حــــِـــذر

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ ... ای کسانی که ایمان آورده اید [در برابر دشمن] اسلحه خود را برگیرید - آیه 71 سوره نساء

حـــِـــذر

حــــِـــذر

«سیاست» ؛
مأمور ساواک به امام گفت که
آقا سیاست عبارت از دروغگویی است ،
عبارت از خدعه است ، عبارت از فریب است ، عبارت از پدر سوختگی است ،
این را بگذارید برای ما.
امام فرمود : این سیاست مال شماست...
این سیاست هیچ ربطی به سیاست اسلامی ندارد ، این سیاست شیطانی است.
و اما سیاست به معنای این است که جامعه را راه ببرد و هدایت کند به آنجایی که صلاح جامعه و صلاح افراد هست...
پیغمبر اکرم مبعوث شد که سیاست امت را متکفل باشد.

.: وبلاگ حــــِــــذر | HEZR.ir :.

نویسنده
اینستاگرام
مطالب پیشنهادی
نظرات شما
پیوندها


 

..........................................................................................................................................................

منعکس شده در:

| صاحب نیوز | شبکه اطلاع رسانی دانا | افسران |
| حرف تو | روایت نو |

..........................................................................................................................................................

 

اظهار مواضع اصولی در نطق رئیس جمهور محترم در مجمع عمومی سازمان ملل ، موجب رضایتمندی همه ی دلسوزان نظام شد.ضمن قدردانی و حمایت از این اظهار مواضع ، یک نقد جدی به طرز نگاه دکتر روحانی به برخی مسائل و تحلیل ایشان نسبت به آنها دارم که در ادامه عرض میکنم.

همانطور که عرض کردم مواضع اخذ شده از سوی ایشان در طول سفر نیویورک ، تا اینجای کار ، مطلوب و اصولی بوده است.که نقطه ی عطف آنرا میتوان در بی نتیجه گذاشتن تلاش های امریکایی ها برای ترتیب دادن ملاقاتی هرچند از جنس ملاقات های راهرویی ، بین اوباما و رئیس جمهور کشورمان دانست.این خود یک دست برتر از جمهوری اسلامی بود که تلاش امریکا برای ملاقات نفر اول این کشور با نفر دوم ایران با بی رغبتی طرف ایرانی ناکام ماند.

علاوه بر آن در نطق رئیس جمهور نکات مثبت و مورد انتظاری وجود داشت که پیش از طرح نقد خود به آنها اشاره میکنم:

- اشاره به اقدامات زورمدارانه اقتصادی و نظامی برخی قدرت ها برای حفظ و تداوم سلطه و برتری گذشته
- اشاره به «یکسان سازی جوامع» (تلاش دنیای غرب برای غربی کردن سبک زندگی مردم دنیا)
- اشاره به گفتمان‌های تبلیغاتی و بی‌اساس دین‌ستیزانه، اسلام‌هراسانه، شیعه‌هراسانه و ایران‌هراسانه
- اشاره به توهم تهدید بودنِ ایران و اعمال جنایات مختلف علیه ایران به این بهانه
- تأکید بر این مسئله که آنهایی که دم از تهدید ایران می‌زنند، یا خود تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی اند یا به تهدید دامن می‌زنند.(رژیم صهیونیستی ، امریکا و حامیان آنها)
- اشاره به جنایات اتفاق افتاده در منطقه (علیه مردم عراق و افغانستان و...)   
- اشاره به جنایاتی که بر مردم مظلوم فلسطین روا داشته می شود به گونه ای که خشونت نهادینه‌ای را به نمایش می‌گذارد که برای توصیف آن، آپارتاید (جدانژادی ؛ یکی از اشکال تبعیض نژادی) مفهوم و واژه کم‌وزنی به‌نظر می‌آید.
- اشاره به اهداف دشمنان سوریه به این صورت که قصد دارند اهداف استراتژیک و توسعه‌طلبانه و به‌هم ریختن توازن و تعادل‌های منطقه‌ای را با پنهان شدن پشت کلمات بشردوستانه محقق سازند.
- اشاره به ادعاهای مبارزه با تروریسم ؛ تروریزم، بلائی خشن، فراگیر و فرامرزی است. اما خشونت‌ها و افراط‌هایی که تحت عنوان مبارزه با تروریزم و از جمله استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین علیه مردم بی‌گناه صورت می‌گیرد نیز محکوم است.
 - طرح سؤال درباره ترور دانشمندان هسته ای کشور ؛ آنها به چه جرمی ترور شدند؟ سؤالی که از ملل متحد و شورای امنیت باید پرسید این است که آیا ترورکنندگان محکوم شدند؟
- اشاره به تحریم ها به عنوان جلوه ای دیگر از خشونت
- اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب درباره راه حل ساده حل مسئله ی هسته ای یعنی ؛ پذیرش حق طبیعی، قانونی و مسلم ایران
- طرح بحث "صلح در دسترس است". بجای "گزینه ی جنگ روی میز است" و لزوم تلاش برای ائتلاف برای صلح پایدار به جای ائتلاف برای جنگ.
- و نهایتاً قرائت آیه ای بشارت دهنده از قرآن کریم درباره سرانجام نیکوی جهان ؛«وَ لَقَد کَتَبنا فِی الزَّبُورِ مِن بَعدِ الذِّکرِ اَنَّ الاَرضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصّالِحُونَ»

مواضعی که خشم صهیونیست ها و خشنودی آزادیخواهان و صلح طلبان جهان را در پی داشت.

 
***

 و اما نقد ؛
دو انتقاد کلی به تحلیل های جناب روحانی وارد می دانم که در گذشته نیز در اظهارات ایشان به چشم میخورد ( که قبلاً هم اظهار نگرانی کرده بودم نسبت به آنها ؛ اینجا و اینجا را ببینید) و در نطق ایشان در مجمع عمومی هم تکرار شد.

اول اینکه ایشان مکرراً از پیام مردم ایران در انتخابات امسال و انتخاب گفتمان اعتدال توسط مردم سخن می گویند و آنرا به گونه ای خاص مورد تحلیل قرار می دهند.
در اینکه ایشان با رأی اکثریت مردم (البته 51 درصدی) بعنوان رئیس جمهور انتخاب شده اند بحثی نیست اما اولاً آیا بهتر نیست ایشان در یک تریبون بین المللی بجای تقلیل دادن مردم ایران به این جمعیتی که به ایشان رأی داده ، صدای تمام مردم ایران باشد و خود را نماینده ی آنها معرفی کند؟!
شاید تکیه به آرای 18 میلیونی خود و دم زدن از آن در معادلات و کنش های سیاسی در داخل کشور و در مقابل جریان های سیاسی داخلی ، معقول (و البته نه اخلاقی) باشد اما در یک تریبون بین المللی انتظار می رود دکتر روحانی خود را نماینده ی تمام مردم ایران بپندارد.
ایشان در این نطق دوبار به رأی دادن مردم ایران به گفتمان اعتدال اشاره کردند و از آن بدتر حتی این رأی را بعنوان مثالی از ترجیح اعتدال بر افراط توسط مردم در دنیای امروز قلمداد کردند:
"در برابر همه این بیمها، امیدهای جدیدی نیز وجود دارد: امید اقبال مردم و نخبگان در سراسر جهان به "آری برای صلح و نه برای جنگ"، و امید به ترجیح گفت‌وگو بر ستیز، و اعتدال بر افراط. یک نمونه زنده، گزینش هوشیارانه امید و تدبیر، و اعتدال توسط مردم بزرگ ایران در انتخابات اخیر است."
حال سوال اینجاست که آیا کسانی که به شما رأی ندادند ، خواهان افراط بودند؟ و یا اصلاً آیا انگیزه ی همه ی کسانی که به شما رأی دادند همین است که شما تحلیل میکنید ؟!

نقد دیگر به تحلیل ایشان از شرایط دشمنی ها در دنیای امروز است.
آنجا که در نطق خود گفتند : «در این گذر حساس در تاریخ مناسبات جهانی، عصر بازی‌های با حاصل جمع صفر پایان یافته است».
بازی با حاصل جمع صفر میان دو طرف به این معناست که پیشروی یک طرف به معنای عقب نشینی طرف دیگر ، امتیاز گرفتن یک طرف به معنای امتیاز دادن طرف دیگر و در نهایت پیروزی یک طرف به معنای شکست طرف دیگر است.
حال رئیس جمهور کشورمان از پایان یافتن این نوع تقابل در دنیای امروز سخن می گوید و در جای دیگری از نطق خود از آن برای حل مسئله ی هسته ای ایران استفاده می کند.
پیش تر نیز جناب روحانی در چند جا از فرضیه ی «برد - برد» برای مسئله ی هسته ای استفاده کرده بود.(از جمله در مصاحبه با خبرنگار NBC )
اما آیا به راستی دشمنی های امروز دشمنان انقلاب اسلامی ، با انقلاب ، می تواند در این تحلیل رئیس جمهور جای بگیرد؟
آیا نزاع ایران و امریکا یک بازی با حاصل جمع صفر نیست ؟!
چگونه ممکن است در این دشمنی دیرینه و اعتقادی ما با استکبار جهانی و در رأس آن امریکا شرایطی حاصل شود که هر دو به خواسته ها و اهداف خود دست یابند.اهدافی که در اصول و مبانی با هم در تضاد آشکارند.چگونه ممکن است در این جدال ، حالت «برد - برد» اتفاق بیفتد؟!
مثلاً در مسئله ی اسرائیل ؛ نگاه اعتقادی ما و امریکایی ها به مسئله و عقاید آخرالزمانی هر دو طرف چگونه میتواند به یک «برد - برد» ختم شود ؟!
یا مثلاً همان مسئله ی هسته ای که رئیس جمهور مثال زدند.بررسی معقول تاریخچه ی ده ساله ی مذاکرات هسته ای کشورمان با طرف مقابل و قرار دادن این بررسی در کنار دشمنی های آنها در طول سال های انقلاب ، مشخص میکند که مسئله ای هسته ای بهانه ای بیش برای اعمال فشار بر ایران و رسیدن به اهداف خود ، از جانب طرف غربی ، نیست.
مسئله ای که رهبر انقلاب هم بارها به آن اشاره کرده اند.مثلاً در جایی میفرمایند : "چرا این دشمنى‌ها را میکنند؟ من این نکته را عرض بکنم؛ بهانه‌ى دشمنى در اوقات مختلف متفاوت است. از وقتى مسئله‌ى هسته‌اى مطرح شده است، بهانه‌ى دشمنى‌ها مسئله‌ى هسته‌اى است "
حال در این مسئله که بهانه ای برای دشمنی است ، چگونه ممکن حالت «برد - برد» اتفاق بیفتد؟!
یعنی هم ما از حقوق خود کوتاه نیاییم و هم آنها به نتیجه ی مورد نظر خود یعنی جلوگیری از دستیابی ما به حقوق مان ، دست یابند.هم ما پای آرمان های خود بمانیم و هم آنها آرمان های ما را به چالش بکشند.آیا ممکن است چنین شرایطی ؟!

آرمان های امام ، رهبری ، مبانی انقلاب و تاریخ معاصر کشور ، تعریف دقیقی از «دشمن» ارائه می کند که با این تحلیل جناب رئیس جمهور در تضاد است.رویارویی انقلاب با استکبار ، یک رویارویی با حاصل جمع صفر است!
چالش اساسی میان انقلاب اسلامی و نظام سلطه بحثی بود که رهبر انقلاب چندی پیش در جمع فرماندهان سپاه مطرح کردند و درنظرگرفتن و فهم آنرا مبنا و لازمه ی رفتارهای دیپلماتیک خواندند (در مطلب 59 ، در تحلیل «نرمش قهرمانانه» نیز عرض کردم این مسئله را) که متأسفانه از آن سخنرانی عبارت «نرمش قهرمانانه» به شکلی ناقص مورد توجه برخی رسانه ها و سیاسیون قرار گرفت و موجب سوء برداشت شد و بحث اساسی مطرح شده در آن سخنرانی ، یعنی چالش نظام سلطه با انقلاب اسلامی ، توجهی نشد.

در کل از نظر حقیر این دو خطای تحلیلی از جانب رئیس جمهور محترم (تفسیر به رأی پیام مردم در انتخابات و فهم نادرست از دشمنی های دشمنان انقلاب) آن هم در عرصه ی بین الملل می تواند بسیار پرهزینه باشد.بخصوص زمانیکه این دو به هم گره خورده و ایشان با این پندار خود را صدای مردم ایران دانسته (همانطور که در مصاحبه با خبرنگار NBC گفتند :صدای من در واقع تکرار صدای ملت ایران است. ملت ایران در این انتخابات مسیر اعتدال و میانه روی را برگزید) و این موضع ناصواب درباره ی فضای دشمنی ها را بعنوان حرف مردم ایران به نمایش بگذارند.و این طور برداشت شود که پیام امروز مردم ایران پایان یافتن دوران بازی های با حاصل جمع صفر میان انقلاب و نظام سلطه است!


در کل ؛ ضمن تقدیر از برخی اقدامات و اظهارت اصولی جناب رئیس جمهور و مجموعه ی دولت در عرصه ی بین المللی ، خواهان بازنگری هایی از سوی ایشان در برخی رویکرد ها و تحلیل ها هستیم.بهترین راه بازگشت به مبانی انقلاب ، سیره ی امام و منش رهبر انقلاب است.


برای حسن ختام یکی از فرمایشات امام خامنه ای را در این باره می آورم :

"سی سال دولت آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی و علیه ملت ایران توطئه کرده، ضربه زده، تدابیر گوناگون اندیشیده؛ هر کار توانسته کرده. اگر شما فکر کنید یک کاری بود که آمریکائی‌ها میتوانستند بکنند و نکردند، بدانید که چنین چیزی نیست؛ هر کار ممکن بوده، کرده‌اند.
گاهی هم حرفهای به‌ظاهر آشتی‌جویانه‌ای در این مدت زدند؛ اما هر وقت که لبخندی به روی مسئولین جمهوری اسلامی زدند، وقتی دقت کردیم، دیدیم خنجری در پشت سرشان مخفی کرده‌اند؛ از تهدید دست برنداشته‌اند؛ نیتشان عوض نشده است. خنده‌ی تاکتیکی، لبخند و روی خوش تاکتیکی، فقط بچه‌ها و کودکان را فریب میدهد. یک ملت بزرگ با این تجربه، و مسئولین برگزیده‌ی یک چنین ملتی، اگر فریب بخورند، خیلی باید ساده‌لوح باشند؛ یا باید ساده‌لوح باشند، یا باید غرق در هوی‌ و هوس باشند؛ دنبال زندگی راحت و خوش و همراه با عافیت باشند؛ بخواهند با دشمن بسازند. والّا اگر مسئولین کشور باهوش باشند، دقیق باشند، مجرب باشند، پخته باشند، دل در گرو منافع ملت با همه‌ی وجود داشته باشند، گول لبخند را نمیخورند." (بیانات در 12 آبان 88 )

 والسلام...

 

 

.....................................................................................................................

 

پ.ن 1 : بنظرم مهم ترین نتیجه ی داخلی سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی این بود که :

من اصلاح طلب نیستم ، من ...

(تیتر روزنامه ی اصلاح طلب و عطش آنها برای ملاقات های طرف ایرانی و امریکایی ؛ پیش و پس از سخنرانی دکتر روحانی بسیار جالب توجه است)

 

پ.ن 2 : بکوشید نیکی به‌کار آورید چو دیدید سرما، «بهار» آورید. (شعری که دکتر روحانی در سخنرانی خود خواندند)

بهار ؟!!!!

 

نکند جناب روحانی هم انحرافی است؟! عزیزان متخصص ، پیگیری های لازم را جهت کشف انحراف انجام دهند! :)

 

 

.....................................................................................................................

* متن کامل سخنرانی دکتر روحانی:

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/148804
.....................................................................................................................
 

مطالب مرتبط:
«شیردالِ» روابط ایران و امریکا در دست کیست ؟!
منظور رهبر انقلاب از «نرمش قهرمانانه» چیست ؟!

در مذاکرات پیش رو ، کدام طرف «میوه» خواهد چید ؟!

 

نظرات (۱۰)

نقد منصفانه‌ای بود برادر
خدا قوت
از شماست که بر شماست
این ادعا که ایشان در مجمع عمومی سازمان ملل دست به تحلیل نتایج انتخابات ایران زدند واقعاً خنده دار و از سویی جای بسی تاسف دارد چراکه هر فردی با اندک اطلاعاتی به خود اجازه می دهد تا دست به قلم ببرد و هرچه به ذهن ناقص خود خطور می کنند در فضای مجازی و رسانه های مکتوب منتشر کند.

اینکه ایشان مدام از پیام ملت ایران سخن می گویند امری طبیعی ست و اگر به تاریخ بنگرید تمام روئسای جمهور از این اهرم برای ابراز قدرت و محبوبیت خود و چه بسا برای فشار به رهبری در جهت رسیدن با هداف خود استفاده کردند.
حتماً هنرنمایی های رییس جمهور محبوبتان! ( محمود احمدی نژاد ) را به یاد دارید که مبوبیت وی موجب انحرافش شد به طوری که در اولین روز فروردین گستاخانه سخنان رهبری را به ایشان یادآوری کرد که هر فردی در جمهوری اسلامی ایران یکه رای دارد....
خانه نشینی به دلیل مخالفت با حکم حکومتی ، فاجعه ی یکشنبه سیاه مجلس که بعد از هشدارهای مقام معظم رهبری در مورد عواقب کشاندن دعوای های خصوصی به سطح جامع، رخ داد ( البته همان طور که در خاطرتان هست مقام معظم رهبری چنین افرادی را خائن خطاب کردند) ، واقعه ی یکشنبه سیاه قم که اقدامی تلافی جویانه از سوی حامیان جبهه پایداری ( همان ها که سنگ احمدی نژاد را به سینه می زدند). بله دوست عزیز این ها فقط بخشی از افتضاحات منتخب شما در خلاف جهت منویات رهبری بود، توهم قدرت و محبوبیت، خودکامگی ، خیره سری و لج بازی، مملکت را دچار بحران نمود و این عنصر خائن را به چهره ای منفور تبدیل کرد. این نفرت به حدی بود که حتی دامن افرادی چون جلیلی را نیز گرفت، چرا که شباهت های ظاهری و رفتاری و گفتاری زیادی با محمود احمدی نژاد داشت. حتماً یادت هست که شما و امثال شما چقدر تلاش کردید که بگویید جلیلی ، احمدی نژاد دووم نیست. اما موفق نشدید و مردم باور نکردند.
نتیجه ی انتخابات سال 92 تا حدود زیادی متاثر از خیرسری های جبهه پایداری و حامیانش است ، که حاظر به ائتلاف نشدند. سخن گوی این جبهه بعد از انتخابات گفت : اگر مواضع روحانی ( در اولین کنفرانس خبری بعد از انتخابات) را قبل از انتخابات شنیده بودیم حتماً به او رای می دادیم..
پس عزیز دل برادر مبادا این اندک اطلاعاتت موجب وهم و خیال در تو شود و حس کنی که کسی هستی، و به اشعار نویسی علیه روحانی بپردازی، چرا که خودتان کردید که لعنت بر . . . .
پاسخ میلاد گودرزی:
دشمن شناسی روحانی و اینکه مدام از 51 درصد شون صحبت میکنن ، چه ربطی داشت به احمدی نژاد ؟! :))
نمیدونم چرا کسایی که اینجا نظر مخالف میذارن دو تا ویژگی مشترک دارن:
1) بی ادب اند و توهین میکنن
2) همه چی رو یه جوری! ربط میدن به احمدی نژاد :)
۰۳ مهر ۹۲ ، ۱۹:۲۵ حسن امکانی
باسلام!
سایتتون خیلی خیلی پیشرفت داشته بهتون تبریک میگم...
ببخشید مدت بسیار طولانی نبودم حالا ممنون میشم به وبسایت جدیدمون سر بزنید و با هم تبادل لینک داشته باشیم!!!
بسیارعالی بود

از دیشب همه ذوق زده از سخنرانی روحانی بودن و این نکات و همچنین دوپهلو و نرم صحبت کردن هاش توی سخنرانی و هم توی مصاحبه ها با سی ان ان و ان بی سی مغفول مونده بود
۰۴ مهر ۹۲ ، ۰۱:۳۸ حسن جلیلی
سلام؛
اولا؛ من با همین اسم تو قطعه 26 هم نظر میزارم ولی نامردا نصفشو میخورن میمونه حسن شما اینجا دیگه این کار رو نکن!!
دویما؛ اتفاقا منم به سخنرانی شیخ حسن 2 تا ایراد گرفتم، دیدم اینجا بابش رو باز کردی گفتم منم بگم حق مطلب ادا بشه، هر چند که انصاف میدم که حسن روحانی خیلی خوب حرف زد و مواضع خوبی گرفت. این ایراد هم از سر خیر خواهی و تذکره نه چیز دیگه.
اما انتقاد
اولندش: تقریبا همون نقد اول خودته با این تفاوت که یه جوری جناب شیخ داره یه شونه به رقیب سمت چپش، یه شونه به رقیب سمت راستش میزنه و میخواد خودشو زوری هم شده این وسط جا کنه بگه آخیش! منم اعتدال هستم در خدمت شما! بدی این مطلب کجاست؟ این جاست که جناب شیخ با یه قیافه حق به جانب داره بیشتره مواضع ما رو امروز تو جامعه و جهان میزنه بعد در عین حال میگه شما ها افراطی هستین، شماها هم تفریطی منم که اعتدالم!! تازه به سرهنگ ها هم خیلی احتیاج دارما گفته باشم!!(اگه اقتصاد متحول نشد، پای اون کارای اقتصادیه که به سپاه "بدون اجازه" مثلا دستور دادمه که نتونستته درست انجام بده! همونایی که قبل انتخابات میگفتم نهاد های دولتی و نظامی و امنیتی وارد کارای اقتصادی شدن و کارها رو قبضه کردن!!) خلاصه داره تشویش اذهان میکنه با این لفاظی هاش و کلا مشکل کشور فقط این بود که ایشون بشینن رو صندلی پاستور، وگرنه همه چیز روال سابقه به غیر داس و کلید!
دویمندش: این خشونت خشونتش تو صحبتاش هر چند خیلی حال کردم زد تو برجک آمریکا و اسرائیل ولی با توجه به سابقه و ایادی و رفقا و پدران معنوی و موضع گیری های خودش و ... من رو تو آمپاس میندازه که نکنه بیاد تریپ ضد جنگ بگیره که همه جا آرومه و بیا با هم دوست باشیم اصلا جنگ چیه و خدا بگم جنگ رو چیکار کنه و ازین روشنفکر بازیها که یه نحله رسما راه اینداخته(نه! ادامه یه نحله رو میره). آره از این یه خورده هراس دارم که نکنه اونوری غش کنه و بیا درستش کن، بعد ممد تمدن، این میشه حسن خشونت(حسن خطر هم بهش میاد!) اینم انتقاد دومم.
پ ن: گفتن این نکته ضروریه که من هم از خشونت و وقوع جنگ خوشم نمیاد ولی یه عده ای از اساس با جنگیدن و جنگ مخالفن و به اصطلاح بهشون میگن صلح کامل. دلیلم هم برا جنگ اینه که جنگیدن برای ما عین روزه گرفتن و نماز و سایر امور عبادیه، نه کمتر نه بیشتر.

یه نظر هم به نوشته خودت، این جمله ی روحانی که گفتش: عصر بازی‌های با حاصل جمع صفر پایان یافته است رو اتفاقا من باهاش حال کردم، چون به نظرم اومد داره تیکه میندازه به غربیا منظوم اینه  --->  0=1+5

یعنی داره میگه این بازیها رو تموم کنید نتیجه ای نداره، که اگه این طور باشه که من فهمیدم خیلی هم ظریف!! گفته. حالا مگه اینکه شما بگی نه، این یه اصطلاحه که یه همچین معنی تعریف شده ای میده که من بی اطلاعم.

خوشحال میشم مخصوصا این آخریه رو همفکری کنیم.





پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
این "بازی‌های با حاصل جمع صفر" یه اصطلاح توی مدیریته با همون مفهمومی که عرض کردم.و تموم شدن دوره ی اون یعنی همون "برد - برد" ی که قبلاً روحانی بهش اشاره کرده بود و به همون دلایلی که عرض کردم مردوده این منطق...

در مورد جنگ هم قبول دارم حرفتون رو.همه ی ما هم ضد جنگ هستیم.کسی از جنگ خوشش نمیاد ولی یه خوش اومدن داریم ، یه ترس. ما از جنگ خوشمون نمیاد ولی ازش هم نمیترسیم اگه اتفاق بیفته.ولی اگه عده ای بترسن از جنگ اون وقته که بد میشه و حاضرن همکاری بکنن که جلوی جنگ احتمالی رو بگیرن (ما میوه ی جنگ عراق رو در سعدآباد چیدیم و ...)

در مورد اعطدال هم خیلی حرفا دارم که ان شاالله در آینده عرض میکنم...

سلام

بسیار قابل استفاده بود.

البته به نظر بنده علاوه بر اون دو نکته برخی مواضع اصولی ایشان هم ترس داره. چون دو پهلو حرف میزنه. البته سازمان ملل عرصه دیپلماتیک حرف زدن و آرامش خاطر دادن به کشورهاست، ولی شدیدا بیم این وجود داره که این رویکرد اصولی اونها باشه که صِرف صلح خوبه " و با به دنبال تنش با ایالات متحده نیستیم" در حالی ذات این جهان تقابل حق و باطله، قد تبین الرشد من الغی فمن یکفر بالطاغوت و یؤمن بالله... و به قول یکی از دوستان در کامنتش جهاد مثل نماز واجبه. داشتم فکر میکردم در روز 22بهمن که ایشون میخواد تو میدان آزادی صحبت کنه در حالی مردم ساعتها شعار دادن مرگ بر آمریکا و بعد هم این پلاکارد تو دستشونه و آدمک اوباما را هم آوردن بعد این جمله با اون صحنه چه جوری جمع میشه. تحلیل گران رسانه ای گیج نمیشن آیا؟؟...

پاسخ میلاد گودرزی:
سلام
بله دشمن شناسی ایشون متأسفانه میلنگه!

سلام مجدد

با افتخار لینک کردم شما را. از نگاه، قلم، انصاف و مطالبتان خوشم آمد. موفق باشید. در ضمن به خود این مطلب نیز در پانوشت آخرین مطلب وبلاگم "دستی به جام باده و دستی به زلف یار" لینک دادم.

اگر مطالب وبلاگ بنده مقبول افتاد و صلاح دیدید لینک بفرمایید. مهدی اشرف

۰۴ مهر ۹۲ ، ۱۷:۵۸ علیرضا بیگدلی
سلام
در کل با این که کامل نخواندم خوب بود !
با حرفات موافقم،ولی به یاد داشته باش که حسن روحانی سعی دارد رای اقتصادی
مردم به تو را !!!! رای سیاسی قلمداد کند و.....
فرهنگ پرواز
سلام
چند وقتی بود که نیمده بودم وبتون
ماشالا ماشالا چه کولاک کردین
راستش مطالبتون خیلی طولانی بودن
باشن تا ان شاء الله سر فرصت یکی یکی بخونمشون.
التماس دعا
درود بر دولت روحانی و سلام وسلامتی بر دکتر روحانی که اینقدر آزادی هست تو دولت  که اینقدر راحت شما به نوشتن این چرت ها ادامه میدی روحانی هجده میلیون رای آورد شبش مردم واقعا خوشحال بودن الانم دوسش دارن بجز یه عده افراطی که حتی تحمل دیدن خوشحالی هموطنایه خودشون و نداشتن اما اگه شما رای میاوردین همچین سایتی وجود داشت سرعتی فیلتر میشد دلار هم بخاطر مقاومت که ذاتا شعار اشتباهیه پنج هزار بود،دکتر روحانی رو همه دوست دارن لطف کن تحلیل نکن بنده ی حقیر
پاسخ میلاد گودرزی:
آقای آرمینِ نازنین!
اولاً که فرهنگ ما میگه که مؤدب باشیم و به عقیده ی مخالف مون احترام بذاریم!
ثانیاً اگه با حرفای من مخالفید میتونید با منطق و استدلال اونا رو زیر سؤال ببرید و رد کنید.مثلاً بگید اینجای حرف شما دروغه ، اشتباهه ، من مخالفم یا ...
(البته خب شاید بضاعت ، توانایی ، سواد و قدرت تحلیل لازم برای این کار رو ندارید.خب اشکال نداره ، ولی حداقل میتونید جلوی بی ادبی تون رو بگیرید)

ثالثاً درست بودن یا نبودن عقاید و نظرات و حرفای یه نفر ، مثل رئیس جمهورمون حجت الاسلام روحانی ، بر مبنای دوست داشتن من و شما نیست که هی میگید ایشونو همه دوست دارن پس نقد نکنید ، حرف نزنید ، تحلیل نکنید و...

دلم برای دکتر روحانی میسوزه ، بخاطر داشتن طرفدارایی مثل شما!
(امیدوارم ناراحت نشده باشید ؛ با اینکه شما به من توهین کردید ولی حلال بفرمایید اگه از حرفام دلخور شدید.یادتون باشه ما به شما و همه ی کسایی که به دکتر روحانی رأی دادن ، احترام میذاریم.با وجود اینکه با نظرتون مخالفیم ولی احترام میذاریم و این قشنگه...)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی