کلان اقتصادی کشور ساخته است که می توانست بیش از هر کس دیگری ، سوژه و دستاویزی برای هیاهو و تبلیغات اقتصادی قرار گیرد اما این اتفاق نیفتاد و در جلسات ابتدایی تبلیغات تلوزیونی ، شاهد این جوسازی رسانه ای نبودیم.
در واقع ایشان بدون اینکه بخواهند بر موج نارضایتی های مردمی از شرایط اقتصادی سوار شوند ، به شکلی کاملاً معقول و موجه ضمن بیان فرصت ها و تهدید های حال حاضر و لزوم بهره گیری از فرصت ها ، نقد هایی هم به برخی مسائل داشتند که در فضایی علمی بیان کردند.
البته این به این معنا نیست که ایشان راهکاری (راهکار برای اجرای صحیح قوانین ، نه برنامه هایی تبلیغاتی و پر از وعده) برای مسائل اقتصادی ندارند و در این حوزه کاری صورت نپذیرفته ، بلکه همانطور که اشاره شد ، مسئولیت ایشان در شورای عالی امنیت ملی ، موجب آشنایی ایشان با مسائل کلان اقتصادی شده و فعالیت های ارزنده ای در این مدت در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای امنیت ملی اتفاق افتاده است.
بدیهی است که این راهکار ها و برنامه ها (البته با تعریفی که اشاره شد) در آینده تبیین خواهد شد.

بحثی که مهم است ارائه ی صحیح گفتمان ناب انقلاب و تلاش برای معرفی زندگی برتر و حیات طیبه است.اگرچه بهبود معیشت مردم و حل مشکلات اقتصادی امری مهم ، اجتناب ناپذیر و اساساً در راستای تحقق همان حیات طیبه است اما دستاویز شدن و وسیله قرار گرفتن آن برای تبلیغات انتخاباتی و پیشی گرفتن از رقبا امری مذموم و نکوهیده است که ان شاالله مورد توجه مردم عزیز و مخاطبان برنامه های تبلیغاتی کاندیداهای ریاست جمهوری قرار بگیرد.

نظرات (۵)

سلام همسنگر
اول این که از شما در خواست تبادل لینک داشتم.خبر بدید اگه موافقید
دوم اینکه میخواستم ببینم شما از بلاگ دات آر راضی هستید؟وآیا شما ازسرویس رایگانش دارید استفاده میکنید؟
میخواستم ببینم اگه خوبه ماهم نقل مکان کنیم
سلام
انشاالله که زیر سایه امام زمان(عج) دکتر جلیلی پیروز باشند و بتوانند در وعده اول به دین ما عزت و احترام ببخشند.
در صورت صلاح ما رو لینک کنید.
سلام با افتخار لینک شدید...ممنون میشم لینکم کنید

با سلام

ضمن تشکر از حضور در سایت صابرنیوز ، مطلب شما در قسمت وبلاگستان سایت درج گردید

دنبـــــــال یک بهــــــــانه یا در پی دلیـلی؟ دل‌بسته‌ی حقیقت یا مست قـــال و قیـلی؟ بهر رهـــــــایی از این پیچ و خم مســـــائل محتـــــــاج تونل و پل، یا راستـــــینْ سبیلی؟ از بهر ارتقـــــای تولید و نـــان چه خواهی؟ یک فـــکر کــــــاری یا نه، لنگ کلنگ و بیلی؟ فرهنگ و دین، آن‌گاه، کـــار و تلاش بسیار یا کــــــار و کـــــــار و آن‌گه، دینداری قلیلی؟ در بینش سیـــاسی، سوسوی بی‌رمق یا خورشید تابنــــــاکی، مصبــــاح سلسبیلی؟ در موضع دفـــــاع از فرّ و کیــــــــان و عزّت یک پرچــــــم ســـــــرافراز، یا روح مُنفعیلی؟ هنگـــــــــام روبه‌رو با مستــــــــکبران قلدر دستی دراز و لرزان، یا رعد و برق سیــلی؟ رنگی از این و رنگی از آن، چو هاشمی، یا آقـــــا، امـــام، رجایی، مردی از این قبیلی؟ این هشت مرد میدان هستند خوب امّـــــا اصلح خداوکیلی، کس نیست جز «جلیلی» برگرفته از سایت http://h-shad.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=272:1392-03-18-12-21-45&catid=49:1392-02-21-06-29-54&Itemid=96 لطفا این مطلب را به هر نحو ممکن و در هر رسانه ای انتشار دهید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی