حــــِـــذر

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ ... ای کسانی که ایمان آورده اید [در برابر دشمن] اسلحه خود را برگیرید - آیه 71 سوره نساء

حـــِـــذر

حــــِـــذر

«سیاست» ؛
مأمور ساواک به امام گفت که
آقا سیاست عبارت از دروغگویی است ،
عبارت از خدعه است ، عبارت از فریب است ، عبارت از پدر سوختگی است ،
این را بگذارید برای ما.
امام فرمود : این سیاست مال شماست...
این سیاست هیچ ربطی به سیاست اسلامی ندارد ، این سیاست شیطانی است.
و اما سیاست به معنای این است که جامعه را راه ببرد و هدایت کند به آنجایی که صلاح جامعه و صلاح افراد هست...
پیغمبر اکرم مبعوث شد که سیاست امت را متکفل باشد.

.: وبلاگ حــــِــــذر | HEZR.ir :.

نویسنده
اینستاگرام
مطالب پیشنهادی
نظرات شما
پیوندها

«صراحت انقلابی» پاسخی به «صداقت آمریکایی»!

يكشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۲، ۰۴:۱۴ ب.ظ

....................................................................................................................................

....................................................................................................................................

 

«من واقعاً باید تشکر کنم از مسئولین کشور که در مقابله‌ى با دشمن حرفِ صریح میزنند؛

عدم انفعال ملت ایران را و عدم انفعال انقلاب را به زبانِ صریح بیان میکنند؛

این خیلى لازم است. این را باید ما به صورت گفتمان دربیاوریم!»

(فرازی از بیانات امام خامنه ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری - 15 اسفند 92)

***

 

نحوه ی تعامل و رابطه و گفتگو با دشمنی که عداوتش در عمل و صداقتش در دروغگویی ثابت شده چگونه باید باشد؟!

اگر ما بعنوان انقلاب اسلامی ، حرفی با او و درباره او داریم ، که داریم ، چگونه آنرا مطرح کرده و آنرا به روی چه زبانی بیاوریم؟!

پاسخ «گفتمان انقلاب اسلامی» به این پرسش ها را می بایست در رویکرد های علمداران این گفتمان بررسی کنیم.

 

اول ؛ شرح منش انقلابی امام خمینی (ره) توسط ممتاز ترین شاگرد مکتب ایشان؛

بیانات امام خامنه ای در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش (بهمن 92 ) :

آن چیزى هم که میتواند استقلال را تأمین بکند براى انقلاب اسلامى ما، تکیه‌ى صریح و شفّاف بر مبانى انقلاب است؛ اصول انقلاب، مبانى انقلاب، ارزشهاى انقلاب، به‌شکل صریح و شفّاف مورد تکیه باید قرار بگیرد. همچنان‌که امام بزرگوار این‌جور بود؛ امام از اوّل شروع نهضت، همه‌ى حرف خود را صریح و بدون ابهام بیان کرد. از اوّل، امام رژیم طاغوتىِ موروثىِ استبدادىِ سلطنتى را نفى کرد، ملاحظه نکرد؛ از اوّل معلوم بود که امام دنبال یک نظام و یک تشکیلات مردمى است... اینها را امام صریح بیان کرد؛ پرده‌پوشى نکرد. امام بصراحت بیان کرد که نظام اسلامى - نظامى بر مبناى اندیشه‌ى اسلام و ارزشهاى اسلامى - باید سرِ کار بیاید؛ پرده‌پوشى نکرد. امام در قضیّه‌ى مقابله‌ى با شبکه‌ى صهیونیستىِ خطرناکى که بر دنیا میخواهد حکومت بکند، هیچ ملاحظه‌اى نکردند، حرفى را پوشیده نگذاشتند، صراحتاً در مقابل صهیونیسم موضع گرفت. امام در مقابل رژیم صهیونیستى که یک رژیم جعلى و غاصب است که بر منطقه‌ى فلسطینِ مظلوم حکومت میکند، صریحاً موضع گرفت؛ هیچ ملاحظه و پرده‌پوشى نکرد؛ ببینید اینها  اصول و پایه‌ها است. امام در اینکه ما با نظام سلطه مخالفیم، هیچ پرده‌پوشى نکرد. نظام سلطه یعنى آن نظام بین‌المللى‌اى که متّکى است به تقسیم دنیا به سلطه‌گر و سلطه‌پذیر؛ امام قاطعاً این را رد کرد. آن نظام سلطه هم در شکل کامل خود تجسّم و تجسّد پیدا میکند در رژیم و دولت کنونى ایالات متّحده‌ى آمریکا؛ لذا امام صریحاً در مقابل آمریکا موضع گرفت. موضع‌گیرى ما در مقابل آمریکا به مناسبت این نیست که اینها یک ملّتى باشند که ما با این ملّت مخالف باشیم یا خصوصیّات نژادى تأثیرى داشته باشد؛ مسئله اینها نیست؛ مسئله این است که منش و ذات و رفتار دولت ایالات متّحده‌ى آمریکا، مداخله‌گرى و سلطه‌گرى است؛ امام در مقابل این، موضع صریح و شفّاف گرفت. براى همین است که شما مى‌بینید انقلاب بعد از گذشت ۳۵ سال بر اصول و مبانى و بر ریل حقیقى خود استوار و پابرجا است؛ انقلاب عوض نشد، حرف خود را عوض نکرد، راه خود را عوض نکرد، هدفهاى خود را عوض نکرد؛ خیلى مهم است. ...

...راز ماندگارى نظام جمهورى اسلامى بر ریل انقلاب و بر خطوط اصلى امام بزرگوار، همین صراحت بوده است؛ هیچ نبایستى این شفّافیّت را، این صراحت را از دست داد.

در مقابل مخالفان، در مقابل دوستان، در مقابل دشمنان، مواضع جمهورى اسلامى باید مواضع شفّافى باشد. تاکتیک‌ها را میتوانند عوض کنند، شیوه‌هاى کار را میتوانند عوض کنند، [ امّا] اصول، همچنان مستحکم باید بماند؛ این راز استحکام انقلاب و راز پیشرفت کشور است. (1)

 

دوم؛ شرح منش انقلابی امام خامنه ای در کلام خود ایشان:

من دیپلمات نیستم، من انقلابى‌ام، حرف را «صریح» و صادقانه میگویم.

دیپلمات یک کلمه‌اى را میگوید، معناى دیگرى را اراده میکند. ما صریح و صادقانه حرف خودمان را میزنیم؛ ما قاطع و جازم حرف خودمان را میزنیم.(2)

 

«بیان صریح و شفاف مبانی گفتمانی انقلاب در مواجهه ی با دشمن» را می توان عصاره ی این بیانات و شالوده ی خط فکری بزرگان انقلاب دانست.

وجود این نگاه در گفتمان انقلاب اسلامی به حدی روشن است که نیاز به توضیح ندارد ، فقط مسئله ای که باقی می ماند نگاهی است که می تواند در جمهوری اسلامی و در ذهنیت و روش های کاری سیاسیون و دولت های مختلف وجود داشته باشد.که این نگاه و مشی جمهوری اسلامی می تواند منطبق بر مشی انقلاب اسلامی و یا دارای زاویه با آن باشد.

بیانات چند روز پیش رهبر انقلاب در جمع خبرگان ، در شرح این دو نوع نگاهی که می تواند در جمهوری اسلامی و یا به عبارت دیگر در میان سیاسیون و جناح ها و یا حتی در میان مردم وجود داشته باشد ، بسیار قابل تأمل است:

بعضى‌ها هم بمجرد اینکه یک مشکلى براى کشور پیش مى‌آید، فوراً شروع میکنند به ملامت کردنِ کسانى که استقامت کردند که: هان، دیدید، آدم وقتى این‌جور سر حرفش مى‌ایستد، این مشکلات پیش مى‌آید! در صدر اسلام هم بود دیگر: "لَو اَطاعونا ماقُتِلوا قُل فَادرَءوا  عَن [اَنفُسِکُمُ] المَوت." (3) خداى متعال اگر چنانچه بنا گذاشته باشد بر طبق سنت الهى حرکت نکنیم، خب، دچار مشکلات میشویم. این‌جور نیست که در جنگ بدر بگویند:" یَقولونَ لَو کانَ لَنا مِنَ الاَمرِ شَى‌ءٌ ما قُتِلنا هاهُنا"؛ (4) این‌جورى نیست قضیه که اگر چنانچه ما تسلیم شدیم در مقابل دشمن، آن‌وقت مشکلات ما برداشته خواهد شد، برطرف خواهد شد؛ نخیر.

من واقعاً باید تشکر کنم از مسئولین کشور که در مقابله‌ى با دشمن حرفِ صریح میزنند؛ عدم انفعال ملت ایران را و عدم انفعال انقلاب را به زبانِ صریح بیان میکنند؛ این خیلى لازم است. این را باید ما به صورت گفتمان دربیاوریم؛ و این هم یکى از مسائل ما است.(5)

 

ایشان نه تنها از استقامت در عمل و صراحت در کلامی که از یک سو احساس می شود ، تجلیل می کنند و ملامت کردن ملامت کنندگان را هم تقبیح کرده و از آن انتقاد می کنند ، که از لزوم گفتمان سازیِ این صراحت در بیان در مواجهه ی با دشمن دم می زنند.

این مطالبى که عرض کردیم، اینها فقط نصیحت و درددلِ بین ما نیست که شما بگویید بنده بشنوم، بنده بگویم شما بشنوید، باید اینها به صورت گفتمان در بیاید.

گفتمان یعنى باور عمومى؛ یعنى آنچیزى که به صورت یک سخنِ مورد قبول عموم تلقى بشود، مردم به آن توجه داشته باشند؛ این با گفتن حاصل میشود؛ با تبیینِ لازم - تبیین منطقى، تبیین عالمانه و دور از زیادهروىهاى گوناگون - حاصل میشود؛ با زبان صحیح، با زبان علمى و منطقى و با زبان خوش، بایستى این مطالب را منتقل کرد. (5)

 

***

کمی تأمل کافی است تا دریابیم که در مواجهه ی با زورگویی و حق ناپذیریِ‌ همراه با تزویر و دروغگوییِ دشمنی به نام آمریکا و یا هر قدرت و دولت این چنینی در دنیا ، زبان صریح انقلابی بسیار کارآمد تر و بُرنده تر از زبان ضمنی دیپلماتیک است.

در مقابل قدرتی که با اسلحه به میز مذاکره می آید و درحالیکه از یک سو دست دوستی دراز می کند ، از سوی دیگر تهدید می کند و بر طبل دشمنی و تحریم های خود می کوبد ، فریاد های «مرگ بر آمریکا»ی 22 بهمن جواب میدهد نه جملات قصار دیپلماتیک.پاسخ به تهدید و توهین و تحریم ، عباراتی نظیر «سازنده نبود» ، «نامطلوب بود» ، «بر خلاف روح توافق و ... بود» نیست.بلکه صراحت همراه با صلابت در کلام است.

پاسخ صحیح به این «صداقت آمریکایی» فقط و فقط «صراحت انقلابی» است.

....................................................................................................................................

 

 

 

 

 

....................................................................................................................................

(1) - بیانات امام خامنه ای در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش - 92/11/19

(2) - بیانات امام خامنه ای در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش - 91/11/19

(3) - سوره‌ى آل عمران، بخشى از آیه‌ى ۱۶۸
(4) - سوره‌ى آل عمران، بخشى از آیه‌ى ۱۵۴

(5) - بیانات امام خامنه ای در دیدار اعضاى مجلس خبرگان رهبرى - 92/12/15

 

نظرات (۲۰)

عالیییییییییییییییییییییییییییییی
خیلی حال کردم دمت گرم حاجی
دیپلمات انقلابی و با صراحت:))))
سلام یه سوال داشتم.طراح پوسترهای صداقت آمریکایی شما هستید؟
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام.
نه.خانه طراحان

من فقط این اسم پوستر صراحت انقلابی رو از پوسترهای صداقت امریکایی اقتباس کردم

هولوکاست هسته ای و امنیت میلی!

در http://sibsorkh313.blogfa.com/
و وطن امروز 18 اسفند
از دیدن نظر شما خوشحال می شوم

خیال این حضرات هنگامی راحت میشود که همه را همرنگ خود و شریک جرم خویش ببینند،جرم بی عملی-ترسیدن -باج دادن-وادادگی-خدشه دار شدن عزت ملی...به همین خاطر است که اگر کمی جرئت کنی و نترسیدنت را به رخشان بکشی میشوی بیسواد و تندرو و بنیادگرا و بعد هم با همین برچسب ها قلمت را خواهند شکست...قلم پایت را هم ایضا...
پاسخ میلاد گودرزی:
حاشا که بسیجی صحنه را خالی کند...
خداقوت...
بسیار عالی و زیبا!

هزاران سنگ خواهد خورد در مرداب ماه اینجا...

سلام همسنگر

لطفاازوبلاگ من بازدیدبفرمایید ونظرتان رادرموردتمایل به تبادل لینک بفرمایید

موفق ومویدباشید

ممنون..مثل همیشه سرشار از بصیرت بود...
امیدوارم که این صراحت رو بشه در رفتار دولتمردان دید...
بخشید میشه واسه  گفتمان سازی بیشتر توضیح بدید؟؟

پاسخ میلاد گودرزی:
فک میکنم این جملات آقا روشن باشه:
"گفتمان یعنى باور عمومى؛ یعنى آنچیزى که به صورت یک سخنِ مورد قبول عموم تلقى بشود، مردم به آن توجه داشته باشند؛ این با گفتن حاصل میشود؛ با تبیینِ لازم - تبیین منطقى، تبیین عالمانه و دور از زیادهروىهاى گوناگون - حاصل میشود؛ با زبان صحیح، با زبان علمى و منطقى و با زبان خوش، بایستى این مطالب را منتقل کرد."

یعنی همین حرف هایی که میزنیم رو بتونیم بصورت اقناعی برای عموم مردم جا بندازیم و اونا متقاعد بشن.همون بحث تربیت و رشد فکری مردم که فک کنم یه بار در موردش یه صحبتی کرده بودیم.
باز هم تأکید میکنم نظام اسلامی پیش از هر چیزی دنبال «تربیت انسان ها» ست و گفتمان سازی هم مرحله ی مهمی از این تربیت میتونه باشه...
۲۰ اسفند ۹۲ ، ۱۹:۵۲ ما تا آخر ایستاده ایم
سلام.دعوتید.منتظر نطرات شما هستم
کاملا متوجه میشم که چی میگید ولی احساس میکنم یکم شعاریه..ینی توی گفتن آسونه ولی در عمل واقعا کار مشکلیه..
مثلا انتخابات همین امسال تنها کاندیدی که به گفتمان سازی و گفتمان انقلاب و ...اشاره کردند دکتر جلیلی بودند...خب حرفای ایشون و نظراتشون دوتا بازتاب کاملا متفاوت داشت..یه اقلیتی که کمم نیسن حرفای ایشونو نه تنها فهمیدن حتی درکشم کردن..ولی عده ی زیادی چه از تحصیل کرده ها و چه مردم عادی میگفتن این حرفا واسه ما نون و آب نمیشه..این حرفا تکراریه...ایشون شعاری حرف میزنن و....که خودتون بهتر از من میدونید
مثلا  خود من الان اگه یکم حتی با زبان خوب و منطقی و علمی راجع به عقایدم توی مدرسه حرف بزنم باورتون نمیشه چه بازتابایی رو باید تحمل کنم...نمیدونم تونستم منظورمو برسونم یانه..ولی واسه یه عده گفتمان انقلاب یه شعاره که فقط واسه دوران اول انقلاب یه آرمان بوده ولی حالا فقط شعاره..
این عده حتی منطقم ندارن که بشه باشون بحث کرد..و بدتر از همه این عده قدرت جو انداختن توی جامعه وقدرت تاثیرگذاری مخصوصا بین نسل جوان رو دارن ..که البته اگر اینجور نباشه بایدتعجب کرد چون این عده جذابیت های ظاهریه زیادی دارن...
میدونم که الان پیش خودتون میگید چه قدر این قرار بد بین و ناامیده..ولی واقعا قبول کنید کار سختیه..میدونید،نتیجه این کار مثه یه تابعی میمونه که حدش صفره..ولی ممکنه خود اون نقطه صفر نباشه
.
.
راستی معذرت میخام که وقتتونو میگیرم هردفعه و بحث میکنم..راستش تحلیلای شما واسه من خیلی جذابه و واقعا بعضی تحلیلاتون به من جهت فکری توی زمینه سیاسی میده..یه سوال شخصی هم دارم که اگه صلاح میدونید جواب بدید..میتونم بپرسم رشتتون چیه؟؟ینی توی زمینه علوم انسانیه یانه؟؟
..در کل ممنون که وقت میذارید و جواب میدید
پاسخ میلاد گودرزی:
بنده هم کاملاً متوجه میشم منظور شما رو...
بعد از انتخابات توی دو سه تا پست درباره همین مسائل نکاتی رو عرض کردم
پیشنهاد میکنم اگه وقت کردید اونا رو بخونید:

1) قافیه را نه در میدان سیاست که در میدان «فرهنگ» باخته بودیم !

2) برگ برنده ای که فهمیده نشد ...

3) گفتمان انقلاب :: چند سؤال و جواب ساده !

فک میکنم جواب خیلی از سؤالاتون اونجا باشه اما در کل همونطور که گفتید قسمتی از مردم به این حرف ها به چشم شعار نگاه میکنن و خیلی از عقاید ما رو نمی پذیرن و به قولی هم چون جذابیت های مادی و ظاهری هم دارن میتونن جاذبه داشته باشن.اینو هم قبول دارم که کار تبلیغی و تربیتی و... خیلی سخته ولی این حرف تون رو قبول ندارم که یه کاریه که حد نتیجه ش به صفر میل میکنه! اتفاقا معتقدم و تجربه کردم که بچه انقلاب ها مثل من و شما میتونن با رعایت یه سری اصول خیلی هم تاثیرگذار باشن توی جامعه ، بین رفیقا ، توی خانواده و فامیل و...

ما امروز به لطف انقلاب یه قشر انقلابی جوون و نوجوون توی مملکت داریم که هم اطلاعات مختلف دینی و سیاسی و... شون بالاست ، اهل تحقیق و بحث و ... هستن و از همه مهم تر دغدغه ی تاثیرگذاری روی بقیه رو هم دارن.مثل شما...

چرا فکر میکنید نتیجه نداره؟شما مطمئنا توی مسائل مختلف(سیاسی و...) اطلاعات تون از هم سن و سالاتون که اهل این مسائل نیستن بیشتره.فقط کافیه اولاً دانسته هاتون رو تکمیل کنید (تحقیق و مطالعه و...) و ثانیاً بتونید این حرف ها رو زبان خوب ، با رفاقت با اطرافیان و... بزنید.مثلاً همین مذاکرات هسته ای و توافقنامه ژنو و توهین ها و بدقولی های امریکایی ها و... خب کافیه اینا رو به کسایی که تو باغ نیستن بگید و خبرها و حرف ها رو کنار هم بچینید و از روی منطق اونا رو متقاعد کنید.


بازم میگم ، سخته ولی اصن کارای سخت ساخته شدن که جلوی بچه انقلابی ها کم بیارن دیگه :)


در مورد اینکه گفتید "بحث میکنم و..." ، باید عرض کنم که من استقبال میکنم و اصلاً خوشحال میشم که این بحث ها مطرح بشه...

بنده توی دانشگاه مهندسی صنایع خوندم. البته صرف نظر از اینکه رشته تحصیلی مون چیه ، توی «دانشگاه انقلاب» میشه خیلی چیزا یاد گرفت...


موفق باشید ان شاالله

یاعلی

بازم میگم ، سخته ولی اصن کارای سخت ساخته شدن که جلوی بچه انقلابی ها کم بیارن دیگه :)
خیلی جمله قشنگی بود...

چه قدر خوب..پس شمام ریاضی خوندین...نمیدونم چرا احساس میکنم فقط کسایی که علوم انسانی میخونن حق اظهار نظر توی این زمینه ها رو دارن..ینی کسایی که علوم انسانی نخوندن ممکنه اشتباه کنن توی اظهار نظرشون...

ولی حالا که شمام ریاضی هسین به رشتم دلگرم شدم....

پاسخ میلاد گودرزی:
اصن مهندسا حق دارن تو همه ی زمینه ها اظهار نظر کنن :))
بنظر من ما ها 10٪ از وقت و انرژی مون رو صرف درس مدرسه و دانشگاه میکنیم و مثلاً یه لیسانس میگیریم.با اون 90٪ دیگه میتونیم خودمون خارج از فضای درس و دانشگاه و نمره و مدرک و... تحصیل کنیم.مثلا همین بحث ها و ... داره از اون 90درصد استفاده میشه دیگه که موجب رشد فکری ما و یاد گرفتن چیزای جدید میشه.
نمیدونم توی "شبکه اجتماعی افسران" عضو هستید یا نه؟اونجا فضای نسبتاً خوبیه برای این قبیل بحثها و تبادل نظرها.اگه خواستید میتونم دعوتنامه بفرستم براتون که عضو بشید.
موفق باشید...
آره...حرفتونو قبول دارم...ولی من مهندسی دوست ندارم...علوم پایه دوست دارم(فیزیک محض)!!
البته90درصدم زیاده ها..مخصوصا واسه من که درگیر امتحان نهایی و کنکورم..
بله..عضو افسران هستم...متاسفانه فرصت نمیشه که زیاد فعالیت کنم...ولی فضای جالبیه!!
شماهم ان شاالله موفق باشید..التماس دعا...یا علی
پاسخ میلاد گودرزی:
علی یارتان.
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/39530
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

ما که نفهمیدیم این دیپلمات انقلابی توی این پوستر کیه !!!!!!!!!
ظریف نیست ؟! :))))))
پاسخ میلاد گودرزی:
این یه دیپلمات انقلابیه که داره با صراحت حرفاشو میزنه!
ظریف نیست ، صریح است :)
۲۲ اسفند ۹۲ ، ۱۰:۱۳ خادم المهدی
سلام با چند مطلب تازه در خادم المهدی و یار سیصد و سیزدهم یه روزیم.
یاعلی
 دیده اید در خانواده ها گاهی مادر بچه ها می گوید بچه ها دلتننگ شده
 اند و می خواهند بروند پارک یا سنما؟ این در حالی است که خود خانم دلش
 هوس کرده برود سینما در حالی که بچه ها از همه جا بی خبر نشسته اند و
 دارند برنامه کودک می بینند!
 حالا این شده حکایت مملکت ما. ببینید، در کشور ما مجموعه نظام مایل هستند
 هم این ماجرای هسته ای کلا جمع شود و هم رابطه با آمریکا جفت و جور شود
 اما خودشان جرات ندارند این را صریح بگویند. برای همین می خواهند بگویند
 فلانی گفت! و هی روی این قضیه مانور دهند تا عادی شود و البته گناهش به
 پای دیگری نوشته شود!
 اساسا احمدی نژاد حرفی نزد و تقاضای رابطه با آمریکا نداشت. فقط در جواب
 آن دانشجوی آمریکایی که ایران را به عدم تمایل برای گفتگو و صلح متهم
 کرد، توضیح داد که مایل به قطع رابطه نیست اما “تصمیم گیران آمریکایی
 باید قبول کنند که ایران روی پای خود ایستاده و شرایط دیگر به گذشته باز
 نمی گردد، اگر آنها گامهای اعتمادساز برداشته و تهدیدهایی که علیه ایران
 صورت می گیرد را محکوم کنند و اجازه دهند مسئله هسته ای با تفاهم حل و
 فصل شود و پرونده های مالی دو کشور مرتفع شود امکان بهبود روابط وجود
 دارد”
http://www.mehrnews.com/TextVersionDetail/1705335
 این حرف احمدی نژاد بود اما دیدید طوری در کشور انعکاس یافت که انگار
 احمدی نژاد گفته من می خواهم با آمریکا مذاکره کنم!
 چرا؟ چون می خواستند یک قربانی پیدا کنند و گناه شکستن قبح این مساله را
 به گردن او بیندازند. و برای همین هم مرتب این موضوع را تکرار کردند کش
 و قوس دادند تا عادی جلوه کند و البته جریان انحرافی مقصر آن قلمداد
 شود…
 اما آیا بعد از این ماجرا احمدی نژاد با آمریکا مذتکره کرد؟ ابدا. احمدی
 نژاد که در قضیه هسته ای و مذاکرات که قرار بود به آن مربوط باشد خلع ید
 بود! این ولایتی و جلیلی و باقری بودند که به همراه گروههای مورد
 اعتمادشان وزارت خارجه مذاکره را شروع کردند!
 الان هم نگاه نکنید به روحانی . او آدم چندان با هوشی نیست و متوجه نیست
 چرا هم دارند به او فرصت می دهند که مذاکره بکند و هم او را می کوبند .
 منتظرند او کار را تمام کند و بعد به او تف و لعنت نثار کنند اما ته
 دلشان بگویند عجب خوب کار را درست کرد!

 این اتفاق در سال ۸۴ باید می افتاد. قرار بود تف و لعنت تعلیق نصیب خاتمی
 بشود و دولت بعدی هم غنی سازی را باز کند و بعد به بهانه اینکهدانشمندان
 هسته ای ایران را ترک کردند و دیگر نمی شود کاری کرد ماجرا را تمام کنند.
 برای همین بود که رییس وقت شورای امنیت ملی در سال ۸۵ گفت تعلیق به عنوان
 پیش شرط قابل طرح نیست اما به عنوان نتیجه قابل طرح است!
 اما احمدی نژاد آدم ساده ای بود و به شعارها و آرمانهایی که می گفت باور
 داشت. برای همین بلافاصله آن آقا را بعد از این صحبتش برکنار کرد و…

پاسخ میلاد گودرزی:
در بی اعتمادی رهبری به غرب و التزام ایشون به تکیه به داخل شکی نیست!
اما خب به هر حال خیلی ها فکر میکنن با سعی برای عادی شدن روابط ، مشکلات حل میشه
رهبری هم فرصت میده تا فضا روشن بشه برای همه...
البته این فرصت به احمدی نژاد داده نشد و به روحانی داده شده.بنا به دلایلی...
البته این توضیح لازم است که نظام غیر از رهبری است. 
۲۷ اسفند ۹۲ ، ۱۸:۰۹ دکتر نصر اصفهانی
باعرض سلام
پاسخ گوی سوالات وشبهات اعتقادی هستیم.


http://nasr1212.blogfa.com/
سایت خوبی دارید به ما هم سربزنید ونظر بدهید عیدتان مبارک باد

شما ها قبط بلدین ازدیوار سفارت بالا بکشید. حتما فم فردا میفتید مرگ بر آمریکا گفتن و پرچم آتش زدن. مرزبان بی گناه کشته شد و هیچ صدایی از آقایان فرماندهان پرمدعای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درنیومد. شماها فقط دسا رو دست گذاشتید تا یه جوان مظلوم کشته بشه. از فردا هم شروع می کنید سواستفاده واسه پیشبرد مقاصد سیاسی خودتون. ملت ببینید که چگونه جان ایرانیان برای این آدم های یاوه گو و پرمدعا هیچ ارزش نداره.

ننگ بر شما دروغگویان

پاسخ میلاد گودرزی:
صدا باید از دیپلماسی لبخند دربیاد نه از فرماندهان نظامی!
اگه کار دست فرماندهای سپاه بود (که ایشالله بیفته) تا خود اسلام آباد میرفتن برای آزادی مرزبان ها!

نتیجه ی شل وضعی و مذاکره مذاکره کردن توی دیپلماسی همینه که یه مشت وهابی آدمخوار هم به سرشون میزنه که بیان باهات مذاکره کنن و امتیاز بدن و امتیاز بگیرن!

فرمانده های محترم اگه راست می گن مرزبانارو آزاد کنن. فتح اسلام اباد پیشکش!


پ.ن. الان زمان پادشاهان قدیم نیست که رجز خوانی می کردند.....

پاسخ میلاد گودرزی:
گفتم که کار دست فرماندهای نظامی نیست.اگه تو خاک خودمون بود مثل ریگی رو هوا نعل میکردن این تروریست هارو!
تو خاک یه کشور دیگه هستن و پیگیری ماجرا وظیفه ی وزارت خارجه ست.
البته اگه از طریق دیپلماسی بتونن مجوز عملیات نظامی توی پاکستان رو بگیرن اونوقت میشه یه کارایی کرد...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی