حــــِـــذر

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُوا خُذُوا حِذْرَکُمْ ... ای کسانی که ایمان آورده اید [در برابر دشمن] اسلحه خود را برگیرید - آیه 71 سوره نساء

حـــِـــذر

حــــِـــذر

«سیاست» ؛
مأمور ساواک به امام گفت که
آقا سیاست عبارت از دروغگویی است ،
عبارت از خدعه است ، عبارت از فریب است ، عبارت از پدر سوختگی است ،
این را بگذارید برای ما.
امام فرمود : این سیاست مال شماست...
این سیاست هیچ ربطی به سیاست اسلامی ندارد ، این سیاست شیطانی است.
و اما سیاست به معنای این است که جامعه را راه ببرد و هدایت کند به آنجایی که صلاح جامعه و صلاح افراد هست...
پیغمبر اکرم مبعوث شد که سیاست امت را متکفل باشد.

.: وبلاگ حــــِــــذر | HEZR.ir :.

نویسنده
اینستاگرام
مطالب پیشنهادی
نظرات شما
پیوندها


یکی از اتفاقات مثبتی که در این دوره از انتخابات تاکنون رخ داده و موجب تمایز این انتخابات با ادوار گذشته ی آن شده ، بحث "دعوت های مردمی" از شخصیت های سیاسی بود.بر خلاف رسم معمول که جناح ها و جریان سیاسی و یا جمع های خاصی از سیاسیون ، در تعیین و یا تأیید کاندیداهای انتخابات تأثیر گذار بوده (البته در همین دوره هم در مواردی اینطور بوده(، در این دوره شاهد یک اتفاق فرخنده بودیم که اقشار مختلف مردم بویژه دانشجویان و طلاب و اقشار فرهیخته ی جامعه پس از شناسایی فرد اصلح ، از نظر خود ، اقدام به دعوت از وی برای حضور در انتخابات و اعلام حمایت از وی کردند.

مسئله ای که طی چند ماه گذشته شاهد آن بودیم ، این بود که این اتفاق خجسته در فضای انتخاباتی بیش از همه در مورد دکتر سعید جلیلی ، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ، رخ داد.چهره ی موجه و انقلابی ایشان و عملکرد مثبت و مدیریت شایسته ی تقدیر ایشان در طول مذاکرات هسته ای و چندین و چند ویژگی مثبت دیگر ، از ایشان چهره ای محبوب و توانمند در ذهن مردم انقلابی ساخته که همین امر موجب شد نظر خیل کثیری از دلسوزان انقلاب به سوی ایشان متمایل شده و دعوت های گسترده ی مردمی بسمت ایشان گسیل شود.

همچنین نزدیکی گفتمان برخی از جریان ها و شخصیت های سیاسی به ایشان نیز موجب دعوت این جریان ها از دکتر جلیلی بمنظور حضور در انتخابات شد.در این بین دعوت جبهه ی پایداری از ایشان بمنظور پذیرش کاندیداتوری این جریان و حضور در انتخابات از کانال این جریان سیاسی بسیار جدی شده بود و طی چند ماه گذشته به خبر اصلی فضای انتخابات و دغدغه ی بسیار مهم طرفداران این گفتمان تبدیل شده بود.

مطرح شدن نام افرادی بعنوان گزینه های اصلی مدنظر جبهه ی پایداری و نهایتاً محدود شدن لیست این افراد به دکتر جلیلی و دکتر لنکرانی ، استنکاف دکتر جلیلی از پذیرش کاندیداتوری جبهه ی پایداری و نهایتاً معرفی دکتر لنکرانی از سوی جبهه ی پایداری بعنوان کاندیدای اصلی این جبهه روندی بود که طی ماه های گذشته شاهد آن بودیم.

البته عدم پذیرش دعوت جبهه ی پایداری از سوی دکتر جلیلی نه به این معنا بود که گفتمان این جبهه مورد تایید ایشان نیست ، بلکه عدم تمایل جناب دکتر جلیلی به حضور در جناح ها و جریان های سیاسی که از مشی انقلابی ایشان نشئت می گیرد ، باعث نپذیرفتن کاندیداتوری این جریان بود.

اما نکته ای که قبلاً هم به آن اشاره کرده ایم این است که پس از معرفی دکتر لنکرانی از سوی جبهه ی پایداری و مشخص شدن عدم حضور دکتر جلیلی بعنوان کاندیدای جبهه ی پایداری ، به گونه ای القا شد که حضور دکتر جلیلی در انتخابات به کل منتفی شده و عدم پذیرش دعوت جبهه ی پایداری از سوی دکتر جلیلی به عدم حضور قطعی ایشان در انتخابات تعبیر شد و فضای رسانه ای به سمتی رفت که تمام طرفداران و حامیان دکتر جلیلی که از ماه ها پیش بر حسب انجام تکلیف خود ، اقدام به حمایت و دعوت از ایشان کرده بودند ، حضور ایشان را منتفی دانسته و به حمایت از کاندیدای معرفی شده از سوی جبهه ی پایداری رو بیاورند.

این اتفاق تا حدودی رخ داد و شاهد آن بودیم که تعداد زیادی از وبلاگ ها و کاربران شبکه های اجتماعی که بصورت خودجوش اقدام به دعوت و حمایت از دکتر جلیلی می کردند ، پس از اعلام گزینه از سوی جبهه پایداری ، به سمت گزینه ی این جبهه متمایل شدند.

خاموش شدن چراغ دعوت های مردمی از دکتر جلیلی در حالی در حال رخ دادن بود که خبرهایی از قوی شدن احتمال حضور مستقل ایشان در انتخابات به گوش می رسید.

اما در این بین بودند افراد و قشرهایی که کمی عمیق تر از سایر همفکران خود به صحنه نگریسته و چون به انجام تکلیف فکر می کردند ، نه فقط به هدف ، به دعوت های خود از فرد اصلح و تلاش برای متقاعد کردن وی ادامه داده و تا آخرین لحظه از این عمل صواب خود دست نکشیدند و با پایداری بر این تکلیف خود ، حجت را بر فرد اصلح تمام کرده و ایشان را برای حضور در عرصه ی انتخابات متقاعد کردند.و این چنین "پایداری" این گروه جواب داد و فرد اصلح پا به میدان گذاشت و یک جو بسیار مثبت را در میان هواداران ایجاد کرد.

و شاید اگر این عملکرد مثبت از سوی این گروه از حامیان دکتر جلیلی نبود ، دیگر دغدغه ای هم برای حضور ایشان ایجاد نمی شد و اصلاً دیگر حتی حضور ایشان هم آن جو مثبتی که باید میداشت را از دست میداد و یا حتی این حضور مورد سرزنش طرفداران دیروز ایشان و طرفداران امروز کاندیدای جبهه ی پایداری قرار میگرفت.

ما از همان ابتدا خواهان حضور مستقل دکتر جلیلی در عرصه ی انتخابات بودیم و پس از اعلام گزینه ی جبهه ی پایداری هم نه تنها از حمایت و دعوت از ایشان دست برنداشتیم بلکه با توجه به جو نامطلوب رسانه ای که شاهد بودیم ، با عزمی راسخ تر و با تلاشی بیشتر به دعوت های خود ادامه دادیم.در این راه هم به کَرّات مورد لطف! دوستان قرار گرفتیم.دوستانی که در همان جو رسانه ای قرار گرفته و ما را بخاطر حمایت از دکتر جلیلی سرزنش میکردند.عده ای از این دوستان این کار ما را فتنه ای از سوی مخالفان جریان انقلابی میدانستند که هدفش ایجاد شکاف و اختلاف میان انقلابیون است و با عتاب و خطاب از ما میخواستند که دست از دعوت از دکتر جلیلی برداشته و به حمایت از کاندیدای جبهه ی پایداری بپردازیم.

بعضی هم با کنایه و تمسخر می گفتند که دکتر جلیلی نخواهد آمد و شما خودتان را سر کار گذاشته اید و...

اما با همه این مسائل از آنجایی که ما از همان ابتدا می دانستیم که در حال چه کاری هستیم و با داشتن تحلیلی درست از شرایط موجود ، چشم انداز روشنی از اتفاقات آینده داشته و به کار خود ادامه دادیم و سعی کردیم با حفظ احترام دوستان و وحدت بر دعوت های خود از گزینه ی اصلح تا به نتیجه رسیدن پافشاری کنیم که الحمدلله همینطور هم شد و این دعوت های مردمی به حضور فرد اصلح منتهی شد.

در کل معتقدیم ستادهای مردمی تشکیل شده در شهرهای مختلف در دعوت از دکتر جلیلی بسیار موفق عمل کرده و بخوبی تکلیف خود را ادا کردند و شعار "ائتلاف 1 + مردم " را به معنای واقعی کلمه به مرحله ی اجرا در آوردند.

اما حالا با شرایط بسیار حساس و پیچیده ی فضای انتخابات و حضور گروه ها و شخصیت های مختلف در این عرصه بیش از پیش نیاز به وحدت جریان انقلابی احساس می شود و انتظار می رود همه ی گروه ها و افراد پایبند به نظام و دلسوز انقلاب با حمایت همه جانبه از فرد اصلح زمینه را برای پیروزی دیگر گفتمان انقلاب در انتخابات فراهم آورده و گامی مؤثر در تحقق حماسه ی سیاسی بردارند.در شرایطی که شاهد دندان تیز کردن گروه هایی هستیم که تضاد آشکار آنها با خط ناب انقلاب به وضوح دیده میشود ، می بایست تمام گروه های گفتمان انقلابی و طرفداران آنها ، حول فرد اصلح ، جناب دکتر جلیلی گرد آمده و موجب تقویت بیش از پیش این گفتمان شوند.

ان شاالله...

نظرات (۱۸)

آفرین به شما
عمار عمار که می گفتن شما بودین پس

تارف نکنیدا، یه کم از خودتون تعریف کنید. این همه شکسته نفسی داره اذیتمون میکنه
پاسخ میلاد گودرزی:
از حرکت دعوت های مردمی تمجید کردم و در قبال این همه بی مهری که به این حرکت شد ، این تمجید رو لازم میدونم.
خیلی جالبه این روز ها تو اکثر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی داره عکس ها و طراحی های شما دس به دست می چرخه
تبریک میگم
امیدوارم موفق باشید
سلام
مهم حقیقت است،مهم درک و کلام دیگران نیست
احسنت به این همه شعور که باعث حضور فردی شد که از هم اکنون ترس را در وجود مخالفان گفتمان انقلاب ، است
همین واکنش های منفی توسط افراد تابلو دار به نامزدی ایشان، مشخص کننده صحیح بودن مسیر است
یا علی...
آقا دم شما و همه بچه های ستادای مردمی گرم.گل کاشتید واقعا کاملا موافقم که اگه این دعوتها نبود معلوم نبود اصلا دکتر جلیلی کاندید بشه یا نه و یا اصن این محبوبیت رو داشته بااشه
بازم خدا قوت
سلام بر شما، اول این که حساسترین مسئله این است که شما و منی که طرفدار دکتر لنکرانی هستیم طوری صحیت نکنیم که به همدیگر بربخورد، بحث دیگر این که اگر چه شما دکتر جلیلی را اصلح می دانید و ما صالح و اگر چه ما دکتر لنکرانی را اصلح می دانیم و شما صالح و اگر چه به شخصه به حمایت و تأیید استاد مصباح نیز خیلی حساب باز می کنم ولی برادر من! حال که دکتر لنکرانی حاضر است همانطوری که از اول گفت با تواضع و فروتنی به نفع برادرش دکتر جلیلی کنار برود و احتمالاً شورای فقهی جبهه پایداری نیز همین نظر را خواهد داد، بدانید که علی رغم شکاف ایجاد شده ولی ما و طرفداران دکتر لنکرانی نه تنها بر ایجاد شکاف صحه نمی گذاریم و دامن نمی زنیم، بلکه همانطوری که برخی طرفداران دکتر جلیلی از دکتر لنکرانی حمایت کردند، به دکتر جلیلی نیز اعتماد داشته و به زودی به همراه جبهه پایداری به شما خواهیم پیوست، فقط همانطوری که گفتم باید مواظب بود جو وحدت آشفته نشود، نفسانیت ها را باید در احترام متقابل به همدیگر فراموش کرد.
سلام 
سایت "مسیر، اتاق فکر حامیان دکتر سعید جلیلی" فعالیت خود را آغاز کرد.
www.masir1357.ir
سلام علیکم
از شما دعوت می کنم از وبلاگ من http://www.khamenei1404.blogfa.com بازدید بفرمایید.
و با حضور در سایت حماسه سیاسی http://www.hemasehsiyasi.com از دکتر سعید جلیلی حمایت بفرمائید.
تشکر از شما.
۲۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۰:۰۵ سید علی موسوی - مقداد

سلام

به این چند جمله دقت کنید:

1- استنکاف دکتر جلیلی از پذیرش کاندیداتوری جبهه ی پایداری
2-بلکه عدم تمایل جناب دکتر جلیلی به حضور در جناح ها و جریان های سیاسی که از مشی انقلابی ایشان نشئت می گیرد
3-حجت را بر فرد اصلح تمام کرده و ایشان را برای حضور در عرصه ی انتخابات متقاعد کردند.و این چنین "پایداری" این گروه جواب داد و فرد اصلح پا به میدان گذاشت و یک جو بسیار مثبت را در میان هواداران ایجاد کرد.

معنی این جملات چیست

جمله اول و استنکاف از کاندیداتوری جبهه پایداری

ایشان خودشان این را گفنتد یا شما دوست دارید ایشان بر اساس مشی انقلابی بر اساس جمله شماره دو این طور نشان دهید

استنکاف از کاندیداتوری جبهه پایداری

بر اساس مشی انقلابی

یعنی مشی انقلابی با جبهه پایداری جور در نمی آید؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اما شماره 3

چه کسی گفته ایشان بر اساس دعوتهای شما پا به عرصه گذاشته؟!!!!

از کجا معلوم به علت آمدن هاشمی نباشد؟!!!!

چرا دوست دارید بازبان اتحاد بر طبل اختلافی که وجود ندارد بکوبید؟!!!!!

سوال نهایی

اگر دکتر جلیلی روز آخر به نفع دکتر لنکرانی کنار رفت چه میکنید؟!!! فرض محال محال نیست؟!!!

بازهم میگویم حرفهای شما بودار است.

پاسخ میلاد گودرزی:
سلام.
مشی انقلابی با حضور در جناح ها و باندهای سیاسی جور در نمیاد...
ما بر طبل اختلاف میکوبیم ؟!
شما دائماً میگید کار ما "بو" میده و...
آخر نفهمیدیم کار ما چه بویی میده ؟
با وجود اشتباه محاسباتی که معتقدیم جبهه ی پایداری مرتکب شده ولی باز هم حرف وحدت رو میزنیم و میگیم که پایداری بیاد پشت جلیلی و موجب تقویت گفتمان بشه.این ایجاد اختلافه؟
ان شاالله که گفتمان انقلاب پیروز است...

دکتر جلیلی به خاطر حضور هاشمی آمد

نه اصرار من و شما

تکلیف را احساس کرد

 با احساس مکلف نشد

چقدر خودتونو تحویل میگیرید

دکتر جلیلی به هیچ کس باج نمیده

زنده باد گفتمان انقلاب

چه جلیلی

چه لنکرانی

چه زاکانی

۲۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۱:۱۵ حماسه سیاسی، سعید جلیلی
سایت حماسه سیاسی، سعید جلیلی
در حمایت از کاندیدای ریاست جمهوری یازدهم، دکتر سعید جلیلی راه اندازی شد.
http://www.hemasehsiyasi.com
۲۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۲۲:۲۲ محمد علی شفیعی
 سلام
داداش پوسترهارو جایی چاپ هم می زنید؟
پاسخ میلاد گودرزی:
سلام.
تو شهرستان ها چاپ کردند استفاده کردند بعضاً تو همایش هاشون...
لینک بعضی هاش تو قسمت "پیوندهای روزانه" هست.
سلام
متاسفانه شما بر طبل اختلاف میکوبی و با اینجور دفاع از دکتر جلیلی،ایشان را تخریب میکنید

جلیلی آخر به نفع لنکرانی کنار خواهد رفت
تبریک
انشاالله که انتخاب بشن

اگه میشه یه پست بنویسید درباره دکتر جلیلی که بعنوان حمایت در وبلاگ ها منتشر بشه ×

یاعلی
حواسم نبود
با این سایت بیاید

اون توفانی بود 

۲۳ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۳:۱۳ حامیان دکتر جلیلی مازندران
بسم الله الرحمن الرحیم
 گفتمان امام و رهبری ادامه دارد
حامیان دکتر سعید جلیلی در دیار علویان یقین دارند که مسیر گفتمان امام و رهبر با حضور دکتر جلیلی  ادامه دارد
۲۴ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۶:۳۶ امین زمانپور
انشالله خدا بهتون اجر بده ، تنها بدی طراحی هاتون اینه که تبلیغ وبلاگتون خیلی تابلو هست، اگه میشه مقداری کوچکتر ، آنهم در گوشه طراحی تان والبته با زیبایی بیشتری قرار دهید.
سلام
لوگوهای حمایتی از دکتر سعید جلیلی
پیشنهاد : درج / قرار دادن کد / معرفی به دیگران
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی